Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Jeg vil give Astral og DD fuldstændigt ret!
Jeg har også røget det fed jeg skulle.. Men det følte jeg kun at jeg blev dummere af :(
Men her for et halvt års tid siden prøvede jeg så LSA og psilocybin for første gang. Siden da er jeg steget 1.5 karakter i gennemsnit og det er ikke fordi jeg tager det hver weekend. Nej jeg vil faktisk nærmere sige
hver anden måned.. Jeg har udviklet en "lækker" filosofisk tankegang og jeg har aldrig været mere glad til hverdag end jeg er nu!

Længe leve jordens gaver (svampe,LSA osv..)

-Copelandia

Titel:
Dedikeret medlem

bevidstheds udvidende susbstanser har mange gange indspil på ens filosofiske tanke gang. Også mht. skoleforløb og ander situationer man kan gennemgå i hverdagen..

Man tænker ihvertfald på en anden ny/abstrakt måde, end hvis man havde været "normal" - kan heller ikke sige andet end det helt klart har hjulpet mig igennem mange stile (hashen)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hash og Pot styrker de kreative og kunstneriske, ikke så meget det logiske og videnskabelige...

Man kan høre/lave god musik med stor nydelse og lave gode billeder eller se skønne detaljer i naturen...

Jeg tror at Cannabis er feminin i natur, den er jo i familie med humlem (det som er i øl) som vidst nok indeholder kvindelige kønshormoner...

Så måske det stimulere Højre hjernehalvdel mest (den kreative for de flestes vedkommende, den venstre for de andre) jeg skal ikke helt ku siges, men det kunne tænkes...

Men personligt så bliver jeg også poetisk og kan skrive gode tekster når jeg er skæv, det er igen en kunstart.

Så mangler der bare noget til det stimulere den anden halvdel :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Astral skrev:
Jeg tror at Cannabis er feminin i natur, den er jo i familie med humlem (det som er i øl) som vidst nok indeholder kvindelige kønshormoner...

Det tror jeg ikke. Det er da bare en joke med at man bliver "dummere"
at høre på når mn drikker....
Eller hvad?
Edit: Det er vel kun hunplanten der er feminin... Vidst også den man ryger

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DD skrev:
Astral skrev:

Eller hvad?

Tror du det er for sjovt at Cannabis bliver kaldt Mary Jane ;)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral skrev:
DD skrev:
Astral skrev:

Eller hvad?

Tror du det er for sjovt at Cannabis bliver kaldt Sweet Mary Jane ;) (SMJ)

Titel:
Medlem

Det kunne vel have noget at gøre med navnet: Marijuana - Mary jane
Edit: Det med østrogen i øl, jeg er 95% på at det ikke passer

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DD skrev:
Det kunne vel have noget at gøre med navnet: Marijuana - Mary jane
Edit: Det med østrogen i øl, jeg er 95% på at det ikke passer

UTFSE!!!!!!!!! :wink:

http://home.halden.net/borago/humle.htm

Citat:
HUMLE Humulus lupulus Hampefamilie

Citat:
Humlen inneholder østrogen og det sies at den kan hjelpe ved klimakterieproblemer.

http://aevum.laiv.org/artikler/guddemjod/

Citat:
Humle inneholder også østrogen, som virker potenshemmende på menn

Haha så kan i lære det øldrikkere!!! ;)

(drikker aldrig øl og er aldrig fuld)

Citat:
http://users.cybercity.dk/~ccc12357/sundt.html

Kode:
Den beroligende virkning kan bruges ved nervøs puls og hjertebanken. Men da humle indeholder meget af det kvindelige hormon østrogen, kan det også benyttes mod underlivskramper og seksuelle spændinger. ­ Men pas på, en overdreven humleindtagelse menes at være potensnedbrydende.

Så ka i lære det!!!

Titel:
Medlem

Hehe så blev jeg da lidt klogere, jeg var ellers sikker på at det med østrogen var en joke.
Well jeg prøvede ellers at UTFSE, men min skoles computere er fucked :D
Edit: Men når humle er i hampe-familien må der vel også være nogle psykoaktive stoffer i... men nok i så små mængder at det er ligemeget

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DD skrev:
Hehe så blev jeg da lidt klogere, jeg var ellers sikker på at det med østrogen var en joke.
Well jeg prøvede ellers at UTFSE, men min skoles computere er fucked :D
Edit: Men når humle er i hampe-familien må der vel også være nogle psykoaktive stoffer i... men nok i så små mængder at det er ligemeget

Jeg synes nu det er meget godt at sove på (husk nu det er en feminin plante :wink:
sammen med et par bong hoveder...

Men ellers kan man jo bare pode dem...

http://hjem.get2net.dk/martin_madrona/web%20side/text/estee.htm

Citat:
Hashpilsner.

I begyndelsen af fyrrene undersøgte forskerne Warmke og Davidson måder at anvende hampefibre på i krigsøjemed.

Citat:
Da de vendte proceduren, og podede humle på hampe- rødder, overlevede podningerne og blomstrede.

Citat:
Når de var groet op, havde planterne alla den legale humles ydre kendetegn. De havde endog duften og den bitre smag af humle. Men de indeholdt ligeså meget af det psykoaktive THC som nogen hampeplante.

Citat:
Siden har myndighederne været bekymret over det antal hampedyrkere, der er gået over til podning for at fremstille uopdagelige humlehampeplanter.

Jeg skal ikke kunne sige om det er rigtigt, men hvis det er, så er det helt sikkert at det offentlige vil gøre meget for at bevare den hemelighed.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Jep, trold, jeg må også indrømme, du er blevet bedre på kort tid. Tillykke. :)

Det samme skete for kommatering og jeg. Lige pludseligt kunne jeg bare. :)

Titel:
takke kennaab

ja jeg vil da også mene det styrke det krative .ind til man komme så langt der går langtid imellem man kan tænket klart :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg tog studentereksamen med ok snit i en stor hashtåge, kunne helt sikkert have forbedret karakteren hvis jeg ikke havde røget. Men tror mere det skyldtes at der blev røget for meget i fritiden og ikke læst lektier over hovedet.
Røg altid en god pibe inden jeg skulle skrive stile, gav næsten altid et kreativt boost, og som regel en udmærket karakter.
Hvis den skulle være rigtig god, er det en god ide lige at læse den igennem efterfølgende i ikke-skæv tilstand, da der er tendens til at kreativiteten løber lidt løbsk en gang i mellem.
Vil mene det er velegnet til alle (de få) fag, hvor der er mulighed for kreativ udfoldelse.

Tilgengæld til de mere matematiske og logiske opgaver er hash bestemt ingen fordel, faktisk nærmere et direkte handicap.

Min fortolkning af de få noveller og tekster, som jeg følte sagde mig noget, og som man havde siddet og læst i sin skævert, overbevist om at man var fuldstændig i symbiose med forfatterens tanker, lå også tit ret fjernt fra den akademiske facitliste, læreren forkyndte. Giver ikke noget plus på karakterene, men jeg er overbevist om en dybere (fejlagtig?) forståelse af teksten.

Desuden er jeg enig med teorien om det med at lære at lære og huske i skæv tilstand

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Humle historien, er en skrøne, hampen kan godt podes på en humletræ/busk?, men gør ikke humle-delen psykoaktiv af den grund.
Mener forklaringen er den at de aktiver stoffer i cannabis ikke flyder rundt i stammen, men bliver dannet i blomsternes trichomer, og humlemutanten vil jo ikke få cannabis blomster.

Prøver lige at finde en mere forståelig, og korrekt videnskabelig forklaring
Her diskuteres emnet udførligt:
http://www.overgrow.com/edge/showthread ... did=420101

Men kan sku ikke lige finde det link jeg ledte efter oprindelig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ah linket stod sku på bogreolen :)
Hampedyrkernes Håndbog siger om podning:
Citat:
En af de mest levedygtige myter handler om podning af humle på Cannabis. Humle er den nærmeste slægtning, og hos humle dannes også hapikskirtler på humlekopperne, som bruges som smagsforbedring i øl. Myten går ud på, at man kan tage et skud af humle og bruge som ædelris ved podning på en grundstamme af cannabis. Humlen skulle så komme til at indeholde hamplantens aktive stoffer. Fordelen ved en sådan podning ville være, at humle skuddene vanskeligt kunne identificeres som marihuana. Desværre er myten falsk. Det er muligt at pode humle på hamp, men humlens skud kommer ikke til at indeholde cannabinoider.

Ved ikke om den japanske afart som er nævnt på det tidligere link, ændrer ved det faktum men jeg tvivler

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]