Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 01:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Ok vil godt ha noget hjælp her.. Har en vendinde der er gået fuldstændig ned psykisk.. Ved ikk hvordan jeg ska forklare det her.. Men hun lukker fuldstændig af, har dog fået en del ud af hende.. hun fortæller at hun ikk laver andet ligenu end at gå og tænke weekenden, på at tage speed.. konstant..
ved ikk hvad fanden jeg ska gøre for at få hende på ret køl igen.. og indrømmer med det samme at jeg heller ikk selv er clean.. faktisk var det mig der fik hende ud i det her... og nok også en af de grunde til jeg bare ikk ser det her fedt..
Det ene sek ka hun sidde og grine.. det andet sidder og hun græder stille.. Hun vil ingenting mer.. kun tænke på sin næste streg..
Hun siger hun ikk ved hvordan hun ska forholde sig til mig.. En ting til jeg ikk forstår.. Jeg er jo forhelvede bare den samme..!

Nogle der ka hjælpe?.. Hvad ka jeg gøre for hende?..
Lyder sindsyg som et brevkasse spørgsmål.. :) men help me here.. er dybt seriøst...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Hvordan har din veninde det med hendes situation? Er hun selv klar over problemets omfang og tror du at hun frivilligt vil hjæpes? Hvis det er tilfældet, skal hun til psykolog hurtigst muligt. Det er meget vigtigt at hun får kvalificeret hjælp, men hjælpen kan kun modtages, når hun selv er villig og parat til det.
Varme tanker herfra!

/karma!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Det lyder som om din veninde har fået en alvorlig depression, og det er mere kompliceret at bekæmpe/afhjælpe sådan en størrelse, end man måske lige umiddelbart tror.
Hvis din veninde ikke kan sige præcis hvorfor hun græder, er det endog meget sikkert. Måske er det ikke engang nok med psykologhjælp - måske skal der antidepressive piller til. Nogle tager afstand fra det, men det kan være den eneste løsning, hvis man skal have et spark for at komme i gang igen.
Hvis det bliver nødvendigt med en psykolog, så gå først til lægen og få en henvisning fra ham. Så skal man ikke betale for det selv. Ulempen er så selvfølgelig også, at man ikke selv kan vælge hvilken psykolog man kommer til; men det er selvfølgelig bedre end ingenting, og én ting er i hvert fald sikker - din veninde har brug for hjælp, måske mere end du kan byde hende.
Og lad nu være med at bebrejde dig selv. Du gjorde det vel ikke i en ond mening, og det hjælper i hvert fald ikke din veninde, at du bruger tid på at være sur på dig selv, når du kan bruge den på at hjælpe hende i stedet for.
Jeg håber, I finder en vej ud, og pas på jer selv...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Sørg for at hun ikke indtager mere speed. Det kan kun forværre situationen. Jeg ved ikke hvordan du skal gøre det, men prøv at overbevise hende om at speed ikke hjælper på hendes situation.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Prøv at foreslå noget psychedelisk psycho terapi

Det virker som om hun sidder fast og ik selv kan komme fri...

Hun har nok bare brug for noget forandring

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Astral skrev:
Prøv at foreslå noget psychedelisk psycho terapi

Det virker som om hun sidder fast og ik selv kan komme fri...

Hun har nok bare brug for noget forandring

Mig bekendt er der ingen danske terapeuter der arbejder med psychedelisk behandling?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Psykedelisk psykoterapi kan være vældig godt (hvis man kan finde en erfaren person til at lede en igennem tripppet), men bør hun ikke lige komme ud af sit speed-(mis)-brug først? Hvor tit tager hun det? er det kun i weekenderne, elller bruger hun det også i hverdagen?

Jeg synes som Halifax og Mælkebøtten, at hun skal til lægen, så hun hurtigt kan få en psykolog, eller den rette behandling.

:) Fanny

Titel:
Junior medlem

de sidste par uger er det også blevet til en del i hverdagen.. Vil prøve at snakke med hende imorn, bare ikk fedt.. hun snakker allerede om at hun gerne vil med til fest osv i weekenden.. fatter det ikk

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis hun ikke selv vil erkende at hun har et misbrug, er jeg bange for at der ikke er meget at gøre. Prøv måske at gøre hende opmærksom på hendes nedture. Det er ikke normalt at bryde grædende sammen uden grund. Tror du hun har en psykose? Hallucinerer hun eller har vrangforestillinger?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er klart at man kan blive deprimeret hvis man tager meget speed, især fordi det udtærer kroppen og hvis man ikke får den næring man skal bruge, ja så kan man godt på lang sigt begynde at blive deprimeret fordi kroppen ikke har det godt simpelthen, jeg vil foreslå at hun hvad enten hun v il stoppe med speeden, at hun tager tilskud f.esk. noget is til med

100 B-6

3-6 gram 'C vitamin

(D)L-fenylalanin 1-2 gram
eventuelt Vasopressin

5-Htp evt, 200-300 mg

400 mg E Vitamin

10-50 g lecitin

snak evt. med hende om at prøve med deprenyl/eldepryl hydrochloride eller citrate, det er med held blevet brugt til at neddæmpe både cigaret og kokain abstinenser ;)

Marietidsel tid udrensning

Grøn tea som antioxidanter

Bare sørg for at hun ik smadre sin krop totalt for det blir man sq lidt depri af i længden :)

Det er fedt nok at køre 100 i timen, hvis man har tanket op

Prøv eventuelt selv at eksperimentere, jeg kan også anbefale Noni og adaptogener af alle mulige slags, prøv søg lidt på nettet spørg i helsekost

Depresion kan sagtens være noget fysisk betinget og er i de fleste tilfældet betinget af stress tror jeg og speed stresser kroppen, Baldrian er også godt imod stress

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Ja for helvede speed stresser kroppen og psykken ved stort forbrug.
Men som det er sagt et par gange, er en tur hos psykologon ikke nogen dum idé.
Hvis hun er frisk på det så tag hende med til noget i stil med rus navigatørene.

http://www.mindblow.dk/sider/faa-hjaelp.html

Hvis det kan lade sig gøre ville jeg søge hjælp udenom komunen; da det nok ikke er så fedt at have stående senere i livet hvis man får børn og de laver lidt ballade

Men go bedring til hende her fra

Edit: Motion er også godt da det styrker selvtilliden.

OFF TOPIC

Ville det ikke være en god idé med nogle links til at komme ud af et stofmisbrug?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Prop noget valle (protein pulver) i hende i store mængder, god nem billig tilgængelig kilde til aminosyre ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Astral skrev:
Det er fedt nok at køre 100 i timen, hvis man har tanket op

Godt sagt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
DD skrev:

Hvis det kan lade sig gøre ville jeg søge hjælp udenom komunen; da det nok ikke er så fedt at have stående senere i livet hvis man får børn og de laver lidt ballade

?

Er det ikke kun hvis man gør det igennem lægen først?

Holder mig også til ideen med psykolog hjælp!

Og husk nu at støtte hende og være der når hun har brug for det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du virklig vil hjælpe hende sørg for hun får noget pro hjælp.Hellere idag end i morgen.
Jeg håber det er tidsnok. :?

Titel:
Dedikeret medlem

fik et kort sidste i weekend i løkken, grinede lidt over det, idet jeg ikke selv har et problem idag.. Det er om stof behandling, om man enten selv er misbruger(må det vel være) eller pårørende til..
De har en hjemmeside: http://www.narkobehandling.dk , de virker seriøse nok, så prøv det hvis det er.. mener det er gratis (??)

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
sorn skrev:
De har en hjemmeside: http://www.narkobehandling.dk , de virker seriøse nok, så prøv det hvis det er.. mener det er gratis (??)

Det er nok lige værd at bebærke at Narconon er en del af sceintology!!! :!:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
http://www.bagmaendene.dk/bagmaend.asp?view=stof

Titel:
Junior medlem

Ville bare sige det hele går bedre.. hun har fået proff hjælp.. går til ham 2-3 gange om ugen ligenu.. Takker for svarende herinde..

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder godt!

Held og lykke og pas på jer selv.
Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]