Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Af en eller anden grund virker "searchen" ikke på min computer, så jeg ved ikke om dette er blevet besvaret før.
Men, er det muligt at stoppe et trip på svampe, og i så fald, hvordan?
Da jeg var på Roskilde, havde jeg et dårligt trip, og jeg kan huske jeg tænkte, at jeg virkelig ville have det her til at stoppe.
Er der nogle kombinationer du kan æde for at få det bedre, eller der andre stoffer der can neutraliserer et "bad trip"?

[ 11 Juli 2002: Besked ændret af: Opalius ]

In our memories

Geografisk sted: København
Først kommer det fornuftige råd: en anderledes oplevelse, end det du nu lige har gang i, som ikke er fedt kan gøre VERDENER til forskel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Dvs... gå et andet sted hen... prøv at tænke på det stik modsatte af hvad du tænker på... sæt noget andet musik på... tænk over hvor vildt heldig du er, i overhovedet at være i stand til at FØLE... uanset hvad du end føler!

I værste tilfælde, så er Valium (Diazepam), som er en nerve/sovepille det eneste jeg har oplevet, som har kunnet få et ude-af-kontrol-trip til at falde til ro...

Men det dræber formentlig dine visuals (det er du nu nok ligeglad med på det tidspunkt - eller GLAD for) ... og sløver dig gevaldigt... men det KAN standse et dårligt trip... 10/20 mg skulle kunne gøre det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: DAnMarK
Øhm skal man ikke have recept på valium???

Dedikeret medlem

Forsøg dog at se det gode i at du kokser, du har jo ædt stofferne, fordi du ville have det sjovt, så må man jo også bare nyde dem, istedet for at få nederen på. men det kan jo være du har haft andre intentioner med at tage svampene, men næppe ....

ellers nødløsningen;
Frisk luft og vand... hehe Bræk dig evt. så du ikke tripper på resten af indholdet i maven ... og masser af sukker det øger forbrændingen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Well der er jo flere former for "bad trip", hvis det er et mindfuck der tricker dig for meget, hjælper det rigtig godt at komme væk fra det sted du er, og snakke med andre mennesker. Tænk på ting du kan huske, ting der stadig er virkelige for dig - for at komme lidt tilbage.

Hvis det er visuals der blæser afsted, må du trække vejret og huske på det kun er i dit hoved, prøve at holde dig selv sammen.

"Don't worry, be happy - it's all in your mind" [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Den Anden Verden?!?
Vil fortælle en lille historie...
Jeg flyttede fra kbh til nordjylland på et skolehjem for at stoppe med stoffer ...
Dette lykkedes ikke byen som hed thisted var en lorteby oppe i nordjylland hvor f.eks kix koster 150 kr pr stk...
(God forretning skal jeg hilse og sige)
jeg trippede danske svampe Psyller (kan ikk stave det fuck det)
vi havde spist 5g hver mig og 3 andre.
Vi sad hos ham vi købte tjald af og trippede og røg hoveder.
Da klokken var 01:00 tænkte vi at vi skulle til at tage hjem vi skulle jo egentlig i skole imorgen...
Mig og en gut vi kalder ham M vi gik ud på trappen i opgangen og ventede på De 2 sidste vi kalder dem D og B ..
Mens vi sad på trappen kom D ud og så ud somom han ikke havde det så godt...
jeg sagde hey men han svarede ikke...
Nu begyndte mit hovede at kører i dumme tanker
Var han mon sur hvorfor svarede han ikke?
5 minutter efter kom B ud....
Hun spurgte hvor D var gået hen.
Vi sagde at han var gået udenfor...
Vi kom ud og D stod med ryggen til.
Han har senere beskrevet at det var noget i stil med blair witch i skoven hvor der var noget der jagtede ham.
Han kunne intet se.
Jeg sagde hey D.
Han vendte sig om og så SÅ fucked ud som han aldrig før havde gjort og TRO mig vi har været fucked...
Han sagde...
Kasper du skal følge mig hjem.
Jeg grinede lidt og sagde Shure D...
Han lagde en arm på min skulder for at give mig et knus...
da han lagde den anden arm om mig faldt han sammen i mine arme...
ALDRIG har jeg set noget så uhyggeligt som hans døde øjne.
Hans puls var væk...
B og M var gået i panik mens mit svampetrip var HELT væk ...
hvordan det skete ved jeg ikke men kunne tænke klart diverse visuals var væk og jeg fik ham lagt ned...
fik B til at hente noget vand mens M stod stiv af skræk og vidste ikke hvad han skulle gøre.

Jeg ved ikke hvad der skete men væk var svampetrippet...
Det er vel noget med at når man står i en situation hvor man blir NØD til at tænke Rationelt så kan man tvinge trippet væk?...

Jeg har hørt mange rygter med at C-vitaminer enten en appelsin eller appelsin juice skulle dæmpe et bad trip
Men det har ALDRIG virket på mig sååh
Ved desværre ikke hvad du kan gøre men ville bare lige fortælle denne historie da jeg selv kom clean fra et svampetrip på under 10 sek...

/KixN

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Jeg har også prøvet den med at få et 'chok', så man bliver tvunget til at være normal. Også en kammi der var MEGA fucked, men det er en anden historie.

Medlem

LiqueD...
Der er ikke noget være end hvis der går noget galt med ens venner mens man tripper..
Har mere nøjern over min ven har det dårligt end jeg selv når jeg tripper...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af MÐM@:
Han sagde...
Kasper du skal følge mig hjem.
Jeg grinede lidt og sagde Shure D...
Han lagde en arm på min skulder for at give mig et knus...
da han lagde den anden arm om mig faldt han sammen i mine arme...
ALDRIG har jeg set noget så uhyggeligt som hans døde øjne.
Hans puls var væk...
<HR></BLOCKQUOTE>

Erhm historie eller hvad skete der med ham ??

Medlem

Vi ringede efter en ambulance...
Og han blev reddet...
Damn var skæv da jeg skrev fortællingen så glemte slutningen...den dag idag tager han ikke stoffer mere...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Som den hedengangne Jim Morrison sagde: "Ride the snake!". Hvis man går for højt op i at stoppe et trip, går det galt. I stedet for at tænke tanker som: "Det hér er ubehageligt og FORKERT. Det skal stoppe nu!" skal man hellere prøve at slappe af og flyde med trippet.
Som folk før mig har skrevet, så betyder miljøet man tripper i utroligt meget. Det kan ændre et trip at gå fra et værelse til et andet, tage noget tøj af eller på, sætte musik på/stoppe musikken osv. osv..
Jeg synes ofte at jeg i starten af et trip oplever en følelse af forvirring og kaos. Jeg er "ved siden af mig selv", kan ikke udtrykke mig ordentlig og føler mig disharmonisk. Jeg har dog langsomt lært at acceptere dette, og lade mig flyde, for derved at opnå harmoni og afslapning.
Det er vigtigt at gøre præcis hvad man har lyst til, når man tripper, selvom det måske virker mærkeligt på andre og én selv. Derudover skal man prøve at undgå forpligtelser, ting man skal huske, aftaler og andre stressende ting.

Som Zonker skrev kan man altid, hvis det går helt galt, tage et benzodiazepin for at slappe af og dæmpe sig selv. Jeg tror også, at alkohol kan virke rimeligt smooth og afslappende. Man skal dog for alt i verden lade være med at ryge cannabis, da dette kan fremprovokere ubehagelige tanke-trips og introspektive helveder.

Insane psychedelia user!

Ja, hash kan nogen gange booste et trip som bar'pokker!

Nu har mange af jer skrevet at man bare skal slappe af, og "flyde med" trippet. Dette glæder kun stoffer som svampe, LSD osv. Altså stoffer som man ikke kan dø af. Hvis man for det meget dårligt på stoffer som ecstasy, DXM, opiater, GHB osv. skal man lige have i baghovedet at disse stoffer rent faktisk kan dræbe dig.

Junior medlem

Geografisk sted: Rundt om hjørnet
hmm.. men der kan jo også være en hvis risiko for psykose? I stedet for at panikke over at man kan risikere at dø, kan psykose være en ting man har i baghovedet når man tripper... ??

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Der er altid en risiko forbundet med at tage psykedeliske stoffer, ingen tvivl om dét. Hvis man ikke synes at det er risikoen værd, så LAD VÆRE MED AT TAGE DEM. Det man dog kan gøre, er at sætte sig grundigt ind i hvad det er man tager, hvor meget man bør tage, hvordan andre mennesker beskriver dets virkninger, hvor man bør tage det, hvornår mann bør tage det, og sidst men ikke mindst, HVORFOR man tager det. På den måde er man bedre rustet til oplevelsen + man også er mere opmærksom på de ting man måske ellers skjuler for sig selv (jaaah, fortrængning er ret udbredt). Hvis det er garantier man er ude efter, så kan man jo ligeså godt taget livet af sig selv, for sådan fungerer verden ikke. DER ER INGEN GARANTIER! Jeg synes klart at man skal tage en valium hvis man tripper dårligt, det er sgu OK. Men man skal også være afklaret med sig selv før man tager trippet. Det er jo ikke bare altid sjov og ballade, og til tider er man jo meget stærkere efter en grim oplevelse. De kommer jo som regel fordi man har brug for dem og ens psyke prøver at fortælle en noget.

Medlem

Jeg har ikke prøvet at tage en valium mens jeg trippede, men hvis du tripper dårligt kan man prøve at snakke med den/dem man er sammen med, ændre musik og el. lys, tænke på noget andet og prøve at få det bedste ud af det man nu har taget!
Det kan altså godt komme an på omgivelserne og folkene man er sammen med når man tripper, især på svampe fordi man er så let påvirkelig jeg er hvert fald.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]