Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Er der nogle af jer der har erfaring med nedfrysning af svampe. og hvordan opbevarer man bedst muligt psilocinen.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Check søgemaskinen... det har faktisk været oppe et par gange før.

Når jeg skal opbevare mine svampe i længere tid, så plejer jeg at smide dem i en lufttæt krukke og smide krukken et mørkt sted (væk fra sollys).

Det er vigtigt at de smides et lufttæt sted, da de aktive stoffer i svampene ellers bliver iltet af luften. Dvs de mister deres potens efter noget tid.

Og de skal holdes væk fra sollys, da sollys åbenbart kan ødelægge dem. Hvordan dette lige præcist foregår, aner jeg ikke. Men det er det samme med så mange andre madprodukter, der ikke må stå i sollys.

Derudover, så må du gerne smide dem et lidt køligt sted - eksempelvis i et køleskab. Om svampene kan klare frost, aner jeg faktisk ikke.

Jeg mener at jeg et eller andet sted har hørt, at frost kan ødelægge svampene og molekylerne. Men jeg ved ikke om jeg har ret i dette, derfor tager jeg gerne imod rettelser.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
ja, det har været diskuteret før, men jeg kunne ikke umiddelbart finde det på søgemaskinen.

jeg mener, da det blev diskuteret dengang, at vi blev enige om at det ikke vil være en god ide at opbevare svampene i fryseren, hvis de er friske, da de vil frostsprænge, og dermed vil noget af psilocybinen nedbrydes når det kommer i komtakt med luften. Men de sprækker jo også når de bliver tørret, hvilket jo sker under en noget højere temperatur, så der må blive nedbrudt væsentlig mere psilocybin under tørring end under nedfrysning.

well - hvis jeg havde en stor mænge svampe, ville jeg fryse dem.

Champignon smager af LORT når de har været frosset ned, og jeg kunne forestille mig at det samme gælder alle svampe :shock:

Medlem
Brugeravatar

Det er også planen. Tørre dem helt, for derefter at nedfryse dem og så håbe på at også psilocinen stadig vil være der :D

Titel:
In our memories

CannaChem skrev:
Alle syntetiske stoffer opbevares bedst mørkt, tørt og køligt - gerne dybfryser og i en nitrogenatmosfære, for at undgå oxidation.

Dog skal du ikke nedfryse f.eks. svampe, da myceliet sprænger og psilocybinen kommer i luftkontakt og derved nedbrydes.
Jeg skal ikke kunne sige, om dette gælder for alle planter indeholdende interessante substanser, eller om det blot er svampe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tror jeg har fundet metoden.
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo5.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Nemesis skrev:

Personligt tror jeg det er en dårlig ide at blende svampene først og så tørre dem - iltningen må da være meget større end hvis man bare tørrer og opbevarer dem i hel tilstand? Anyways, man kan jo altid blende dem (fx i en kaffekværn) når man skal bruge dem. (IMHO)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Chiller skrev:
Nemesis skrev:

Personligt tror jeg det er en dårlig ide at blende svampene først og så tørre dem - iltningen må da være meget større end hvis man bare tørrer og opbevarer dem i hel tilstand? Anyways, man kan jo altid blende dem (fx i en kaffekværn) når man skal bruge dem. (IMHO)

:roll:
First of all, dry the mushrooms until they are as crisp as crackers, then put them in a blender (I use a Magimix) until they are reduced to a virtual powder.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo5.shtml:
"Perhaps having been born, crucified, dismembered, dried and laid to rest, mushrooms then need to be enveloped in the magnetic field of Gaia and bathed in the force fields of the planets for a few years in order to reach their full life-transforming potential."

:roll: :shock: :D

Junior medlem

Geografisk sted: lolland
:D det hved jeg faktisk man kan har selv prøvet, jeg har bare lagt dem efter høst i noget avis papier og så ind i fryseren, virkningen er ligesom friske :wink: dejlige jordsmag 8) jeg har ihvertfald haft dem i 6måneder og jeg synes personligt de virker bedre når de er friske/frosne
mvh AC

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Seriøst så meget behøver man sgu ikke gøre ud af det.
Med mindre de virkelig skal opbevares i adskillige år så er der absolut ingen grund til at fryse dem.
Min anbefaling er bare i en zipbag med de tørre og så i en skuffe. Psilocybin er et ret stabilt molekyle, det tåler feks kogning, og jeg husker der var en her fra boardet (husker sæføli ikke navnet) der fik nogle svampe af sin far, som han havde fra sine unge dage og de virkede fint, selvom de bare havde ligget i en krukke i garagen.

Grunden til at lys kan ødelægge et stof er den energi, der er i photonerne. Den kan nogle gange være høj nok til at bryde en binding i et andet molekyle, og derved smadre det. Det er bla. det der kan ske når kræft opstår pga overdreven solariebrug.

MEN, tør dem godt, smid dem i en pose og i en skuffe...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Personlig erfaring, jeg har haft svampe til at ligge i et skab i over et år, godt nok i en relativt lufttæt ... ting er navnet vel!?

De virkede fint, men derfor er der ingen der siger det ikke er bedre at gøre det på den "rigtige" måde.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]