Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

havde røget nogen gange og tænkte puha det skal jeg ikke komme ind i så jeg gav min far den glas bong jeg havde købt i flensborg da jeg var på tur med efterskolen.... det endte med at jeg tog bongen tilbage og har røget lige siden (dog ikke på den tabte den på gulvet et stykke tid efter :cry: )

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jaeh jeg er nu 18 og er ikke blevet konfronteret med det endnu af mine forældre selvom det godt nok var tæt på her for et par dage siden... Den eneste gang jeg har snakket om hash med de gamle var engang hvor de troede jeg ville plante "sjovt græs" som de kaldte det ude i haven... så mon ikke de har en mistanke...

noget helt andet er at man må være pænt dum hvis man ikke har lagt mærke til en syndersmadret søn der vader hjem fra fester på sære tidspunkter og er mega skæv's forbrug hehe

Hygge til folket!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Jeg har aldrig sagt at jeg ryger jævnligt, kun at jeg har prøvet det. Og det sagde de ikke noget til, spurgte bare om jeg synes det var sjovt.
Men de ved det helt sikkert, og jeg har da også forklaret dem hvordan en bong virker :D
Har heller aldrig direkte sagt at jeg har prøvet andre stoffer, kun at jeg gerne ville prøve hallucinogener. Det var de da lidt skeptiske for lige i starten, men efter at have fortalt dem en masse om det (så de kan se at jeg kender en del til emnet) er de mere rolige.
Er godt nok blevet bustet med kæmpe pupiller et par gange, hvor de også havde spurgt hvad jeg havde taget, men blev bare ved med at holde på at jeg ikke havde taget noget.
Nu snakker vi bare ikke om det, og det har jeg det helt fint med.
De ved at jeg godt kan kontrollere det.

Edit: Var forresten 17 da jeg røg første gang, og sagde at jeg havde prøvet det nogle gange da jeg var 18.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Hmm.. I skrivende stund er jeg 20 år.. Da jeg var omkring 17 fandt mine forældre ud af at jeg havde taget LSD.. De blev mega sure, og forlangte at jeg fortalte dem alt! Det gjorde jeg så, og det gjorde ikke lige frem stemningen bedre! :) Det endte med at jeg lovede at holde op, men det har jeg aldrig fået gjort. Tror egentlig også godt de ved det, da jeg rimelig tit modtager pakker fra holland.. Dog har de ikke konfronteret mig med det siden..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er 17år gammel nu, fylder 18 D.17 Juli...

Første gang jeg røg hash må vel havde været da jeg var.. hmm.. 14-15??

Kunne ikk mærke noget, men næste dag fortalte jeg det til min far og (dengang) min bio. mor. De flippede lidt, sagde at jeg ikk vidste hvad jeg gik ind i, og prøvede på at skræmme mig med alt muligt sludder :wink:

Årerne gik, jeg røg mere og mere hash... :twisted:

Så da jeg fyldte 17, fortalte jeg dem at jeg røg hash engang i mellem, nok engang hver måned ell. lign... Det tog de okay, fordi de vidste jeg havde læst en masse om det, og vi fik også en snak om det... Jeg begyndte også at experimentere med stoffer da jeg fyldte 17...

Og nu for nogle uger siden, fortalte jeg dem ALT!

Virkelig - alt!

Jeg fortalte hvorfor, hvordan, hvor, hvor meget osv osv osv..

Fortalte dem også at jeg havde i sinde og prøve svampe... Det første min stedmor udbråd var:" NEJ DA!? Det er jo så faarligt??"...

Så forklarede jeg hende om svampe, psy, trippet, forholdsregler osv..

Og forklarede også hvorfor jeg ville prøve det - og til sidst kunne hun nogenlunde forstå det og forholde sig til det..

Vi havde en lang lang snak om det hele, de var ikke sure og prøvede ikke på at skræmme mig med sludder som før...
De lyttede og lyttede, var rigtig gode at snakke med, og til sidst, tro det eller ej!! - Fik jeg dem til at FORSTÅ hvorfor jeg tog stoffer... Og FORSTÅ at jeg ikk var en stof-MISBRUGER - men der i mod en : Stof-BRUGER :D

Top nice siger jeg bare!

Det er ufattelig dejligt, at kunne komme hjem efter en hård aften, fuckt på stoffer - og så bare tage det stille og rolig i hjemmet.

"Du ser sgu ikk for køn ud du...Hvorfor er dine pupiller så store? Hvad har du taget?".....
"Ecstasy og har også røget lidt hash".....
"Nå okay... Havde du en god aften? Du havde styr på det og sårn? Har du det fint nok nu?".....
"Yes sirs, jeg fyrer den stadig lidt af - har det nice nok, bare rolig" :D

YiiHaaaH! :D

Men lige nu, har jeg tænkt mig at tage en pause med stoffer... undtagen hash :D ....... Og svampene skal snart prøves ;)

Det var så min historie... MoiN! :D

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Cool

og hvor har du fundet de forældre henne? måske man skulle en tur på indkøb

Titel:
Dedikeret medlem

hvad spænding er der ved det, hvis man ikke skal snige sig rundt i sit hjem når man kommer hjem ? Ej må være nice nok :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
IN$DU skrev:
Jeg er 17år gammel nu, fylder 18 D.17 Juli...

Første gang jeg røg hash må vel havde været da jeg var.. hmm.. 14-15??

Kunne ikk mærke noget, men næste dag fortalte jeg det til min far og (dengang) min bio. mor. De flippede lidt, sagde at jeg ikk vidste hvad jeg gik ind i, og prøvede på at skræmme mig med alt muligt sludder :wink:

Årerne gik, jeg røg mere og mere hash... :twisted:

Så da jeg fyldte 17, fortalte jeg dem at jeg røg hash engang i mellem, nok engang hver måned ell. lign... Det tog de okay, fordi de vidste jeg havde læst en masse om det, og vi fik også en snak om det... Jeg begyndte også at experimentere med stoffer da jeg fyldte 17...

Og nu for nogle uger siden, fortalte jeg dem ALT!

Virkelig - alt!

Jeg fortalte hvorfor, hvordan, hvor, hvor meget osv osv osv..

Fortalte dem også at jeg havde i sinde og prøve svampe... Det første min stedmor udbråd var:" NEJ DA!? Det er jo så faarligt??"...

Så forklarede jeg hende om svampe, psy, trippet, forholdsregler osv..

Og forklarede også hvorfor jeg ville prøve det - og til sidst kunne hun nogenlunde forstå det og forholde sig til det..

Vi havde en lang lang snak om det hele, de var ikke sure og prøvede ikke på at skræmme mig med sludder som før...
De lyttede og lyttede, var rigtig gode at snakke med, og til sidst, tro det eller ej!! - Fik jeg dem til at FORSTÅ hvorfor jeg tog stoffer... Og FORSTÅ at jeg ikk var en stof-MISBRUGER - men der i mod en : Stof-BRUGER :D

Top nice siger jeg bare!

Det er ufattelig dejligt, at kunne komme hjem efter en hård aften, fuckt på stoffer - og så bare tage det stille og rolig i hjemmet.

"Du ser sgu ikk for køn ud du...Hvorfor er dine pupiller så store? Hvad har du taget?".....
"Ecstasy og har også røget lidt hash".....
"Nå okay... Havde du en god aften? Du havde styr på det og sårn? Har du det fint nok nu?".....
"Yes sirs, jeg fyrer den stadig lidt af - har det nice nok, bare rolig" :D

YiiHaaaH! :D

Men lige nu, har jeg tænkt mig at tage en pause med stoffer... undtagen hash :D ....... Og svampene skal snart prøves ;)

Det var så min historie... MoiN! :D

Kan du ikke lige skrive ned hvad det helt præcist var du sagde til dine forældre.

Jeg kommer nemlig tit op at skændes med folk der ved jeg ryger hash men ikke synes det er fedt, og jeg kan aldrig nogensinde få formuleret hvad det er der driver mig, og så ender jeg altid med at få den der kommentar med at det er pisseusundt og det fucker ens liv op og blablabla.

Jeg kan aldrig få overbevist folk om at der er forskel på en stofbruger og misbruger, når jeg siger at der er masser af mennesker der bruger stoffer på en positiv måde i deres liv uden overhovedet at komme i problemer forstår de mig ikke.

Det er ligesom om jeg ikke kan forklare mentaliteten og motivationen bag, og derfor tror folk bare per automatik at det er fordi man er afhængig og stofferne har taget kontrollen over ens sind.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*log* Læs! Læs til du simpelthen er ved at blive kvalt i information og læs så lidt mere. Botanik, kemi, farmakologi -det hele! Læs så meget at du kan trash-talke hvem som helst. De fleste har deres viden om psykoaktive substanser fra dagspressen og vi ved vist godt hvor langt den information rækker. Når så popkællingen, eller SSP-konsulenten, eller lægen på sessionen, kommer med de sædvanlige formaninger og løftede pegefingre, så gir du den bare bundgas: Syge gloser og vilde ramblings om neurokemi, toxicitet og bagvaskelse i pressen. Citater af Shulgin og McKenna som de ikke fatter en skid af og slutteligt en lang smøre om de egentlige farer ved den vestlige verdens svøber: Alkohol og nikotin... Dette resulterer som regel i en pludselig stammen hos overfaldsmanden, hvorefter de som regel holder kæft. Den virker hver gang!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Halifaxx - WORD :D

Log :

Jeg er ikke en stofmisbruger, grundet at en stofmisbruger er en person der vågner op om morgenen, og den første tanke falder på at tage/ryge det givende stof. En stofmisbruger ønsker at undslippe fra virkeligheden, vil ind i sin egen lille tripverden af lykke og velvære. Han kan ikk se at man kan have det sjovt uden stoffer, han kan ikk se et liv uden stoffer, han kan ikk se velvære og lykke uden stoffer.

En stofbruger er jeg der i mod!
Jeg ryger hash grundet at opleve virkeligheden mere intenst, ikke undslippe den. Se verden på en anden måde. Fokusere mere intenst på f.eks. følelses mæssige problemer, for at se noget jeg ikk har set før. Jeg ryger hash for at bedre kunne fortolke musik, og finde inspiration i følelser og stemninger man aldrig kan komme til at opleve i den normale sindstilstand. Jeg søger ud imod nye horisonter, jeg vil udforske sindet, jeg vil opleve den extravagantiske følelse af et intimt møde med min underbevidsthed. Jeg kunne blive ved og ved!

En stofmisbruger tager stoffer for at undslippe virkeligheden.
En stofbruger tager stoffer for at opleve virkeligheden mere intenst.

Sådan har jeg det...

Jeg stopper med at ryge og tage stoffer den dag jeg vågner op, efter en dag/aften på stoffer ell. thc, og siger: Æv, virkeligheden sucks, jeg vil væk herfra - ind i min egen lille trygge verden hvor alt er godt.

Alt skal IKKE være godt, alt skal IKKE være lutter-lagekage-smil (!)

Hvis der ikke fandtes lykke, fandtes der heller ikke ulykke.
Intet godt uden dårligt..og omvendt!

Har man ikk prøvet at hade, har man heller ikk prøvet at elske!

Forstil dig en verden hvor alt var godt... alt var lykke og velvære...
Så kan alt ikk være godt, grundet at godt er det eneste man har kendt til, og noget kan ikk være godt, hvis noget ikke er dårligt...

Men prøv selv at tænkt godt igennem hvorfor du tager stoffer og hvad målet med det er... Hvad det er der gør at du ikke er en stofmisbruger osv... Tænk tænk tænk.. og som Halifaxx sagde, så læs og LÆS til din hjerne går kold.. Så kan du snakke selv den hårdeste nar fra f.eks. SSP halvt ihjel :wink:

Hyg jer... :D

MoiN!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
gah jeg hader SSP... husker stadig dengang vi havde en hel SSP uge i 9'ende... det var grinagtigt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hmmmm første gang at de fandt ud af at jeg havde røget var dajeg var til en fest hos en der hedder Jonas. Han havde bællet to flasker rustbehandling (blanding af alt muligt shit) og var godt og grundig stiv. Kunne ikke stå på benene osv. Men senere på aftenen røg jeg så lidt på en joint sammen med to andre, og Jonas kom forbi, og jeg tilbød ham lidt. Han røg resten (var ikke særlig meget tilbage, ca. 1 cm af jointen)
Men da det var prima pollen, blev han fucker skæv og forsvandt ind i drømmeverdenen. Desværre var han så stiv/skæv at han ikke kunne rejse sig, og han gik ind og lagde sig. Men så besvimede han!!! Fuck tænkte jeg. Så vi ringede efter en ambulance, og den kom også. + panserne. :/ Så jeg tog alt mit rygegrej og fuckede utrolig hurtigt ind i buskene. :)

Men senere var der så en anonym pige der havde skrevet til min skoleinspektør om at jeg havde røget heroin og det var det han var blevet "syg" af. Han havde fået nogle sprøjter mod stoffer. Jah right. Men inspektøren ringede så til min far, og det var jo ikke så godt. Så han spurgte mig om jeg havde røget hash og sån. Men problemet var jo bare ikke at jeg havde røget hash, men at de mente at det var heroin. :/
Men fik ham så overbevist om at det var det altså ikke. Det var helt alm. pollen. Havde røget omkring 15 gr. før det, (så omkring 30 joints) og var rimlig kendt med det. Jeg sagde til ham at jeg havde købt et gr. for 40 kr. og fortalte ham at det var så og så stort. Han har selv røget, så han vidste godt hvor meget et gr. var. Men det var så det, og vi snakkede med ham Jonas's forældre, og han havde bare været til udpumpning. Og det var rigtigt nok. Han havde fået sprøjter, og han havde fået stof-forgiftning. Men det var alkoholforgiftning. :) Så der skete ikke noget. Det var før sommerferien 2003... Der var jeg kun 15. Har røget siden den. 17/5/2003.

Så begyndte jeg så at ryge hver dag fra d. 5 december her sidste år, og til den et eller andet i sidste måned. Min far fandt desvære ud af det da jeg en sen aften sad og nød et hoved på mit værelse. (dum som jeg er)
Fuck det var da ikke smart. Men vi snakkede så, og han var egentlig ikke så sur, men jeg måtte aflevere de tre gr. jeg havde tilbage, og min bong. :( Men fuck det. Jeg havde ikke kun tre gr. tilbage. Det var den pose der ikke var så meget i heldigvis. I den anden lå der 15 gr. god pot. :)
Så jeg lovede ikke at ryge mere, og dagen efter tog jeg ind og købte 15 gr. til (500,-, god dansk pot, 60,- gr.) og et nyt hovede. :)

Men han opdagede det igen da jeg blev mere og mere stenet i hverdagen. (hov hov. Jeg fratager mig ethvert ansvar for hvad jeg skriver nu. Mit DXM-trip sparker!!! :wink: )
Men det var OK. Nu er jeg stoppet af 3 grunde: Jeg skal snart til eksamen, Pusherstreet er lukket og det er svært at få fat i så store mængder god pot, er blevet fyret så jeg har nada penge...

Men han har taget det ret pænt...

Min mor ved det ikke. Kun det der med ham Jonas. Men det fik ejg da bortforklaret.

Den første gang min far røg var også ret sjov. For de fleste starter jo med at ryge en joint med hash eller lign. Men han startede lidt "sværere":
En MEGA glasbong med et MEGA hoved og noget pot med hash-olie. Så THC-% har været oppe omkring de 70% i hovedet. :shock:
Alm. pot ligger på 1-3%, hash på 4-6 og skunk 4-8... Ice ligger rimlig højere. :D

Men alt i alt en OK historie. Det kunne have gået værre. En del af min familie ved det også incl. min grandfætter, min onde stedmor :evil: , min halvlillebror og min grandkusine, min grandonkel og grandtante. Hmmmm så må det vel være det. :)

Jeg vil læne mig tilbage og nyde mit trip der er ved at sparke grundigt. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Første gang jeg røg var hos en kammi med nogen få venner da jeg var 16 så vidt jeg husker.

Jeg havde en dag lang tid efter så siddet og snakket med min stedmor og hun spurgte mig så om jeg havdre prøvet det og ja det havde jeg da en enkelt gang (men ikke andet, hehe). Noget tid efter sad jeg så med min stedmor og min far, og så snakkede vi pludselig om det igen fordi jeg skulle skrive en dansk stil omkring hash, så sagde min far at jeg jo havde prøvet det så det vidste jeg jo alt om. Ja sagde jeg så bare og troede min stedmor havde sagt det (havde hun så ikke). Han havde bare gættet det selv fortalte hun mig da han var gået.
Så snakkede vi ikke mere om det før et stykke tid senere. Men han er også lidt ligeglad med det. Han har aldrig selv røget så meget som et hiv af noget som helst, men mener stadig hash skulle legaliseres.

Af andre stoffer ved mine to sted søskende det, og i lørdags fortalte jeg det også til min stedmors søster (dumme alkohol!!). Men INGEN fra min mors familie ved noget som helts og skal heller ikke vide det for det vil de ikke kunne acceptere.

Titel:
Junior medlem

Har røget i ca. 1.5-2 år.. det har tit været hjemme j har gjort d, o da vi indtil for 1 måned siden boede i 1 2-værelses-lejlighed, (min mor o j), r j faktisk ret overrasket over hun ikk ved det.. Har tit været skæv når hun kom hj, m hun har aldrig sagt noget.. Enten ve hun d ikk el os sir hun bar ikk noget.. Meget rart.. Fler a mine venners forældre ve det, pga 1 gammel veninde som fortalte det.. Møgso, m d r 1 anden sag..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Køge
Min far er gammel hippie, og tager i ny og næ en lille fed, og det har han gjort så længe jeg kan huske.
Så pga det er der et meget afslappet forhold til hash i min familie og jeg har endda også røget med min far et par gange.

Nå den måde mine forældre fandt ud af det på var måske ikke den bedste, men det er da en meget sjov lille historie.

Jeg begyndte at ryge for ca et år siden da jeg var 17, og begyndte at rende lidt sammen med en lokal pusher, sammen med en ven. En dag mødte jeg så denne pusher som vi kan kalde Peter på stationen i den lille by jeg bor i(max 3000 indbyggere) og han spurgte om vi var med på en ryger. self. Det var sommer og godt vejr, så vi gad ikke sidde indendøre, og gik derfor hen til en gammel forladt legeplads og fyrede op i en bong. Det var så meget skægt, og vi havde nok siddet der en halv times tid og røget, da jeg for sjov sagde:"Hehe nu kommer landbetjenten sikkert forbi"... Dumt sagt... Der gik sådan ca 2min og så kunne vi se ham på sin cykel bag en nærliggende hæk og der var så ikke så meget af gøre. Han kommer så op i det legehus vi sidder i og stiller så det geniale spørgsmål: "Hvad laver i drenge?"... vi kiggede lidt omkring os og så på sølvpapir, rester af småger, en flaskebong osv, og undrede os over hvor dumt man kan spørge... nå... han beslaglægger så den resteredne smule tjald vi havde tilbage (under ½g) og beder om vores navn og adr, osv hvorefter han pænt følger os væk fra legepladsen...
Vi regner jo hurtigt ud at han vil ringe til vores forældre, og jeg tager med min ven med hjem, for at overveje situationen nærmere... Vi får dog kun lige sat os ned hjemme hos ham før min mor ringer og siger:" vi skal spise så du skal komme hjem nu..... og så skal far og jeg også lige snakke med dig...."
DOH!!!
Men kører hjem og kommer ind i køkkenet hvor min mor står, og så går der 5sek så er vi begge flade af grin, og jeg slap med "at det var ikke et smart sted at ryge!"

Skal lige sige at landbetjenten kun havde ringet til mine forældre og ikke de 2 andres, hvilket nok var meget heldigt, da deres forældre ikke har et lige så afslappet syn på den slags ^^

btw... dette er mit første post på dette site ^^

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Tillykke med din første post. heh.
Lyder som en meget afslappet forhold omkring hash, med sine forældre. Ville jeg da helt klart foretrække, istedet for at jeg er nød til at skjule det, og lyve for dem.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Republic of Huru
hehe. min mor fandt faktisk også en del rygegrej da hun lige skulle rydde op dengang jeg var 15. chillum, vandgobbel, j-papir og bare en helt almindelig piuuuw..! hun lagde det self. frem på mit bor så jeg kunne se at hun havde opdaget det. men hun tog det meget pænt. det var jo så også tredje gang :p

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Heh, jeg blev sq opdaget 2. gang jeg røg... Var så dum at smutte ud i bryggerset lige efter min far var gået i seng og tændte op for en pot joint, der nåede ikke at gå 3 min. før jeg kunne høre han var på vej ned af trappen... får slukket den og løber ind i stuen. Kan så høre han går og lugter ude i køkkenet og til sidst åbner han bryggersdøren. Han blev heltigvis ikke sur, han satte sig ind til mig og sagde... der er vist en får røget sig en lille fee, med et lille smil på :D Han sagde så at han ikke mente det var smart i så tidlig en alder... var 13. Og fortalte mig så ellers hvordan han startede, hvad han ellers havde prøvet, spurgte hvad jeg vidste om det, syntes om det, osv... Klart den bedste måde for en forældre at reagere på, vil jeg mene... Efter det har jeg ALTID fortalt dem hvad jeg har taget... svampe, XTC osv... Ville ikke kunne klare at skulle gå og lyve og skjule alt ligeså snart jeg var hjemme... ryger tit på værelset og har ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet taget i det. Har dog også været i mange skænderier da de selvfølgelig ikke vil ha' det sker i huset. Er 16 nu og fandeme glad for jeg har kunne snakke med dem om det, på en fornuftig måde... okay nu har jeg så været på både misbrugscenter flere gange og fast kontakt person især på grund af rygningen, så ville også være lidt svært at skjule... Men til jer der render rundt i jeres skævert med vild noia for at de skal se det, fortæl dem det dog! Tror sq det fleste forældre er til at tale med hvad det angår, det er bare hvordan pokker man skal få det sagt, til at starte med... Som, var det Halifaxx der sagde det? Tror jeg den bedste måde er at give dem hele smøren, så de forstår at du altså ved noget om tingene og ikke har tænkt sig at stoppe fordi de giver en, en klam skidebalde, som alligevel ikke hjælper en skid...
Ved ik om det hænger sammen her, er lidt stoned 8) Hygge

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
Citat:
Så jeg lovede ikke at ryge mere, og dagen efter tog jeg ind og købte 15 gr. til (500,-, god dansk pot, 60,- gr.) og et nyt hovede.

træls nok at gi 60 grammet for god dansk pot... jeg har aldrig i mit liv nogensinde skulle betale for pot, og hvis jeg engang skulle få lyst kender jeg et sted man kan få god dansk pot for en 10'er(ikke fordi jeg vil sige hvor, eller sælge ved godt det er fy)
^^

og til splif vil jeg bare sige det er for cool med hippi forældre der har et ok forhold til ryger, en af mine gode venner har den slags forældre... det er helt syrealistisk at stå og dele en bang med hele familien ude i køkkenet :D

og det er sjovt når ens venners familie får julelys i øjnene hvis man lige kommer på besøg med noget god ryger (=

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, der er sguda ikke noget hyggeligere, end en god snak med moar over en kop the og en joint! :D

Hippie-forældre 0wnz! 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]