Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Frøene er brune og nogenlunde ægformede ca. 3mm brede og 5mm lange. Ligner fulstændig de billeder jeg har set på nettet, og jeg er ikke i tvivl om at det er Rivea Corumbosa, de er bare meget upotente. :cry:
Sniffe frøene -tjaa det er selvfølgelig den 1'ste april :wink:
Hvis du læste min anden post igennem, kan du også se at jeg ikke tror at det var frøene som gav maveproblemet, må have skyldtes noget andet :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
jeg mener det sku! spørg mig imorgen og jeg vil sige: Du kunne prøve at sniffe dem..

-Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
De skal vel knuses ikke?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jo selvfølgelig :roll: til pulver.
Dette skal dog ikke forsøges med HBWR frø da de indeholder for meget gift. :roll:

-Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

er der eventuelt nogen der har prøvet dette her på boardet?

-Cope

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Med Maldini og drengene i Athen - mentalt
Copelandia skrev:
er der eventuelt nogen der har prøvet dette her på boardet?

-Cope

Det kan du tro der er Copelandia - hvis du kigger en side tilbage så har jeg skrevet lidt om det..
det er klart at det kan omfatte smerte, ligsom med andre substanser der kommer ind i kroppen via snudeskaftet... :twisted:
Det er trist der er så mange der har negative oplevelser med Rivea C. frø - men det kunne måske hjælpe, ikke at sammenligne det for meget med HBWR oplevelserne?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er sq synd! kan rigtigt godt lide frøene når først de virker. Det er ca. kun 1 ud af 3 gange de virker for mig, men er vild med virkningen.
Hvad gjorde du som forberedelse da du sniffede frøene og hvormange kom der op?

-Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Spændende emne! Jeg har ikke rigtig fået læste tråden før nu, men blev straks inspireret til at købe 10 frø T.corymbosa af somashop. Dem vil jeg plante, så jeg kan lave mine egne frø.

Angående om hvorvidt ipomoea violacea eller Turbina corymbosa er den stærkeste hallucinogen, fandt jeg følgende i Richard Evans Schultes og Albert Hofmann´s bog: Plants of the Gods, side 162:

Citat:
Another Morning Glory, Ipomoea violacea, was valued as a sacred hallucinogen among the Aztecs who called the seeds Tlitliltzin, from the Nahuatl term for "black" with a reverential suffix. The seeds of this Morning Glory are alongate, angular, and black whereas those of Turbina corymbosa are round and brown. One ancient report mentions both, asserting that Peyote, Ololiuqui (T. corymbosa), and Tlitliltzin are all psychoactive. Ipomoea violacea is used especially in the zapotec and Chation area of Oaxaca where it is known as Badoh Negro or, in Zapotec villages both Turbina corymbosa and Ipomoea violacea are known; in others, only the latter are used.
The black seeds are often called macho ("male") and men take them; the brown seeds, called hembra ("female"), are ingested by women. The black seeds are more potent than the brown, according to the natives, an assertion borne out by chemical studies. The dose is frequently seven or a multiple of seven; at other times, the familiar 13 is the dose.

Så ifølge denne beretning skulle Ipomoea altså være stærkest.

Alle steder jeg læser, er det typen "heavenly blue", "Pearly gates", "Blue star" og "Flying saucers" som indeholder LSA. Er "heavenly blue" den samme som vores "Clarks heavenly blue" man kan købe i diverse supermarkeder?

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny skrev:
Spændende emne! Jeg har ikke rigtig fået læste tråden før nu, men blev straks inspireret til at købe 10 frø T.corymbosa af somashop. Dem vil jeg plante, så jeg kan lave mine egne frø.

Angående om hvorvidt ipomoea violacea eller Turbina corymbosa er den stærkeste hallucinogen, fandt jeg følgende i Richard Evans Schultes og Albert Hofmann´s bog: Plants of the Gods, side 162:

Citat:
Another Morning Glory, Ipomoea violacea, was valued as a sacred hallucinogen among the Aztecs who called the seeds Tlitliltzin, from the Nahuatl term for "black" with a reverential suffix. The seeds of this Morning Glory are alongate, angular, and black whereas those of Turbina corymbosa are round and brown. One ancient report mentions both, asserting that Peyote, Ololiuqui (T. corymbosa), and Tlitliltzin are all psychoactive. Ipomoea violacea is used especially in the zapotec and Chation area of Oaxaca where it is known as Badoh Negro or, in Zapotec villages both Turbina corymbosa and Ipomoea violacea are known; in others, only the latter are used.
The black seeds are often called macho ("male") and men take them; the brown seeds, called hembra ("female"), are ingested by women. The black seeds are more potent than the brown, according to the natives, an assertion borne out by chemical studies. The dose is frequently seven or a multiple of seven; at other times, the familiar 13 is the dose.

Så ifølge denne beretning skulle Ipomoea altså være stærkest.

Alle steder jeg læser, er det typen "heavenly blue", "Pearly gates", "Blue star" og "Flying saucers" som indeholder LSA. Er "heavenly blue" den samme som vores "Clarks heavenly blue" man kan købe i diverse supermarkeder?

Hilsen Fanny

Det er vist lidt forskelligt, men så vidt jeg kan se er det Ipomea Tricolor der kaldes for både "Heavenly Blue" og "Clark's Heavenly Blue". Fandt i øvrigt et ret flot billede af en :)

http://yucca.standardout.com/pics/spani ... 12_303.jpg

Prøv i øvrigt at læs dette topic: http://www.bluelight.nu/vb/showthread.p ... adid=74440

Der skriver han: "My seed of choice is Heavenly Blue... these last ones which seemed extra potent were called "Clark's Heavenly Blue". I've had Pearly Gates in the past, ordered from an ethnobotanical shop, but I thought they were relatively weak."

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

altså. Nu kan jeg snart ikke finde rundt i hvad i mener!
Er Clarks mere potent end Rivea frø eller hva?
Jeg troede en dosis på 250 Clark var en passende dosis til mig men får heletiden nye anbefalede doser som 5-7 stk. og 150-225 stk.. osv. Vil altså ikke æde 250 hvis jeg kun behøver 5-7 stk. tror nok lige jeg bliver skudt af helvede til så :roll:

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Heavenly Blue og Clark's Heavenly Blue er to varianter i samme familie nemlig Morning Glory. Rivea Corymbosa er en anden art, men stadig nært beslægtet med Morning Glory familien (hvis ikke den samme så vidt jeg kan forstå. Er også selv lidt lost :) ). Rivea Corymbosa er så vidt jeg kan forstå en del mere potent end Clark's Heavenly Blue og Heavenly Blue (da dosis er 5-7 frø med Rivea Corymbosa og over 20 gange så stor med Clark's Heavenly Blue)

Det kan også være at Clark's Heavenly Blue og Heavenly Blue er den samme, men der hvor ham gutten fra Blue-Light omtaler at Clark's Heavenly Blue skulle være mere potent kan selvfølgelig bare være et tilfælde og der er altså tale om de(n) samme frø/plante.

Det var nu man skulle bruge en ekspert i ethnobotanik ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

nemlig... jeg er i vildrede :?

-Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Fortvivl ikke Cope! Vi andre er lige så usikre som dig. :lol:
Der er vist ikke andet for end at vi må prøve os frem! Jeg vil nok være forsigtig og holde mig til de 5-7 frø heavenly blue først. Det kunne være ret interessant at finde ud af, når ikke engang eksperterne er enige.

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

haha... Jeg har lige spist 100 stk. af de frø jeg har købt i bilka, og de giver en fed effekt, dog ikke særlig voldsom. Jeg tror sagtens jeg kan snuppe 250 næste gang. Havde kun lidt maveproblemer men ikke noget af det vilde.
Så fik vi lisom sat den på plads :wink:

-Cope

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Det lyder lovende! Hvordan tog du dem? Smagte det ad helvede til, og hvor lang tid virkede de i?

Jeg har iøvrigt lige plantet nogle idag, sammen med nogle Peganum hamala frø, så jeg venter spændt!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Det lyder lovende! Hvordan tog du dem? Smagte det ad helvede til, og hvor lang tid virkede de i?

Svar:
Jeg knuste frøene og heldte dem ned i en kop. Derefter hældte jeg kogende vand ned i koppen og det kom til at ligne noget meget klamt sovs,mudder,blæver agtigt noget. Så rørte jeg rundt i koppen med en tea-ske til det var til at drikke.
Jeg skyldte det hele ned på en gang og nåede slet ikke smage det (heldige mig, for eftersmagen var vammel).
Virkningen kom ca. efter en time og jeg grinede nok i et kvarter kan ikke styre min tidsfornemmelse, så hvad angår tid så være ikke sikker på alt hvad jeg skriver.
jeg fik nogle fede tracers i fem-ti min. og pludselig var det væk igen :(
Jeg kunne kun svagt mærke det resten af dagen, men alt i alt, vil jeg skyde på at det varede 4-5 timer...

-Cope :roll:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

:lol: He he! Du er blevet bedre til at skylle vamle planteudtræk ned, siden du drak ayahuasca! Sådan skal det være, bare ned med det! :twisted:

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm ja måske. Men Ayahuasca smager nok også 30 gange dårligere!
Men ja. Kan bedre li at indtage det efter kunstens regler :roll:
ikke noget med gelcaps mere. Kun i nødstilfælde!

-Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Copelandia skrev:
Jeg knuste frøene og heldte dem ned i en kop. Derefter hældte jeg kogende vand ned i koppen

Ødelægger det ikke LSA'en at blive varmet så meget op??

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
Ødelægger det ikke LSA'en at blive varmet så meget op??

Det tror jeg ikke. Indianerne kogte psycotria viridis i timevis.

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]