Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: slettet
Junior medlem

...

Senest rettet af lashar 02 apr 2004 15:23, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hej og velkommen til forummet :)

Jeg har søgt lidt for dig i første omgang, hvor der gerne skulle stå info med den rette indfaldsvinkel.

http://www.erowid.org/plants/passionflo ... ower.shtml

Erowid er i øvrigt glimrende til infosøgning om alle former for entheogener og syntetiske stoffer.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Heysan og velkommen til...

Må jeg spørge dig hvad du har imod "stoffer"? Og hvad mener du med stoffer? Mange af de stoffer jeg tager bliver indtaget som plantemateriale, så er det ikke nargooo eller hvad?

Syns du lyder lidt fordomsfuld, men det er måske bare mig... :?:

Titel:
Junior medlem

...

Senest rettet af lashar 02 apr 2004 15:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Velkommen til du :wink:

Iashar: Det med rygning gir mig mere end bare cancer! Rygeglæden.. Det er dejligt afslappende af ryge en smøg engang imellem. Og så er det en god tidsdræber :)
Jeg kan heller ikke lide hårde syntetiske rusmidler (vil ikke kalde dem stoffer) Men om folk indtager dem er jeg totalt ligeglad med. Det er helt op til dem selv, og hvis mine venner gør det siger jeg bare at jeg håber de nyder det :roll:
Faktisk synes jeg at det er lidt sjovt du siger at du ikke vil tage "ting som er farligere end Cannabis"
Jeg har selv røget meget hash i laaang tid. Men det der efter min mening har givet færest bivirkninger er DMT "ayahuasca" dog en smule med LSA.
Jeg ved ikke om du har lagt mærke til det, men føler du ikke at du et par dage efter en smule indtagelse af THC, har følt dig i en lille smule bedøvet i hovedet? Dagen efter LSA og især DMT har jeg været mere frisk end normal og sover ikke engang i skolen.
(skal lige siges at jeg ikke tager andet end natur produkter men ikke hash da det har ødelagt for meget af min evne til at modtage lærdom.)

Passiflora incarnata vil være mit bud på en rygbar blomst, men problemet med bare at ryge planten er at den indeholder MAOi og derfor må du stort set ikke spise noget ca. 12 timer før du ryger blomsten ellers giver dette dig en helvedes hovedpine. Prøv istædet med Indiansk tobak (Lobelia inflata). Du kan eventuelt se under links til venstre og finde en mulig forhandler af urten. Og nej det er ikke "narko". Ganske natur rigtigt mod blandt andet astma...

-Cope

Titel:
Junior medlem

...

Senest rettet af lashar 02 apr 2004 15:25, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior medlem

Jeg har lige læst om Lobelia Inflata inde på http://www.vitaviva.com/index2.asp?area ... tegori%3D1 som er en helse side...Der står den er giftig i større doser (hvad er større doser ???)
Er der evt. ikke nogle andre legale naturlige planter, som kan anveddes som rusmiddel uden den store fare ???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ingen henvisninger!!!!
undskyld jeg virker negativ men forstå det nu!
Slet den post eller rediger den. Højre hjørne.

Når der står størrere doser mener de nok sådant noget som 50-100g...
Indianerne i det der kaldes USA i dag, røg "tobakken" i flere hundrede år og jeg har ikke hørt om at de blev forgiftede af røgen, men jeg er ikke sikker i denne sag :roll:
Søg enevtuelt på http://www.erowid.org eller http://www.lycaeum.org. Her finder du masser af info :)

-Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ryg du bare så meget passionsblomst som du orker.

Det er rigtigt at passionsblomsten indeholder MAOi, dog kun i meget begrænset omfang. Der er ingen grund til at faste - med mindre du overvejer at ryge en 100-200 g over en aften :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte....

lashar skrev:
(det skal dog lige tilføjes at jeg er stærkt modstander af Stoffer :evil: og Nikotin :evil: begge ser jeg som det rene GIFT)

Hvorfor ser du det som det rene gift? Har du taget dig den ulejlighed rent faktisk, at læse noget om emnet eller postulerer du bare fordomme og uvidenhed?

\"lashar skrev:
derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om bla. Passiflora (passionsblomsten) som jeg har læst lidt om herinde, den skulle jo virke afslappende og beroligende, men er der noget farligt ved den ??? Der er jo et plus at den er legal, og det kunne da være okay at fyre en legal SovePind, hvis man som jeg, nogle gange har lidt søvnproblemer, fordi jeg ligger og tænker meget...

Hvis du vil være så venlig at fortælle mig hvorfor passionsblomst ikke er "narko" og "gift"? Passiflora familiens psykoaktive stoffer er en række forskellige betacarboliner, som fungerer som en MAO-inhibitor. Det er i sig selv ikke legetøj. Derudover indeholder Passionblomster også en række cyanidforbindelser, som i maven bliver nedbrudt til cyanbrinte. Se dét er rigtig gift, og ironisk nok, en af komponenterne i tobaksrøg, som du tilsyneladende er så stor modstander af.

lashar skrev:
syntes bare ikke man skal ødelægge sit liv ved at tage hårde stoffer...

Og du tror ikke at man kan ødelægge sit liv ved at tage "bløde" stoffer?? Hvor går grænsen ifølge dig, mellem et hårdt og et blødt stof? Hvad er din definition? Er Ibogain et blødt stof fordi det dannes i rodbarken på en busk? Er Psilocybin? Hvad med syntetisk THC, er det et hårdt stof?
Jeg tror du trænger til at læse nogle bøger.

Når det er sagt, vil jeg egrne byde dig velkommen her til boardet. Det er en guldgrube af information, så det er bare med at komme igang! :) God fornøjelse!

/karma!

Titel:
Junior medlem

...

Senest rettet af lashar 02 apr 2004 15:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

høhøh... forstår dig(lidt :roll: )

Men se lige lidt på indianer tobakken. Den skulle efter signe være svagt stimulerende. Jeg skal selv snart til at ryge den. Både i skole og derhjemme. Jeg ryger det bare på pipe og siger det er pipetobak, for det er det jo. Det samme kunne du da gøre :wink:

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
lashar skrev:
Jeg mener ikke at naturlige "rus" planter er ufarlige, men der lang større risiko ved at indtage ting som er lavet syntetisk, fordi man typsik ikke ved hvad det oprindeligt indeholder...

Et syntetisk produkt ved du, hvis du kender til produktionen, er 100% rent. Her snakker vi altså ikke om piller og obskure pulvere fra Østeuropa. Det er netop i planter at eventuelle bikomponenter og potens er en uklar, og til tider farlig, faktor.

/karma!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Lashar.. Du lyder tilsyneladende meget forsomsfuld.. Det eneste jeg kan bede dig om, er at sætte dig ind i tingene (ikke en opfordring til at du skal begynde at eksperimentere). Nogle af de stoffer som du kalder "hårde" kan faktisk have en positiv effekt på kroppen, og psyken..

Well.. Hvis du vil ryge noget naturligt før du går iseng, burde du købe dig en vandpibe og en røvfuld æbletobak også ellers slå dig løs.. Det kan godt anbefales, har virkelig en god smag! nok det mest ufarlige jeg kan anbefale dig.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]