Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 18:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Nu ligger svampesæsonen jo og venter på os lige rundt om hjørnet... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
...Og sådan noget er jo ikke bare uden betydning, man skal benytte sig af det mens man kan...!!! Så jeg tænkte på om en fælles svampeplukketur i dyrehaven ville være helt hen i vejret...???
Jeg ved godt at der stadig er en måned eller to til de først rigtigt kommer frem, men det er rart at vide på forhånd....!!!

Dedikeret medlem

go ide med fælles udflugter, check også: http://www.mushroom.dk/forum//

Junior medlem

Geografisk sted: DAnMarK
Er der enlig nogen der har nogen billeder af de diverse svampe man kan få trip af. Jeg savner nemlig nogle så jeg kan kende forskel på dem. Jeg ved hvordan spids og trold nøgenhat ser ud, men der er jo flere der virker. Hvis der er nogen der har dem må de gerne sende dem til ravehead3@hotmail.com
på forhånd mange tak. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Det kunne da være cool med en svampe-pluknings-tur!
og ja det ville er dejligt med nogen billeder så man kunne kende forskel på!

Til alle jer der ikke ved hvordan spids nøgenhat ser ud og søger billeder. Hvorfor søger i ikke bare lidt på nettet, eller går på bibloteket (ja det stor hus nede i byen med alle bøgerne)

Desuden ligger der billeder af forskelige slags her på siden, også af spids nøgenhat (P. Semilanceata)

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

PS. Tag jer lidt sammen og kig jer om, søg og i skal finde. Lad vær med at tro det hele kommer dumpende ned fra himlen. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Home sweet home
Hvis man et i tvivl om det er spids nøgenhat man har fundet kan man altid tage et spore aftryk, dette gøres simplt ved at skære hatten af og ligge den på et kaffefilter så hvis det altså er spids nøgenhat skulle der gerne komme nogle sorte sporetryk.

Det er hvis nok kun spids nøgenhat, der har et sort sporeaftryk altså blandt engsvampene.

Spids nøgen hat er ikke en engsvamp men en møgsvamp. Jeg har ikke hørt om det med spore printende før (det vil jeg da undersøge lidt nærmere selv)

Den bedte måde at lave spore print efter mine erfaringer er under et glas, læg den afplukkede hat under et glas på et sterilt underlag. (hvis det skal bruges til noget) hvis det bare er for at se farven så kan et kaffefilter være fint.

MVH
Piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]