Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
Lige et måske dumt spørgsmål, men jeg har tænkt lidt over hvor Holland får deres Hash fra, ved godt at de dyrker meget selv, men de får jo også meget fra andre lande.
så er mit spørgsmål, hvordan får de det transporteret når det er ulovligt i andre lande, smuler de det eller har de en speciel aftale med landene? for de ska jo ha det over grænsen. :?:
og hvad ville Danmark gøre hvis det blev lovligt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
De må jo smugle det ind, ligesom i alle andre lande. Skidtet er jo slet ikke lovligt i Holland, det er bare tolereret de fleste steder.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Forkert Miss84! Det er tilladt at ryge på coffeeshops og vist også i sit eget hjem. Og man må være i besiddelse af tjald til eget forbrug...

Dog ved jeg ik hvor de får det fra, men mon ik der er et par gartnerier dernede der står for den slags. Nogle af den slags med store køtere og bevæbnede vagter... :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg har set et dokumentarprogram på Discovery om det.. Ejeren af en coffeshop sagde at de faktisk ikke må købe hash.. Han sagde derefter at i teorien er alt hash i holland "faldet ned fra himmelen." :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg har boet sammen med en hollænder der studerer jura, og han fortalte mig at lovene omkring det er meget komplicerede, men prøvede alligevel at forklare det.

Det er lovligt at sælge det fra coffeshops, men det er ulovligt at sælge til coffeshops.

Det er lovligt at ryge det på coffeshops, men vist ikke på gaden.

Jeg kan sgu ikke huske det hele, men i det store hele, er det slet ikke så legaliseret, som det umiddelbart ser ud til. Han sagde ihvertfald klart og tydeligt at det er ikke frigivet, det er tolereret!

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Senest rettet af miss84 22 mar 2004 15:04, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg kender nogen der var i Amsterdam for ikke frygtelig lang tid siden, og de sagde de faktisk stod og røg mens de snakkede med 2 politi betjente (som sagde de skulle passe på gade tyve)
De blev små nervøse, men de sagde ikke noget til at de stod og røg, så er det ikke lovligt at ryge på gaden? Eller var det bare ualmindeligt flinke cops?

Titel:
Dedikeret medlem

måske bare tolleret?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg vil lave noget research og vende tilbage, for at få dette opklaret.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
sounds dynamite jensus ^^

er nemli oss ret nysgærrig med hensyn til det her....

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hmmmm.
Skal vi ikke vælte den danske regering og sørge for at det bliver legalt at ryge fed foran det danske politi bagefter ?
Der er ikke noget jeg hellere ville end at have lov til at ryge offentligt... Det er så nederen at man skal skjule det.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg hørte engang at de coffeshops selv dyrkede lortet. Men det er sikkert også en skrøne.

Min teori er, at politiet derover dyrker det og giver det væk :D

Men jeg ved ikke om de her to dokumenter siger noget:

http://drugandhealthinfo.org/page03.php?ID=7
http://www.cannabisnews.com/news/thread15242.shtml

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Det er rigtigt, at det slet ikke er lovligt at sælge til coffeeshops, men lovligt at sælge fra dem. Hvordan de ordner sådan noget som skat på varer, der sælges, men aldrig er blevet købt, er for mig en gåde

Titel:
Medlem

Det med tolerance har altså også en del at sige. Jeg var i Bruxelles sidste år, og der er det jo ikke lovligt, men der er fandeme mange, der går og ryger på hovedgaderne. Jeg tror heller ikke politiet går så meget op i det dér.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg var på trip til amsterdam for et par år siden, var med et par kammerater dernede i påskeferien. Sad på et tidspunkt på en åben plads (havde sikkert et navn, men det er den hvor der er en coffeeshop på højrehånd og en smartshop til venstre :wink: ), stoppet med unge mennesker, og snakkede med en lokal, mens vi ristede til en bang. Havde en smule noia over de omvandrende betjente, men den indfødte sagde at de var ligeglade, ville endda tænde piben for os, og som sagt så gjort. Med en smule afterglow af gårsdagens svampetrip, og et par grolzsh-øl i hovedet vadede jeg hen og spurgte om ild, og fik det, og havde så en kort hyggesnak med betjenten om vind og vejr. Det er man sku itte lige vant til hjemmefra!

Men officielt er det kun lovligt at nyde i coffeeshops (eller på cannabis museet), du må dog have 5g på dig til eget forbrug (var lige blevet sat ned fra 20 eller 25g da vi var dernede), coffeeshopsne skal have en særlig tilladdelse for at må sælge det, og som det er blevet nævnt, er tjalden kommet dumpende ned fra himlen, og landet bag disken, da det er ulovligt for coffeeshopsne at købe røg.

En af dem vi snakkede med dernede, fortalte også at størstedelen af de junkier vi mødte dernede (var ganske få), var folk uden coffeeshoptilladelse, som var blevet knaldet i at have importeret eller solgt hash, det straffes med jernhånd. Noget med en kæmpe bøde + afsoning, og derudover ribber de alt du hvad du ejer og kommer til at eje af værdi i al evighed. Noget lignende i hvertfald.

Amsterdam er en alt for fed by at opholde sig/trippe rundt i, men mener ikke resten af holland, er ligeså liberal hvad stoffer angår, selvom der dog findes coffeeshops i andre byer, bl.a. Rotterdam

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]