Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 13:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
hej - jeg har næsten ingen erfaring med hensyn til svampe, og jeg ville gerne høre om der ikke var nogle erfarne trippere der kunne svare på følgende spørgsmål:

hvad er forskellen på danske svampe, og hawaiianske?

de danske koster 70kr. pr. g. på Staden, mens de hawaiianske koster 200 pr. g. - så vidt jeg ved er de ca. lige stærke. Koster de hawaiianske så mere fordi de er importerede, mens de danske er forholdsvis nemme at få fat på, eller ?

Medlem

Geografisk sted: DK
Hawaierne er meget stærkere (mere psilocybin-holdige) end de danske/ islandske. Derfor er de så meget dyrere.. Nogen mener også at trippet er anderledes på hawai end på mexier eller danske, men jeg synes nu mest bare det er doseringen der er forskel på.

Platon ude.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
nemlig dex og det kan godt gå hen og blive vildt på de hawhaii/islandske/indiske/super svampe eller hvad de nu bliver kaldt i det enkelte lokal samfund

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
hmm... havde selv fundet ud af det med større psilocin-indhold pr. g. inden svarene på mit indlæg kom.

-Men er hvordan er effekten af psilocin??

Så vidt JEG ved, er psilocin det stof som psilocybin oxideres til efter indtagelse, dvs. bare en form for "bearbejdet" psilocybin. Men hvad oxideres psilocin så til, under indtagelse? oxideres det overhovedet?
Desuden mener jeg at have læst, at psilocin er ca. 1,4* mere potent end psilocybin - er dette rigtigt?

er der foretaget forsøg for at undersøge om psilocin giver en anderledes form for rus end psilocybin?

Jeg ville sætte pris på svar, specielt fra erfarne brugere af stoffet, eller kemiker-nørder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Niks, større Psilocin-indhold... og for det meste en smule mere Psilocybin end i danske.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Psilocin bør ikke give en mærkbart anderledes effekt end psilocybin. Så snart psilocybin kommer i maven, bliver det spaltet til phosphat og psilocin så vidt jeg husker.
Dog synes jeg at der er en klart anderledes effekt af panaeolus cyanescens (hawaii/combodianske) og andre svampe, f.eks. cubensis eller semilanceatas. Jeg har svært ved at tro at det hele kan tilskrives psykiske effekter...
Som Submind også har luftet en gang, burde man holde en blindprøve for at se om folk er i stand til at føle hvilken slags svampe de får.

Medlem

Geografisk sted: DK
Troede egentlig bare at psilocin var det psilocybinen blev omdannet til når den kom ned i maven, vidste ikke at svampene også selv indeholdt psilocinen...
Jaja man lærer noget nyt hver dag...
Tror egentlig at jeg selv har spurgt om det her engang har bare glemt det igen... Så meget for en god hukommelse... [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Det er psilocin man tripper af, psilocybinen bliver omdanet til psilocin når man har indtaget det. Den kemiske reaktion kan jeg ikke forklare, men det er det der sker.

MVH
Piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]