Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 01:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Relativistisk båthorn

Dextrose skrev:
Det fede ved den scene, er at jeg kan relatere til den! ;)

Præcis, hehe ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Requiem for a Dream er fantastisk og rigtig rammende. Trainspotting er fed på en underlig måde. New Jack City er fed! Jeg kunne også godt lide Streets of New York.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Treasure* "Rules of Attraction" er den anden, og IMO fedeste bog i Bret Easton Ellis' trilogy om amerikanske yuppier i firserne. Den første hedder "Sub Zero" og Den tredje er "American Pycho".

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets Kerne, we all float down here.
Se eller gense Fear And Loathing in las vegas i aften kl. 20.05 kommer på Dr2! http://www.dr.dk/filmitv/film.asp?page= ... -long.html

Senest rettet af Psy-in.the:sky]-> 07 maj 2004 13:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Halifaxxx skrev:
*Treasure* "Rules of Attraction" er den anden, og IMO fedeste bog i Bret Easton Ellis' trilogy om amerikanske yuppier i firserne. Den første hedder "Sub Zero" og Den tredje er "American Pycho".

Jeg har ikke set Sub Zero, men jeg har set American Psycho, hvilken jeg synes er klart den fedeste. Ihvertfald i et forsøg på at skildre 80'ernes yuppie-miljø. Christian Bale er genial i den film :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@Halifaxx: SKAM DIG! For det første handler Bret Easton Ellis-trilogien om 80'erne generelt, dvs. om 3 vidt forskellige miljøer igennem 80'erne - IKKE om "yuppie-firserne". Det er kun "American Psycho" der fokuserer på det miljø.
Den første bog i serien hedder "Less than Zero" ("Under nul" på dansk) og IKKE "Sub Zero"! Den handler forresten om unge (18-21-årige så vidt jeg husker) i new age-surfer-kulturen i Californien (dvs. unge, blonde, solbrune, tynde mennesker der ligner David Bowie, lever af deres forældres rigdom, hører Bananarama og Blondie og er biseksuelle - IKKE yuppier i New York).
"Rules of Attraction" handler om et college-miljø, og altså HELLER ikke om yuppier (selvom det igen er rige, forkælede og følelseskolde mennesker der er i centrum).

@Treasure: "American Psycho"-filmen er en yderst uheldig filmatisering, der slet ikke når bogen til sokkeholderne. Man skal ikke forsøge at lave en 2 timer lang underholdende Hollywood-film ud af en over 400 sider lang tung, træg skildring af tidsånden fra slut-80'erne.
"Rules of Attraction" synes jeg er langt heldigere, jeg vil næsten gå så langt som at sige, at den er bedre end bogen!

Læg forresten mærke til, at det er "børnestjerner", eller folk der normalt spiller "pæne personer", der har roller i "Rules of Attraction". James "Dawson" van der Beek som den psykopatiske Sean Bateman, Jessica Biel fra "7th Heaven" som den nymfomane coke-sniffer og fyren fra "Mine glade 60'ere" som heo-deo-junkie der spiller fagot (eller var det obo?) med en smøg i navlen.

Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken af de tre bøger der er min favorit. Jeg har læst hver af bøgerne 2-3 gange, men endnu ikke på originalsproget. Indtil videre synes jeg næsten bedst om "Less than Zero", måske fordi den er så overset og fordi "American Psycho" er overeksponeret.

P.S. Og "Spun" er noget overfladisk gøgl! Jeg så for nylig "Requiem for a Dream" for 3. gang, og den holder stadig som den bedste seriøse narko-film.

Titel:
Insane psychedelia user!

Zarathustra skrev:
@Treasure: "American Psycho"-filmen er en yderst uheldig filmatisering, der slet ikke når bogen til sokkeholderne. Man skal ikke forsøge at lave en 2 timer lang underholdende Hollywood-film ud af en over 400 sider lang tung, træg skildring af tidsånden fra slut-80'erne.
"Rules of Attraction" synes jeg er langt heldigere, jeg vil næsten gå så langt som at sige, at den er bedre end bogen!

Kunne godt selv tænke mig at læse bogen engang (hvis jeg får taget mig sammen) for jeg synes det er et meget godt tema. Jeg er ked af at du ikke synes om filmen, personligt synes jeg den er fed nok, men jeg har selvfølgelig heller ikke bogen at relatere til, men sådan er det nok med de fleste film der bliver lavet ud fra en bog. Synes også selv jeg altid bliver skuffet over en filmatisering af en bog fordi de glemmer så mange af de vigtige ting fra bøgerne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis der er nogen der gerne vil have et godt indblik i hvordan det er at være fullblown junkie,læs William Burroughs "Junkie".Han har også skrevet "Naked lunch" som jeg så var nævnt andetsted i tråden.

Det er simpelthen den eneste bog af slagsen,som JEG har læst ihvertfald,som virklig giver et indtryk af hvordan hoved personen har det.
Den er kraftigt anbefalet. :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
The Doors filmen er da klart en fed beskrivelse af hvad stoffer(især alkohol) kan gøre ved en person, som i forvejen er ret ustabil.

Som Jim Morrsion sagde Alkohol var ikke det bedste stof han havde prøvet , men det faktum det var nemt at få fat i gjorde at det var at foretrække.

Min egen yndlings film må værre Dommedag Nu, der bliver ihvertfald taget en del stoffer og hele stemingen i den film gør at den simpelt hen er som lavet til en god hyggeaften med ens farvorit stof.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Filmatiseringen af Less than Zero skulle forøvrigt være noget lort, eftersom den blevet lavet under en af de store anti-drug bølger i USA.
Alt det fede er cuttet ud, eller censureret til ukendelighed. Har ikke selv set filmen, men I kan jo tjekke http://www.imdb.com for yderligere info.

mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gridlock'd (eller på dansk; Dope Pushers) er også helt klart en kigger værd... 2-Pac og en eller anden gut er heroin-junkier, og prøver at komme ud af det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Layer Cake (2004)

Based upon JJ Connelly's London crime novel, "LAYER CAKE" is about a successful cocaine dealer (DANIEL CRAIG) who has earned a respected place among England's Mafia elite and plans an early retirement from the business. However, big boss Jimmy Price hands down a tough assignment: find Charlotte Ryder, the missing rich princess daughter of Jimmy's old pal Edward, a powerful construction business player and gossip papers socialite. Complicating matters are two million pounds' worth of Grade A ecstasy, a brutal neo-Nazi sect and a whole series of double crossings. The title "LAYER CAKE" refers to the layers or levels the dealer has to go through as he painstakingly plots his own escape. What is revealed is a modern underworld where the rules have changed. There are no 'codes', or 'families' and respect lasts as long as a line. Not knowing who he can trust, he has to use all his 'savvy', 'telling' and skills which make him one of the best, to escape his own. The ultimate last job, a love interest called Tammy and an international drugs ring, threaten to draw him back into the 'cake mix'. But, time is running out and the penalty will endure a lifetime..

Den lyder da meget fed... nogen der har set den?

Titel:
Medlem

Er der ingen, der kender South West 9? Den handler om mangfoldigheden i Brixton i London med anarkister, yuppier, småkriminelle, crack-filosoffer og masser af syre, E (som de næsten konsekvent kalder disco bisquits), coke, crack og hash. Yeah!

Jeg har også set en kortfilm, som faktisk var på SW9-DVD'en, som hed "The K-Hole". Den handler om nogle gutter, som køber en masse E, der viser sig at være ketamin i stedet. Det er vist ret normalt i England.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]