Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har lige netop fået 100g san pedro, 7g p. harmala og 15g mimosa hostilis ind ad døren.

Sidste skoledag skal fejres om nogle uger, så jeg regner med at tage på et lille trip der, som muligvis bliver en kombination som består af aya og meskalin.

Jeg har prøvet begge stoffer før, dog seperate. Så mit spørgsmål lyder således: Har nogen af jer prøvet denne kombination før? Kender I nogen der har? Eller har I nogle links til en side, som fortæller om dem?

Jeg har prøvet at søge lidt, men forgæves. Indtil videre har jeg i hovedet at indtage p. harmala og vente 30 minutter, hvor jeg derefter indtager mimosa hostilis, venter og ser hvad kvalmen byder på, og så supplere med 30-40g san pedro.

Hvordan lyder det i jeres øre?

Tidligere erfaringer:
1 Meskalin-trip: 50g San Pedro
1 Ayahuasca-trip: 60g B. Caapi, 15g Mimosa Hostilis, 40-50g P. Viridis, ~1g gram P. harmala.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ville nok starte med at undersøge hvordan Meskalin og MAOI har det sammen.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

De har det helt fint sammen. Nogle blander MAOi og meskalin sammen for at forstærke trippet - på samme måde som med svampe, f.eks. - så der er ingen problemer der. Det virker blot bedre end med svampe og MAOi.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
naaa det er ikke helt det samme, psilocybin er et tryptamin hvorimod meskalin er et phenetylamin.

det skal også lige indskydes at nogle phenetylaminer ikke må blandes med MAOI'er fx. MDMA, så lav lige noget mere research på det inden du stikker det i kæften, mener dog at det er en brugt kombo, men bare for at være på den sikre side.

Titel:
Insane psychedelia user!

aliaarhus skrev:
De har det helt fint sammen. Nogle blander MAOi og meskalin sammen for at forstærke trippet - på samme måde som med svampe, f.eks. - så der er ingen problemer der. Det virker blot bedre end med svampe og MAOi.

Det er bare så du er klar over at meskalinen måske virker end del stærkere end da du tog det alene, dvs. du skal nok tage en mindre dose - specielt hvis du også tager det sammen med Ayahuasca. Kunne godt forestille mig at det virkede ret stærkt - specielt på maven :P

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

hehe, formulerede mig vist ret dårligt i min post... mente blot, at meskalin havde det godt med MAOi, som svampe havde det godt med MAOi - altså at det ikke gav problemer.. og så mente jeg, at trippet blev forstærket meget mere med meskalin, end med svampe. Alt det med tryptaminer og jeg ved ikke hvad, har jeg ikke styr på.

Og da jeg købte min meskalin engang, fik jeg en gave på 6g. p. harmala med i købet. Sælgeren fortalte mig, at det ville forstærke trippet - det ville f.eks. betyde, at jeg ikke skulle indtage så meget af den kvalmende kaktus-væske.

Jeg ved at meskalin og MAOi har det godt sammen, og at det forstærker trippet yderligere. Men spørgsmålet er bare, om der er nogen der VED hvordan aya og meskalin vil påvirke en sammen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
specielt i hovedet!!!

Jeg tror Ali hentyder til at han har prøvet MAOi og Meskalin :wink:

Jeg turde sku ikke gøre det!

-Cope

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg har prøvet MAOi og svampe, ikke MAOi og meskalin. Jeg snakker blot ud fra det jeg selv har hørt og læst rundt omkring.

Men når det kommer til ovenstående kombination, så er jeg på herrens mark, hvad angår info om trippet. Derfor jeg søger svar :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes det lyder ret vildt! Kære Ali, hvor langt vil du ud? :shock:
Jeg synes din beskrivelse af ayahuasca trippet var ret vild i sig selv :wink:

Hilsen Fanny

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Fanny: Hvis du sammenligner den aya-dose jeg måske har tænkt mig at tage, med den aya-dose jeg tog dengang, så vil du blive lidt overrasket ;) Jeg skriver også længere op, at jeg er villig til at justere dosen, så jeg får et middel-trip på de to substanser.

Jeg er ikke ude på at blæses til atomer, vil bare gerne mærke meskalin og aya på én gang, da jeg synes at begge stoffer har nogle mangler, som det andet stof opfylder. Det står vist også i min konklusion i aya-rapporten.

Jeg fandt faktisk lidt info her, som måske kan gavne lidt. Kombinationen er vist ret kendt blandt indianere:

http://www.maps.org/news-letters/v06n3/06332ott.html skrev:
Moreover, there is circumstantial evidence for traditional use of ayahuasca containing mescaline and/or other B-phenethylamines in Amazonian Peru. One of the most complete scientific studies of ayahuasca yet conducted reported the use by Peruvian Indians of a cultivated Opuntia species, called tchai in Sharanahua, as an ayahuasca admixture, and said to be "very strong." Another cactus, a species of Epiphyllum, known as pokere in Sharanahua and wamapanako in Culina, was likewise added to ayahuasca.

http://www.maps.org/news-letters/v06n3/06332ott.html skrev:
We have no phytochemical data on these cacti, but several species of Opuntia are known to contain low levels of mescaline, (17) and preliminary human bioassays suggest that the B-carboline harmaline might in fact potentiate mescaline - low doses of 60 and 100 mg mescaline hydrochloride, corresponding to 51 and 86 mg base or 0.78 and 1.32 mg/kg respectively, were decidedly psychoactive. The combination of mescaline or mescaline-containing cacti with B-carbolines has been dubbed peyohuasca.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ali, du skal være klar over at trichocereus indeholder andet udover meskalin, deriblandt tyramin.

Tyramin er på listen over stoffer man skal undgå på MAO inhibitor.

http://www.shaman-australis.com.au/cgi-bin/ubbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=2;t=001060#000013

Det er vel op til dig selv om hvor seriøst du vil tage det.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Ashoka skrev:
Tyramin er på listen over stoffer man skal undgå på MAO inhibitor

Hmm, interessant advarsel. Tak for det.

Hvad ville bivirkningerne være ved indtagelse af MAOi og tyramin?

Jeg undrer mig bare over hvordan folk kan blande de to substanser sammen, uden at komme galt afsted. Jeg går ud fra at der er andre bivirkninger end det man hører om når man tager MAOi og blander det sammen med bestemte typer mad og stoffer som MDMA og amfetamin?

Hvis det blot er øget kvalme der er tale om, så er det vel til at overleve. Hvis det er andet, så tror jeg at jeg holder substanserne væk fra hinanden.

Men så sidder jeg her og tænker, hvordan sælgeren har givet mig meskalin og 6g p. harmala til at blande sammen, for at forstærke trippet eller for at indtage mindre meskalin. Helt galt kan det da ikke være?

Titel:
jeg har ikke læst nåde af det her .men ali vis du blande dmt og mescalin sammen . får du seriæs bølle bank .det skal man bare ikke det er 2 stoffe hver for sig tak mvh trold

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke hvor meget tyramin den bestemte trichocereus indeholder, men det er vel en god ide at være forsigtig:

Citat:
Death following acute poisoning by moclobemide.

Giroud C, Horisberger B, Eap C, Augsburger M, Menetrey A, Baumann P, Mangin P.

Laboratoire de Toxicologie et de Chimie Forensiques, Institut Universitaire de Medecine Legale, rue du Bugnon 21, CH-1005 Lausanne, Switzerland. christian.giroud@hospvd.ch

A fatality due to ingestion of a reversible inhibitor of monoamine-oxidase A (MAO-A) is reported. Moclobemide is generally considered as a safe drug far less toxic than tricyclic anti-depressants. However, severe intoxications may result from interactions with other drugs and food such as selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs), anti-Parkinsonians of the MAOI-type (e.g. selegiline) or tyramine from ripe cheese or other sources. In the present case, high levels of moclobemide were measured in peripheral blood exceeding toxic values reported so far in the scientific literature. The body fluid concentrations of moclobemide were of 498 mg/l in peripheral whole blood, 96.3 mg/l in urine while an amount of approximately 33 g could be recovered from gastric contents. The other xenobiotics were considered of little toxicological relevance. The victim (male, 48-year-old) had a past history of depression and committed one suicide attempt 2 years before death. Autopsy revealed no evidence of significant natural disease or injury. It was concluded that the manner of death was suicide and that the unique cause of death was massive ingestion of moclobemide

Mange mener at maoi diæt listen er overdrevet, men det er vel op til den enkelte at tage chancen.

Søg her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=PubMed på "maoi tyramine" og vurder selv. Pubmed er en ganske udemærket resource. Prøv også lige at søg på "trichocereus tyramine".

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg har snakket med trold om kombinationen, og det ender med at jeg skal ha prøvet ayahuasca og DMT hver for sig en del gange, så jeg kan forestille mig hvordan et blandings-trip vil være. Det lyder til at det vil være ret så voldsomt, selv i små doser. Så det må vente til jeg har mere erfaring.

Mht. meskalin og MAOi, vil jeg lige undersøge sagen.

Og Ashoka: Tak for hjælpen. Jeg vil prøve at kigge lidt på de links.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo ikke meskalin og maoi der er problemet, selvom det måske kunne være et. Det er jo de andre substanser der findes i trichocereus. Når du drikker det du kalder "meskalin" drikker du jo faktisk følgende:

3-methoxytyramine
3-demethylmescaline
3-hydroxy-4,5-dimethoxyphenethylamine
3,4-dimethoxyphenethylamine
3,4-dimethoxy-5-hydroxyphenethylamine
3,5-dimethoxy-4-hydroxyphenethylamine
4-hydroxy-3-methoxyphenethylamine
Anhalonidine
Anhalinine
Hordenine
Mescaline
Tyramine
Pellotine

http://entheogen.netfirms.com/articles/ ... Cacti.html

Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med at du vil prøve ayahuasca og DMT hver for sig? Vil du prøve et rent B. caapi trip og et rent DMT trip (aka nasalt/vaporiseret). Nå, men det er vel også ligemeget..

Jeg skal rydde op på mit værelse..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Dårlig formulering igen :P

Kort og godt: Jeg vil undgå at blande aya og meskalin sammen lige forløbigt. Så vidt jeg kunne forstå på trold på MSN, så var det vist ret vildt selv i små doser.

Så jeg venter.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Huachuma og Ayahuasca(med MAOi)... hmm... ja jeg vil råde dig til at tage det hver for sig til du kender hver stof ordentligt. ja dvs. jeg gir Trold ret...
Tror heller ikek du kan holde det i dig længe nok til det begynder at virke! Tænk over det... Caapi(00:00), Viridis/Mimosa(00:45), Huachuma(01:30). Jeg tror sku det kommer op rimligt hurtigt!

-Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det mad man skal undgå at indtage i forbindelse med MAO-hæmmere, er netop fordi det indeholder Tyramin - så pas lidt på men kakti'erne, Ali!

DR-D > Mht. MAO-aktivitet og henholdsvis psilocybin og meskalin, så vil jeg mene at det er præcis den samme mekanisme der sker, med netop de to substanser.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Dex: Har du nogen anelse om hvilke bivirkninger MAOien vil forårsage i forbindelse med kaktusen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]