Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 15:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Tror sq at jeg også lige har fundet en! Hatten er 1.6 cm. høj og 1.5 cm. bred, den er godt nok ret tør men det var også en varm dag og så ser den også ud som den har været lige ved at dø? Stilken er omkring de 12 cm. lang. Jeg uploader et billede så snart jeg kan. Hatten har sådan en hvid flødeagtig farve / lidt guld, samtidig med at den skinder lidt. Er vist også den farve den skal ha' når den er små tør? Men øhh jeg forsøger mig lige med et billede...

Dedikeret medlem

Tror sq jeg tog fejl... men det viste sig at der kryb nogle bitte små, ulækre 'larver' rundt inden i! Godt jeg ikke nåede at æde den [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

[ 14 Juli 2002: Besked ændret af: Muugor ]

Junior medlem

Geografisk sted: dk
haha jah det var vist meget godt at du ikke åd den.. men jag kan så røbe for dig at en langt fra er nok.....!!!!! så find en 20-40 stykker og æd dem...!!!hmmm jeg glæder mig til at jeg selv skal på rigtig svampe jagt..!!!

zeck

In our memories

Geografisk sted: København
Det med larverne har jeg også oplevet på 'rigtige' psyller... men når man lader svampene tørre kravler larverne som regel ud... ellers må man vel affinde sig med at der i svampe, ligesom i så mange andre fødevarer man indtager, befinder sig alt muligt kryb...

Gad godt hvis een af jer tilfældigvis boede nær en mark som er 'sikker' hvert år.. så vi lige ku få et seriøst check om der er kommet spidse nøgenhatte, fordi de plejer altså ikke at komme førend September... NOGEN gange før... men det er sjældent... syns mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men det ville jo være for fedt nu hvor man engang i mellem har -lidt- tid, at kunne bruge den på noget fornuftigt (det tager laaaang tid at plukke svampe... men er møg-hyggeligt)

Mvh Zonker

Dedikeret medlem

Ved sq godt der skal mere til, men havde du ikke ædt den vis du havde EN? Hæhæ bor på en gård hvor der ikke er andet en heste/ko marker hele vejen rundt + skov + alle mulige andre marker [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: dk
nope jeg havde sku ikke ædt den hvis jeg kun havde en for det ville jo ikke give andet end dårlig smag i munden...!!!

zeck (der ikke gider at have dårlig ånde når han ikke tripper)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
hejsa! jeg har kigget på erowid og set nogle billeder af spids nøgenhat, og har konstateret at jeg plejer at have en pæn bunke i nit græs...

MEN de skriver at en passende dosis er 1/4g tørrede svampe, eller en stor svamp...
kan det passe...??? det lyder da af påfaldende lidt..
jeg ved at danske svampe er stærke, men i forhold til hawaii, som man godt kan æde 1g af..??? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Home sweet home
Hvor fanden finder i så store psylper, de har sq da kun sjøædent en hat på 1½ cm, jeg er sq bange for i render rundt og guffer gødningehat som den så populært bliver kaldt.

BTW når vi er på psylp jagt plejere vi vel at fråde mellem 15-150 alt afhængig af humør og koncentration.

Dedikeret medlem

Zeck> det hjælper altså stadigvæk ikke at du linker til dit eget drev......................... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator

EHH 15- 150 SVAMPE.... HVAD ER VÆGTEN??
JEG SYNTES AT 1/4 GRAM ER LIGE I UNDERKANTEN... ELLER ER DET BARE MIG??

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Tror du ikke at der er ment 1-4 gram, og ikke 1/4 gram?!?!?!

Moderator

ehhh.... det kan godt være, men det er ikke det der står...
er der ingen der ved det----- hvad kan i tåle [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Hej zeck

Du skriver: <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>jeg har prøvet at lave en hjemmeside men det kan jeg sku ikke finde ud af..!! jeg kan ikke få de side billeder ind på siden...!!
så jeg har prøvet at få mushroom til at putte dem på deres side men de er vist ikke kommet på..!! <HR></BLOCKQUOTE>

Vi skal lige modtage nogle billeder før vi kan oploade dem, mener ikke at jeg har modtaget nogle [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Der er flere der lyder forvirret i dette topic omkring hvordan Spids Nøgenhat ser ud og hvordan den beskrives, udover Psychedelias egne sider, så kan I tjekke cmc´s beskrivelse og guide til at finde Spids Nøgenhat som er lavet i samarbejde med Sten Larris: Guide til Spids Nøgenhat

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]