Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 13:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Fik endelig lidt mere styr på et af mine numre og lagt en preview op, som frit kan hentes eller streames fra http://www.synthetic-effect.mymusic.dk

Håber på noget konstruktiv kritik

Ha en dejlig forårs dag

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det lover helt sikkert godt! 8)
Jeg ville ønske, at det nummer, du har lagt ud, var lidt længere, jeg synes det fader ud lidt for hurtigt - faktisk lige dér, hvor der kommer knald på!
Så jeg synes ikke rigtig jeg har grundlag for at give noget kritik på det, før jeg kan høre nummeret i fuld udstrækning.
Slå også vejen forbi mit musik på mymusic.dk:

http://jl.mymusic.dk/

Kommentarer/kritik modtages også gerne!

//Drumstick

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har updatere sangen for din skyld. Nej okay :D GIder du gi den en lytter en gang til. Tror det er blevet fedt nu.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Helt sikkert Alloedee :D

NU er nummeret blevet heltstøbt, og jeg har lyttet det igennem nogle gange.
Jeg er ret vild med de små 'effekter' eller 'stemningsgivere', som du har sat ind hist og pist, de giver nummeret en listig stemning, hvilket jo må siges at passe godt til titlen på nummeret,"Gnome Force"!
Det sted, der er bedst i tracket, efter min mening, er lige omkring 3:00 minutter inde, hvor breaket sætter ind, og den går igang igen. Den dér tørre lyd, du har sat ind som rytme dérfra og nummeret ud, giver rigtig meget dynamik. Jeg gad godt vide, hvordan du har fået den lyd tryllet frem. Og hvilken lyd/instrument, der lægger til grund for den ... (Håber du ved, hvilken lyd, det er jeg taler om!, hehe*).

Nå, men nummeret er alt i alt blevet fedt - det eneste forslag jeg har til ændringer, er en eller anden brat slutning (en surprise ending), i stedet for at den fader ud... Men igen, det er et smagsspørgsmål.

Håber, du også lytter mine tracks igennem, og at du kan bruge kommentaren.

:) Drumstick

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er nummeret ikke færdigt endnu, men en prelisten som jeg bruger til at få kritik forskellige steder på nette (bla. Psychedelia) Det er en af nettes absolut fedeste funktioner. Fordi man tit køre død i et eller andet, eller sagt med andre ord. Ikke kan høre hvad der er fedt og hvad der ikke er. Der er nette meget behjælpsom, og det skal I ha tak for. Jeg regner forresten med at lave et c stykke og evt. et kort d stykke før outroen.

Den lyd du snakker om, kan jeg godt prøve at forklare hvordan jag har lavet. Den er lavet med ReFx Vangaurd, et vsti plugin der lyder pisse fedt. Det er sådan set bare en sine wave og noise der er blevet fucket op med pitch envelope. Så det nærmest kommer til at lyder som "kanon skud" Hvis du forstå hvad jeg mener. Kan ikke lige husker om der var mere. Men i bund og grund bare det.

Ps. Takker 1000 gange for kommentaren, Skal nok lige smide en kommentar eller en anmeldelse på mm senere idag. Noget specialt nummer eller frit valg på alle hylder ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nå ja. De der stemmer du taler om er samplet fra GTA3 Vice City (håber ikke rockstar læser) Hvor en Italiener står og vrøler helt vildt og får hikke. Men jeg tror sgu ikke nogen genkender dem på nogen måder :D Godt nok blevet hakke i småstykke af audio-traktoren

Titel:
Medlem

Det lyder rigtig fedt. Er især vild med percussioneffekterne. Måden nummeret er bygget op på fungerer rigtig godt, og det hele lyder fedt og trippet. Det eneste kritik jeg kan komme med, er at sidste halvdel lyder en smule ensformig. Man kunne måske savne en gradvis nedtoning af intensiten af nummeret, i det sidste minut i stedet for den gentagne rytme og lidt bratte slutning. Men helt sikkert et godt nummer! 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
lyder rimelig ok.. dog ka jeg ik li det hule kick du smider ind engang imellem.. synes dog det minder meget om alt muligt andet psytrance..
og du skriver inde på TT det er fullon.. det er jeg langt fra enig i..
udover det så synes jeg selve lydbilledet på en måde er lidt flat somom der mangler nogle frekvenser eller noget..

men det er fedt til at stene til :wink:

har os' selv noget musik inde på http://confusion.mymusic.dk
hvis du ville gi det en lytter os' ;)

Sounds Of Survival (smp3) <- det er mere hen af fullon imo :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvføli vil jeg det, og sikkert også en anmeldelse.

Jeg tar det lidt som et kompliment at du skriver det lyder som alt muligt andet. Det er også lidt det jeg har stræbet efter. Når man kan lave noget der ligsom alle de andres. Kan man også lavet noget anderledes, uden det bliver alt for udsyret.
Om noget er fullon eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på, har jo kun lavet den her slags musik i et års tid nu. Og det er rigtigt der mangler nogen mid frequencer. Skal se hvad jeg kan gøre ved det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
det er absolut godt at ku lave noget der lyder som alt andet, men jeg ser gerne at man så ka lave lidt til så det blir det lille tak bedre :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu er det jo et ret nyt projekt det her, men faktisk har jeg stor visioner om mulighederne får at forny psy-trance musikken. Bla. ku jeg godt tænke mig at bruge flere rigtige instrumenter. Og her tænker jeg ikke på at sample noget fra en cd eller optage noget som bliver loopet igen og igen og igen, Næh mere at få f.eks. en faggot solo hen over i et break, uden der bliver klippet eller noget som helst. Bare som dem var da den blev indspillet.

Jeg har også en god ven der spiller sindsyge fede trommer. Ham og jeg har snakket om at indspiller nogen lange sequenser, kun med ride bækken og vivel lille tromme jungle noget, i sådan lidt 70'er fusion jazz stil hvis du forstår. Tror detku bliver mega fedt. Men først er jeg nød til at få styr på de mere basale manøvre.

Titel:
Medlem

hmm, jeg har sq lidt svært ved at sige hvad hvad andre ska gøre for at forbedre deres musik, jeg vil helst selv sidde med det og lege.. Men jeg kan da prøve..

Det er rigtig pænt syns jeg.. Sån lidt infected, men uden infecteds (til tider) lidt overdrevne tam tam lyd..

minder det ikke lidt om inspector gadget??

der mangler IMHO et sted som er "TOPPEN!!", altså det der gør nummeret helt vildt ekstatisk fedt.. Det som man sidder og venter på.. Hvis du forstår.. Men det ka godt være det bare er mig ..

prøv evt at smide et andet beat på efter breaket 3:48-3:50..

jeg ka egentlig godt li det der hule kick som conf snakker ned om (hvis altså det er det samme vi snakker om).. men min smag er også fucked 8)

men ellers, så stol på din egen intuition.. det er tit sket, at der er noget ved et nummer jeg ikke har været helt tilfreds med, men hvor jeg alligevel skulle have andre til at overbevise mig om at det var for fucked..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg synes sgu det er super, vil definere det som en blanding af full on og progressiv, kan rigtig godt lide jeres lydbillede. Dog burde tempoet sættes en smule ned synes jeg, og tracket er alt for kort ;)
Keep up the good work!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]