Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 00:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Dødens pølse
Hejsa alle !
Er jeg den eneste der hælder en del kaffe ud som jeg ikke når at drikke ! Så var det jo rart om man ikke kunne trækkee koffeinen ud af det inden man hældte det i kloarken !
Jeg har søgt lidt på det og umiddelbart skal mand have gang i en del kemikalier som ikke er lige til at få fingrene i ! Er der nogen der har en ide !

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

har også selv tænkt på det... man kan vel ikke bare gøre med Butan (hehe hvergang nogen nævner "ekstrakt" skriger jeg LIGHTERGAS!)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Skyd-Sven skrev:
har også selv tænkt på det... man kan vel ikke bare gøre med Butan (hehe hvergang nogen nævner "ekstrakt" skriger jeg LIGHTERGAS!)

Jammen, det er sq lidt svært at drive gas igennem væske og få noget godt ud af det !!!!
Jeg har faktisk prøvet at bruge gas (buffo) på kaffe men syntes ikke rigtigt at det virkede !!!!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

nårhja tænkte egentlig os på pulveret...
Men jeg har sq ikke forstand på den slags så jeg vil lade en anden svare...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

Skyd-Sven skrev:
nårhja tænkte egentlig os på pulveret...
Men jeg har sq ikke forstand på den slags så jeg vil lade en anden svare...

Tjoo det er da bedre en intet svar :wink:
Er der slet ingen der ved noget om det her emne ????
Hvad hvis jeg fordamper alt væsken, så vil jeg vel stå med noget sort pulver, er der nogen der ved hvilken form koffeinen er forhånden i kaffe i ! Man skal vel være mere end heldig hvis det er på krystal form !

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg har et sorslag - drop kaffen, hvis du alligevel ikke drikker den, og køb i stedet nogle koffein/guarana piller - de er ofte meget billige, og findes i mange af de smartshops der er linket til, her på siden.

/TT

Titel:
Medlem

TT skrev:
jeg har et sorslag - drop kaffen, hvis du alligevel ikke drikker den, og køb i stedet nogle koffein/guarana piller - de er ofte meget billige, og findes i mange af de smartshops der er linket til, her på siden.

/TT

Det er på mit arbejde at der bliver brygget for meget kaffe !Problemet er at jeg gerne vil have noget relativt ren koffein som jeg så kan hælde i noget sprut !
Så hvis jeg køber tabeletterne så står jeg med samme problem igen, der er hjælpe stoffer´n shit jeg så skal deale med

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Lyder spændende! Jeg følger med :)
Der må da være nogen der har et forslag?

Titel:
Medlem

Ok, prøv lige at følge mig her ! Jeg har surfet lidt rundt og prøvet at finde noget om emnet, men der er F¤¤&&¤#& lidt på det felt, men her er mit eget bedste bud på en metode der burde virke !
Jeg samler gladeligt kaffe.... jeg tror jeg vil prøve med 1L til at starte med !
Jeg vil fordampe vandet og hælde sprit på det sorte grums der er tilbage og så lave en genkrystalisering !!!!! Så vidt jeg kan læse mig frem til er det nemmere at genkrystalisere koffein fra alkohol end vand !
Er der nogen der har nogen bud på om det er realistisk !!!

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
KØB DIT FUCKING EPHEDRIN, DIN TÅGE - det er det nemmmeste og mest realistiske bud.
det eneste der vil være i tabletteene er koffein og bindemidlerl. ellers er det tillasdt at beuge søgemaskinen uden for dette forum..... din TÅGE

Titel:
Medlem

TT skrev:
KØB DIT FUCKING EPHEDRIN, DIN TÅGE - det er det nemmmeste og mest realistiske bud.
det eneste der vil være i tabletteene er koffein og bindemidlerl. ellers er det tillasdt at beuge søgemaskinen uden for dette forum..... din TÅGE

Fuk dig din nar, har du det røde eller hva !

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder en smule besværligt for at tilføje en smule koffein til en flaske sprut.

Hvorfor ikke bare opløse Guarana 22% ekstrakt i din alkohol. (22% = 22% koffein ~ guaranain)
Det er nemt at dosere. Din sprut vil kun blive en smule uklar - og smagen er meget mild. Samtidigig er effekten af guarana(guaranain) mere behagelig end effekten fra kaffe(koffein)

Titel:
Insane psychedelia user!

Arg, hvorfor kan folk ikke se at tågen bare er en kemi-interesseret som ville se om han kunne lave det projekt at udtrække koffein fra kaffe ?! :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

man skal vist passe på igen hvor meget guaranin man opløser i sit alkohol... med mindre mankan lide smagen! eller gør det så stærkt at 1 shot er mere end rigeligt :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Vil en a/b ekstraktion ikke virke fint?

Btw lyder koffein opblandet i alkohol som en ubehagelig og farlig blandning, men hver sin smag :)

Titel:
Medlem

sorn skrev:
man skal vist passe på igen hvor meget guaranin man opløser i sit alkohol... med mindre mankan lide smagen! eller gør det så stærkt at 1 shot er mere end rigeligt :)

guaranin - et stof, der er beslægtet med koffein. Stoffet frigives og optages i kroppen i små mængder over mange timer.

Men hvis det har så fæl en smag, så kan det jo nok være at man skal til at rode lidt med nonpolære væsker ! Så skulle trikket jo bare være at holde sin opløsning basisk !
Er der nogen der har nogen erfaringer med hvilke nonpolære væsker man kan nemt kan få fat i ! Hvis jeg feks bruger acetone så skal jeg rense lortet meget godt !

Og så skal jeg jo oxo lige fuske en centrifuge som kan tage lidt større mængder end 10 ml men det er simpelt nok ! med mindre jeg bare kan lade det stå og så klarer tiden adskillelsen for mig....

Titel:
Medlem

daffy duck skrev:
Vil en a/b ekstraktion ikke virke fint?

Btw lyder koffein opblandet i alkohol som en ubehagelig og farlig blandning, men hver sin smag :)

Alt er jo farligt på et vist plan... faktisk er indtagelsen af alkohol jo også bare en forgiftning af kroppen !
En fiks fyr som mig kan tåle 10g+ kofein, og det skulle jeg jo ikke gerne komme til at indtage ved et uheld ! ellers får jeg jo bare prøvet det med :roll:
Men til mit første forsøg vil jeg nok prøve med 3-5 g koffein til en flaske 70 % sprut.... har ikke lige lagt mig fast på det endnu, men det kommer jo :wink:

Titel:
Medlem

Well, faktisk var det præcis a/b eksraktion af koffein fra kaffe/te min 3.g opgaves praktiske del gik ud på, så muligt er det da helt sikkert.

la vær med a brygge kaffe, og inddampe det, det er lige før jeg tror der er mere koffein i det snaskede pulver der ligger tilbage i tragten end der færdigbryggede kaffe (lige før!!)

Men hvis du absolut skal bruge det overskydende kaffe, så inddamp det, evt skyl med noget koldt vand el. for a fjerne nogle af de mere polære stoffer. altså jeg lavede det jo i skolen, så jeg havde frit valg af alle de dejligste kemikalier :wink: , mener jeg brugte dichlormetan eller chloroform til selve ekstraktionen. DCM (har jeg hørt fra bandil) ka findes i mange udenlandske malingsfjernere i den lokale malerbutik eller sikkert os i silvan. Og genkrystalisering... hmm... tror jeg brugte isopropyl alkohol.

shit, det er sq lidt lang tid siden, men helt sikkert muligt... men medmindre det er for sjov/sport, må jeg nok indrømme at det næsten ik er besværet værd... jeg fik jo os adgang til kemisk ren koffein for a sammenligne... :lol: [/list]

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

tror det skal prøves... lisså snart jeg har penge til at købe materialer :D

Titel: rigtig rent
Medlem

Geografisk sted: Udlandet
Har selv lavet det en gang i gym, og overstående burde virke, men det bør da lige nævnes at coffein er et af de få stoffer der har evnen til at sublimerer, dvs gå fra gas til fast form uden først at blive væske, det kan du bruge til en næm oprensning af dit færdige produkt.

Varm krystallerne op med en blød flamme i et reagens glas, og hav samtidig et mindre glas med is inde i midten af det andet, derved vil coffeins krystaller dampe af og krystallisere på det inderste glas.

God leg :o) M..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]