Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Blå lotus
Junior medlem

Så er jeg langt om længe hjemme efter en rigtig lækker tur til England.
Turen derovre var i sig selv rigtig lækker, og jeg er helt vild med måden de håndtere det med visionære planter, svampe, hash, og andre gode sager på.

Det ligger nemlig sådan at man ved hver anden bod på markederne jeg var på, kunne købe alt hvad hjertet beærer.
Jeg var selfølgelig lidt nervøs da jeg idag ankom til kastrup lufthavn med Svampe af "mærket" Phillosophers Stone, og en lille pose med blå lotus blomster med i tasken.
Jeg ved nu udmærket hvordan jeg bedst kan indtage mine svampe, men er lidt i tvivl om det med blå lotus, hvorledes det virker og hvor længe osv.

Derfor håber jeg lidt på at hører fra folk i dette indlæg, som har prøvet denne "agent".
Mine spørgsmål lyder således på:

1: Hvordan indtager jeg det på den bedste måde, så det virker kraftigst og længst ?
Havde selv overvejet at koge det i Te eller ryge det som det står beskrevet på posen.

2: Hvordan er selve virkningen af blå lotus? og hvor længe holder virkningen.

3: Vil det være dumt at spise mine svampe først og så derefter ryge en jay, eller drikke det i te? eller ville de 2 ting opløse hinandens virkning ?

Udover det så er England et af de smukkeste lande jeg længe har set er helt vild med deres bygninger, faldt helt i stime over og se tower bridge mens jeg trippede rundt på det dejligste mdma :)

Mange hilsner
og på forhånd tak.

Titel:
Insane psychedelia user!

Velkommen til.

Det lyder som om du har haft en interessant rejse med mange ting at berette, hvilket du skal være velkommen til i nogle af de andre forums end lige dem der specifikt omhandler stoffer (generelt og fuck hvor er jeg blæst).

Jeg tog mig den frihed at ændre titel på dit topic, sådan at man med det samme kan se hvad det handler om, og finde det ved en søgning. "Hej allesammen" siger ikke så meget om topic'ets indhold ;)

Jeg vil lige glo lidt på nettet og vende tilbage.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Først og fremmest velkommen til boradet :)

For det det andet så ville du ikke behøve at spørge om dette, hvis du havde søgt på siden først - der er et emne omhandlende netop Blå Lotus.
Derudover er Erowid også ganske behjælpelig med dette emne.

Titel:
Junior medlem

jeg takker mange gange og skal nok huske fremover at skrive topic der har med mit emne at gøre ;)
Det med min rejse var bare for at gøre indlægget lidt mere interessant end et kedeligt spørgsmål indlæg :)

Titel:
Junior medlem

Mezoi skrev:
Først og fremmest velkommen til boradet :)

For det det andet så ville du ikke behøve at spørge om dette, hvis du havde søgt på siden først - der er et emne omhandlende netop Blå Lotus.
Derudover er Erowid også ganske behjælpelig med dette emne.

Jeg ved godt erowid har en masse rapporter om netop dette, men jeg ville meget gerne have noget "dansk" info og endnu mere gerne noget info fra nogen af jer herinde som har prøvet det.

Jeg har surfet på erowid og fundet adskillige rapporter om netop blå lotus men alle rapporterne skiller sig ud fra hinanden og fortæller om forskellige virkninger.
derfor ville jeg godt have noget konkret viden om netop dette.

Titel:
Medlem

Siden du er ny har jeg nu søgt for dig alligevel:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... l%E5+lotus (det topic jeg omtalte) Der står der noget om virkningen

Titel:
Junior medlem

Vil i anbefale at ryge eller at drikke det i te ? :)
takker for svarene jeg allerede har fået ;)

Gid alting var lige så simpelt som dmt :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

~oym~ skrev:
Vil i anbefale at ryge eller at drikke det i te ? :)
takker for svarene jeg allerede har fået ;)

Gid alting var lige så simpelt som dmt :P

Du får ikke meget ud af at ryge det, med mindre du kan ryge meget eller lavet et lille ekstrakt.
Lav en stærk the, lad det trække i alkohol eller spis blomsterne!

Titel:
Junior medlem

Citat:
Du får ikke meget ud af at ryge det, med mindre du kan ryge meget eller lavet et lille ekstrakt.
Lav en stærk the, lad det trække i alkohol eller spis blomsterne!

Hvor potent er det og spise blomsterne ?...
og hvorledes laver jeg theen stærkere end almindeligt ved bare og lade blomsterne trække i vandet ?

Titel:
Junior medlem

et vigtigt spørgsmål som jeg er nød til og vide inden jeg tager hul på min pose med lotus.
Hvor stor dosis kan jeg tage ?
jeg har nu læst et par trip rapporter igennem og fandt en hvor at der blev sagt;

Erowid skrev:
DOSE : T+ 0:00 1 tsp oral Blue Lotus (tea)
T+ 0:30 5 hits smoked Blue Lotus (plant material)

Han fik sig en rimelig god tur som i kan læse Her...

Håber på et svar hurtigt så jeg kan komme igang med og prøve agenten.
Idag ska det være har jeg nemlig planlagt :)

I en anden trip rapport blev der sagt følgende;

Erowid skrev:
We went out to eat in a restaurant feeling giggly but placid and serene, like we'd had a large dose of codeine and some joints. The most interesting thing happened once we started drinking wine. The effect seemed to be strongly synergistic with alcohol and I can only describe the experience as 'dreamy.' Food tasted good and we felt that the setting was tranquil and romantic and entirely non-threatening, even though we were obviously very stoned in a public place.

Jeg bed mærke i at han fortæller at det virker ekstra stærkt hvis man mixer det med alcohol, ville det være en løsning at gøre i og med jeg ikke har særlig meget ca. 7-10g.

I så fald, kunne jeg jo lægge mine små kære blomster til og trække i et glas med wiskey, da det på den måde måske vil trække mere effekt ind.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg læste lige tråden "blå lotus igennem, og fandt Ashokas indlæg hvor han citerer noget han har fundet på http://www.shaman-australis.com:

Citat:
Skrevet: 11 Dec 2003 15:19

Der findes mange varianter af lotus blomster, de ægte og de uægte, men det lader til at de alle har en virkning. Interesserede kan tjekke det her ud:

Citat:
47 grams of N. alba seeds with some smnall bits of pod still attached were crushed in a blender and combined with 200ml of 92% etoh in an inert closed vessel and shaken daily for two weeks, then once weekly for ten weeks. Decanted product was 135 ml.
Three eyedroppers of this tincture (measured at 2ml total) were put into half a cup of distilled water and orally ingested.
Effects began within 30 minutes and continued unabated for 8 hours minimum.
Effects included giddiness, euphoria, mania (inability to stop talking), slight dizziness and enhanced sense of awe and wonder. A slight difficulty in focusing vision was noticed, but this was not enough to interfere with enjoyment.
Some slight reduction in sexual performance was noted. Again, nothing severe enough to interfere with enjoyment.
While this is not a psychedelic, the awareness of universality was noticably enhanced, and a sense of awe and wonder at the new world being made manifest was predominant.
Today, I am more able to guage the effects of yesterday's experiment; the tincture is well worth making and the experience is first rate.
I had one of the most remarkable (for it's newness) and enjoyable experiences I can remember in a long time. The effects are unlike any other lily productI have tried, with far less body load and a higher level of euphoria.
I would have to say that the seeds are the strongest part of the plant I have so far tested.
I would recommend it to anyone in reasonable health. I'm curious to see if the effects are further strengthed by increasing the dose; I see no reason why they shouldn't be, and that would be something quite wonderful, IMHO.
Next experiment is to make a tincture of N. caerulea seeds.
Several people to whom I have spoken about cultivation of this plant tell me that seeds rarely germinate; the plant reproduces from seedlings that form on the edge of the lily pad and float off when they are of a large enough size to survive on their own.
I have not witnessed this, living in a colder climate where the tropical water lilies do not flourish, but would love to hear from any who have first hand experience with cultivation or knowledge in this area

Taget herfra: http://www.shaman-australis.com/cgi-bin ... 2;t=001389[/url]

Theodosius Dobzhansky

N. Alba er den almindelige hvide nøkkerose, eller åkande som man kalder den! Skal man samle frøene skal man vist ud og svømme en tur i søerne. Men det kan vist være det værd.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvor mange har prøvet den???

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg spiste en blomst i kådhed sidst jeg var på kanotur på silkeborg søerne, men der skal vidst mere til.. En frisk blomst smager af kål?! Når jeg tænker nærmere over det var det vidst en gul åkande (Nuphar lutea) - hvilket ikke er så fedt da den er lidt giftig og blev desuden anvendt som antiafrodisikum før i tiden (oplevede dog ingen specifikke bivirkninger, var også påvirket af alkohol). Kan ikke rigtigt finde nogen specifik information om Nuphar lutea's alkaloider, hvis der er nogen der finder noget post det lige her.

Jeg har røget tørret blå lotus, meget mild effekt - måske placebo. Har en fornemmelse (og jeg er ikke den eneste jvf. shaman-australis) af at man lige skal vende sig til virkningen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig haft den store succes med blå lotus i tørret form.
Jeg har dog røget et X10 ekstrakt der havde en meget kraftig effekt, både bodyload og visuals, men jeg ver ikke vildt med effekten der var meget difus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]