Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 14:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
hej

som dem der kende mig her ved så har jeg skive / stave problemer. men det jeg så under mig over er at jeg altid har fåde afhvide at hash minsker indlæringeven .men jeg er blive beder og beder de sidste år .det syns jeg jo er lidt mærkeligt når jeg skulle blive dummer :D og det syns jeg jo ikke lige fram jeg er .det er lige som af de ord jeg har svært ved og har haft .de blive lidt så stille til et helt ord .det er jo fedt :)

nogen der har en forklaring elle her opleve nåde ligne

mvh trold

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Måske har du fået en slags åbenbaring?! :)
Det vil jeg da ellers kalde meget heldigt, men måske ville du lære endnu mere hvis du ikke røg?
Men ved ikke hvad det kan være..

Titel:
ja jeg vil helt sikket kunne lære mere når jeg hold med og ryge .så kan jeg jo blive helt kloge juhuuu :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Vi har diskuteret hash og indlæring før, hvor den kære Zarathustra kom med den teori at det gjorde indlæringen sværere når man var vant til at lære i "ædru" tilstand. Men hvis man til gengæld altid er skæv, så vænner man sig til at lære i den tilstand, til gengæld bliver det så svært at lære i "ædru" tilstand.

Meget reel teori, synes jeg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ordblindhed er oftere meget sværere at "lære" sig ud af end andre ting. Men cool, hvis du har held med det Trold! Held og lykke herfra!

/karma!

Titel:
Tidligere holdmedlem

Hmmm....indlæring og hash...........

Jeg kan heller ikke andet end undre mig over hvorfor folk har det indtryk at indlæringsevenen skulle falde markant...........

Jeg har røget hver dag i ca. 3 år..............

Jeg læser datamatiker, har bestået hf(med gsnit 8.7)...........og har ikke lagt mærke til at jeg skulle have være blevet dummere på nogen måde.

Jeg har på ca. 5 dage lavet ALLE opgaver i programmerings bogen.......det svarer til alt vi skal lære på første semester......... dog hopper lærene rundt i det, springer ting over, og laver kun ca. hver tyvende opgave.........

Så jeg kan sidde og grine af yuppierne i min klasse med deres smarte skæg, deres antidrug holdninger, og generelt kedelige væremåde der simpelthen ikke kan finde ud af at programmere.

Dog vil jeg snart holde/holde en pause med hash.....så får vi at se om jeg føler jeg bliver klogere eller hvad.....

For tiden kører jeg på et bonghoved om dagen...........men har snart planer om helt at lade være!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Thujoin, du har et seriøst punktum-problem :mrgreen: ;)

Nå, tilbage til topic. Der er efterhånden oprettet mange topics om netop det her emne, så mon ikke folk nogenlunde har dannet sig et billede af hvad folks meninger på området er? Jeg vil i hvertfald give Jensus ret i hans post længere oppe.

Jeg, f.eks., har ikke et stort forbrug af hash, selvom jeg er helt vild med at ryge det. De gange hvor jeg har røget og jeg f.eks. skulle lære noget nogle timer efter eller dagen efter, der har jeg ikke haft problemer med at lære, men jeg har bare været ufattelig ukoncentreret, og jeg tror at det netop er dét folk blander med "hæmmet indlæring". Der er en væsentlig forskel, ville jeg mene.

Jeg bliver f.eks. meget ukoncentreret, men jeg kan sagtens fatte det jeg vil fatte, hvis jeg arbejder for det og presser mig selv, selvom det kan blive ubehageligt/for meget. Det er jo bare mangel på koncentration. Men hvis jeg havde en midlertidig hæmmet indlæringsevne pga hashen, så ville jeg i princippet ikke være i stand til at lære så meget, selvom jeg arbejder for det.

Men ryger man meget, så siger det jo sig selv - så kan man ha et problem med at lære til sidst, og nogle gange kan man være friskere og lære mere :) Der er jo en bagside med alt... selv alkohol kan gøre det sværere at lære, hvis man misbruger det i lang tid.

Jeg håber I kan følge pointen.

Titel:
Dedikeret medlem

Nu vil jeg være den store lysselsukker:

Trold: no offense, men forestil dig du havde haft endnu bedre fremgang, hvis du havde holdt dig fra røgen..

og i andre evt havde fået højere snit..

Men ja, ryger "jævnligt" selv, og kan heller ikke mærke forskel, ud over jeg synes jeg har fået en bedre "abstrakt" tankegang.. (evt i forbindelse med problem beskrivelser osv.)

Men som sagt, hvem ved hvad der kunne ske hvis man valgte at leve det "perfekte/sunde" liv uden at lave ngoet man ellers kunne få lyst til som var lidt skadeligt på ens liv :wink:

Titel:
nu er det bare jeg gik i hjælpeklasse fra 1klasse til jeg gik ud .da jeg så 1år sener kom til og exter undervisning .var det min gamle lære .der læste jeg på en dag nok mere for hinne end jeg hade de 2år jeg gik på den skole.men så imens jeg to e amf også vider .der syns jeg sku jeg blive lidt dummer .men så de sidste 2-3 år .men så det jeg syns er mærkeligt er at de sidste år efter og have ryge i så mange år .syns jeg lige pluslig jeg blive beder og beder .
det er sku nåde mærkelig nåde kroppe og stoffe :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Well jeg har faktisk haft det på lidt samme måde.
Jeg tror ikke det skyldes at man lære nemmere når man ryger.
Det virker som om det bare kommer uden at man lægger rigtigt mærke til det. Men uden tvivl man lære bedre uden, jeg kan da ikke forestille mig andet

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Astral skrev:
Jeg tror også at andre stoffer kan gøre det samme og om ikke andet, så midlertidigt udvide en eller flere af de intelligenser vi besidder, (f.eks. LSD, 2C-E, DOB, 5-Meo-DMT, Ayahuasca, (Psilocybin har været brugt i forsøg imod OCD (Opulsive-Compulsive Disorder)) Læs. evt. mere på maps.

Interessant... fix lige link :) aner ikke hvad maps er.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
aliaarhus skrev:
Astral skrev:
Jeg tror også at andre stoffer kan gøre det samme og om ikke andet, så midlertidigt udvide en eller flere af de intelligenser vi besidder, (f.eks. LSD, 2C-E, DOB, 5-Meo-DMT, Ayahuasca, (Psilocybin har været brugt i forsøg imod OCD (Opulsive-Compulsive Disorder)) Læs. evt. mere på maps.

Interessant... fix lige link :) aner ikke hvad maps er.

http://www.maps.org/news/1099news.html

Citat:
The first FDA-approved study in over 25 years to examine the use of psilocybin

Citat:
The first FDA-approved study in over 25 years to examine the use of psilocybin in a patient population is now underway. The principal investigator, Dr. Francisco Moreno, University of Arizona, Tucson, plans to study the use of psilocybin in 10 patients suffering from obsessive-compulsive disorder (OCD). They want to determine if they can replicate in a clinical study several published case reports of patients whose OCD symptoms were reduced after self-experimentation with psilocybin mushrooms.

Study Protocol Informed Consent Form
February 10, 2004 Eight subjects have been treated so far, and no complications have occurred.

August 20, 2003: Seven subjects have been treated so far, and and eighth has been enrolled. No complications have occurred so far.

August 6, 2002: The second patient in this study was treated.

November 27, 2001: The first patient was treated in the psilocybin/OCD study. The treatment session went well without complication. The study is completely up and running!

October 24, 2001: MAPS organized and funded a series of talks and a Grand Rounds lecture by Dr. Stan Grof to the University of Arizona, Tucson psilocybin/OCD experimental team. Dr. Grof spoke about how to conduct psychedelic psychotherapy research and helped the team prepare for their treatment sessions.

Mvh Astral

Titel:
hmm ikke eng blive så træt i hoved af det :) men Astral tror også helt sikket det er op til en selv om men .vil arbejde vider med det men har fåde i mens man har være påvirke .......

Titel:
Dedikeret medlem

kunne også være vi bare blev klogere med aldren (inkl. mere modne) :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Kort sagt;
Hvis du slet ikke havde røget ville du have været meget bedre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Dengang jeg røg tit i hverdagen fattede jeg mindre af, hvad der skete i skolen (gym).

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Der er delte meninger og det er forskeligt hvordan folk bruger det.

Det er rigtigt at ens korttidshukommelse kan være svækket imens man er påvirket, men tilgændgæld er ens fantasi og kreative tankegang på høj-oktan, nogen ville måske sige for meget, da man ofte er istand t il at udtænke ting man ellers ikke umidelbart ville gøre under andre gældende omstændigheder.

Jeg vil sige at har man en vis kendskab til metaprogramering , psychoterapeutiske metoder og meditation vil man nok være istand til at udnytte den udvidede bevidsthed og sanseiagtagelse temelig godt.

Man kan også tage til Indien hvor der er rigtig mange der meditere, der ryger de også meget hash....

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Ja netop den krative tankegang kører på fuld knald.
MEN jeg mon ikke den almindelige logiske tankegang kører nedsat.
F.eks. matematik er nemmere (i hverfald for mig) når jeg ikke har røget.
Derimod kan kreative ting som at skrive stil være nemmere når man har røget

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DD skrev:
Ja netop den krative tankegang kører på fuld knald.
MEN jeg mon ikke den almindelige logiske tankegang kører nedsat.
F.eks. matematik er nemmere (i hverfald for mig) når jeg ikke har røget.
Derimod kan kreative ting som at skrive stil være nemmere når man har røget

Ja men jeg tror at det er på grund af ens opmærksom, når man er påvirket er man normalt interesseret i at studere potteplanten mere end nogen tal, den forøgede Melatonin forøger dagdrømmeriet og gør at man ikke helt er tilstede så at sige, jeg vil tro at dette kan ordnes ved at supplere med forskelige afbalancerende komplekser, f.eks. Lecitin, DHEA, cholin etc. og andre neutrotransmitter kombonenter, nootropics og smart-drugs som f.eks Picomilone (Gaba + B3 (for at kunne krydse Blod-hjerne bariere)), Piracetam (for at forøge transmision imellen højre og venstre hjerne halvdel)) Lucidryl(Metaboliseres til DMAE) evt. Deprenyl 1-3 mg 2C-E (max), hydergin (l nootropic opfundet af LSD Albert :) )

Så sku man være mere koncentreret, min teori går på at hvis der f.eks. er overaktivitet af en specifik neurotransmitter (i det her tilfælde forøget Melatonin) . Så kan man styrke de andre for at få en mere balanceret stindstilstand hvor man bedre kan koncentrere sig om "kedelige" og ukreative/logiske ting som matematik f.eks. uden at man begynder at studere potteplanten eller begynder at dagdrømme fordi man får nogen nye underlige idéer, det kommer alt sammen an på at få en god infrastrukturel og neuro-anatomisk netværk af neroner med mange axoner og rigelige af transmitter-stof for de enkelte cellers indbyrdes kommunikation.

Ovenstående vil nok styrke Dopamin og Acethylcholin som er neurotransmittere som blandt andet har at gøre med hukommelse og koncentration (måske dette kunne elimenere noget af den manglende korttidshukommelses besvær og koncentrationsbesvær fordi man dagdrømmer og ik rigtig er tilstede) Jeg ved det ikke endnu, men jeg har tænkt mig at eksperimentere med nogen af ovenstående ting + en helt masse andet godt for at se hvordan det vil virke, en ting er ihvertfald rimeligt at antager at de danner en synergistisk forøgelse af hinandens virkninger så man skal nok tage små doser af de forskelige ting for ikke at få for meget af det gode.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
Man blir sku sløvere i hoved af at ryge hash, man kan sagtens lære noget, men man ville helt sikkert lære mere hvis man ikke røg.
Det er også forskelligt fra person til person, nogen tar mere "skade" end andre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]