Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 aug 2025 05:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Israel
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg er ikke helt sikker på hvor det her enme hører til, men er det anbragt forkert, må en eller anden jo flytte det.

Til efteråret bliver jeg fyret fra mit nuværende job, da jeg kun er ansat her i højsæsonen. Jeg går derfor og overvejer at tage til Israel i et par måneder, for at arbejde, og være sammen med min meget gode veninde, som bor i Jerusalem. Jeg er dog meget i tvivl om hvorvidt det er sikkert at tage der ned, på grund af alle urolighederne. Min veninde siger at medierne blæser det meget op, men jeg ville nok også sige sådan noget for ligesom at forsvare mit hjemland.

Jeg har ikke rigtig fulgt med i medierne, da jeg ikke rigtig har tid til det. Så tænkte jeg at der måske var nogen af jer, der vidste lidt mere om situationen. Ville i rejse der ned, hvis det var for at besøge en, som virkelig betyder meget for jer, eller ville i holde jer langt væk?

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Kan ikke kommentere om hvorvidt du bør rejse derned for at se en du virkelig holder af, kun om hvad du burde gøre med din politiske holdning.

Synes dog helt klart du ikke kan komme udenom at bruge rejsen til at få et mere nuanceret billede, tag et godt kig på begge side, både Israelernes og palæstinensernes, undgå at se tingene fra kun een side.

Og alle rejser er farlige, du kan blive kørt ned inden du når til lufthavnen, dit fly kan få motorproblemer, og du kan få et hjertestop, meningittis eller noet andet inden du overhovedet er i Jerusalem.

Kender selv en del mennesker der har været dernede i nogle måneder og opholdt sig på begge sider og de er alle kommet hjem i go behold, men i sidste ende er det om at tage afsted vel noget du må gøre op med dig selv om.

Men skulle du tage afsted så ønsker jeg dig al held og lykke.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Idag lever vi i et samfund, hvor alt er blæst op. Alt blæses op for at vi kan hade andre, for at få et forkert billede af andre og for at være modstandere af de andre.

Der sker måske en lille ting hos Palæstinenserne, og så bliver det blæst så sindsygt meget op, at hadet til Israel gror i hele Mellemøsten. Der sker noget i Israel, og det bliver blæst så sindsygt meget op, at befolkningen vil hade Palæstinenserne endnu mere. Og derudover, når regeringen har bildt befolkningen alt muligt ind, så kan de smide nogle missiler i hovedet på Palæstinenserne, uden at nogen åbner kæften.

Så mit råd er: Blæs på fucking Israel og på Palæstina. Gå ned og nyd din rejse, og lad vær med at tage parti! Det er det værste du kan gøre.

Når der er noget politisk, så bland dig udenom. Det kommer ikke dig ved - du er hverken palæstinenser eller israeler. Sig din mening og svin begge lande til, når du er tilbage i Danmark.

Man kan lidt sammenligne det med det der sker her i DK. Regeringen blæste Irak-sagen så sindsygt meget op, at de fik flertal (?) for at gå i krig - så er der nemlig ingen der siger dem imod. Men først nu, et år efter, har man opdaget at alt det regeringen har sagt er løgn og bedrag. Sådan er det i USA, Israel og lidt Palæstina, bare i meget meget højere grad.

Hvad med WTC? "Det var Osama, han er fra Saudia Arabien, men siden vi er gode venner med Saudia Arabien og siden de har olie og vi køber vores olie derfra, så angriber vi bare Afghanistan, selvom Osama ikke befinder sig der. Vi siger bare, at han kommer deroverfra". Efter de har fucked Afghanistan op, og vi forresten ikke hører en skid om det i medierne mere, så ville de også lige ha Irak med - fordi nu var det ikke en kamp om at komme Osama til livs, men nu skulle AL terrorisme udryddes. Problemet med denne holdning er, at Mellemøsten OGSÅ ser USA og vesten som terrorister. Så terrorister mod terrorister - det vil ikke have nogen ende.

Derfor nakker de lige Irak, og andre nabolande har de også overvejet at angribe. Men de vil brænde fingrene en dag. Så WTC var en undskyldning for at angribe Afghanistan, og nu de var i gang, kunne de ligeså godt tage nogle andre lande med.

Jeg ved ikke om du kan se et mønster i det. Det hele er ufattelig meget blæst, mere end vi selv aner. Og de værre ting bliver der skjult for, og dukker først op nu. Israel og Palæstina er absolut ikke en undtagelse.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg har en ven som lige har været dernede, i en månedstid.

Han faldt i snak med en pige på nettet, og så tog han til Israel i en måned :)

Og kom da helskindet hjem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke helt hvad jeg gør endnu, men jeg har jo også stadig et par måneder til at beslutte mig. Jeg har prøvet at snakke med min mor om det, men hun fraråder mig selvfølgelig at tage der ned.

Jeg har absolut ikke tænkt mig at blande mig i nogens politiske holdninger, for det er ikke derfor jeg vil der ned. Jeg vil bare gerne rejse, opleve noget og selvfølgelig være sammen med min veninde. Jeg boede sammen med hende i næsten et halvt år, og i den periode var hun min familie, men hun blev desværre deporteret. Hun siger at hun hellere end gerne vil komme her op, men det kan jo heller ikke passe at det er hende der skal komme her op, hver gang vi skal ses...

Jeg ved sgu ikke hvad jeg gør, men det finder jeg forhåbentlig ud af.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Junior medlem

Jeg tror din veninde har 100% ret i at medierne blæser det hele op til noget meget støere end det faktisk er.

Titel:
Medlem

Min mening er at Israel i sig selv er en forbrydelse.
Kort sagt betyder det at hvis du rejser til Israel så er du medvirkende til folkemordet på palæstinenserne. Det MINDSTE man kan gøre for at rede uskyldige palæstinensiske liv er at:

Ikke rejse til Israel og ikke at købe varer fra Israel og virksomheder der er ejet/ledet af jøder.

Personligt så vil jeg anse dig for at være et legitimt bombemål idet du økonomisk bidrager til de kemiske våben som palæstinensiske børn dør langsomt af imens de kalder på deres mor(men mor er død, hun blødte til døde da hendes ben blev kørt over af en kampvogn).

God tur :evil:

Titel:
Medlem

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=249611

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Må man ikke købe noget fra virksomheder der er ledet af jøder? Er du anti-semit? Bare fordi de er jøder betyder det ikke at de bidrager til noget som helst, endsige støtter staten Israel.

Titel:
Medlem

1.Korrekt, principal- agent problemet. 2. Nej, jeg nærer intet had til ethiopiere, babyloner, fønikere osv. 3. Blandt jøder verdenen over er opbakningen til folkemordet på palæstinenserne varierende.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Hvorfor er det et problem at handle hos virksomheder der er ledet af jøder, hvis du selv ved at ikke alle der er medlemmer af den jødiske tro støtter Israel?

Er du anti-judæisk? (for at stille et mere specifikt spørgsmål )

Derudover er det absurd at sige at man er et "legitimt" bombemål fordi man befinder sig i Israel. Fortjener man at dø bare fordi man sætter fod i landet??

Det er også en ret forsimplet holdning af virkeligheden du præsenterer når du siger at man bidrager direkte til mord ved bare at være i Israel,eller ved at købe en appelsin. Virkeligheden er jo at mange palæstinensere lever af at betjene turister, eller ved at dyrke appelsiner, osv. så jeg er ikke overbevist om at det ikke går mest ud over palæstinensere når man
boykotter israelske produkter.

Lad mig lige slå fast at jeg ikke støtter den israelske stat,men blot finder dit syn noget unuanceret og ude af proportioner, når du mener at man gør sig fortjent til dødsstraf ved at rejse ind i et land.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

radon9 skrev:
Min mening er at Israel i sig selv er en forbrydelse.
Kort sagt betyder det at hvis du rejser til Israel så er du medvirkende til folkemordet på palæstinenserne. Det MINDSTE man kan gøre for at rede uskyldige palæstinensiske liv er at:

Ikke rejse til Israel og ikke at købe varer fra Israel og virksomheder der er ejet/ledet af jøder.

Personligt så vil jeg anse dig for at være et legitimt bombemål idet du økonomisk bidrager til de kemiske våben som palæstinensiske børn dør langsomt af imens de kalder på deres mor(men mor er død, hun blødte til døde da hendes ben blev kørt over af en kampvogn).

God tur :evil:

Det vil sige at du mener at jeg er med til at slå palæstinensere ihjel, hvis jeg tager til Israel og besøger min veninde??

Ved at boykotte israelske varer, skader man vel mest de folk, der lever af at dyrke dem. De skal da ikke gøres ansvarlige for hvad deres ledere gør. Er det måske dit ansvar at Anders Fogh laver noget lort??

Ellers forresten spurgte jeg ikke efter din holdning til Israel, jeg spurgte bare om det ville være sikkert at rejse der ned.

P. J. O'Rourke

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Miss, det er trods alt det politiske forum dette her, så du må vel regne med at folk kommer med deres holdninger til Israel, når du poster noget om det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

radon9: husk på at jødedom og zionisme ikke er det samme!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, uanset hvad medierne gør ved det, så er Israel et pisse usikkert sted at være, men du er kun i reel fare hvis du kommer i de besatte palæstinensiske territorier.

Så sent som igår skød israelske tanks ind i en fredsdemonstration, dræbte 10 mænd, kvinder og børn, og sårede omkring 30 andre... Det er fucked up, men kommer nok ikke til at berøre dig medmindre, som sagt, du kommer til de besatte områder.

/Tias.

Titel:
Medlem

@stonez: Jeg er klar over at jødedom og zionisme ikke er det samme.
Der ER helt bestemt jøder der ikke mener at staten Israel burde eksistere. De findes, i hvilket omfang ved jeg ikke da ingen af de jøder jeg kender er af den holdning.

I hvor høj grad er ikke- israelske jøders politiske indflydelse til gavn for staten Israel? Dette er spørgsmålet.

På sin vis ærges jeg ved at jeg har indtaget synspunkt som fremgår af 18 maj 19:59 dette topic. Min holdning er irrationel, ved dette ærges jeg, men jeg vil ikke lægge skjul på det.

Det forholder sig nemlig således, at jeg har en tilbøjlighed til at have varme følelser for dem der bliver behandlet skidt. Hvilket bringer mig direkte til en hyldest af dig, Miss84, for dit vidunderligt rationelle sind.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Bare lige for at svare på det oprindelige spørgsmål, så læste jeg forleden et interview med Son Kite (kendt svensk psytrance-duo) hvor de blev spurgt omkring skrubler ved at rejse til Israel:

Citat:
Israel is facing a difficult time. Did you have any worries coming here?

Marcus: A little bit. Actually we got so many booking requests from Israel in the past 2 or 3 years. We’ve been here 3 times before, the situation got worse and we felt like... maybe we shouldn’t go, because we watch the media in Sweden, and on the television they say it’s horrible in Israel, it has problems, big problems, people are bombing and everything. So you think that it’s a very very bad situation. But when you speak to Shahar, for instance he’s saying “No problems. It’s like the same thing as always”. We got convinced after a while. Everyone from Israel is saying that it’s not too bad so we went anyway.

Seb: The media is always trying show the scary stuff, because the scary stuff and bad things are what people want to watch. So maybe, you automatically make your own mind and think that “oh shit, it’s really dangerous down there”. It’s hard to know what’s true and what isn’t. Maybe it’s true but they just show one side and not the other. We’re not afraid but...

Marcus: We think twice about going places.

Seb : We try to stay here and not to go on buses all day long or something.

Hele interviewet, som faktisk er ganske godt:
http://www.isratrance.com/www/interview ... 5&lang=eng

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]