Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Link:
[url]http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=305155][/url]

Det lyder da godt..
Se evt. http://www.hampenyt.dk/

Titel:
Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Jeps! Hørte om det i Radioavisen! De kaldte partierne for bongkammerater! HAHAHA :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Virkelig virkelig lækkert, endelig lidt action :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
Statskontrol
Ifølge Enhedslistens folketingsmedlem Line Barfod er den vigtigste grund til at legalisere hash, at det så kan blive statskontrolleret.

fuck statskontrol,
de er kun ude på at rage til sig så de kan dele ud til deres egne vælgere,
dem der ikk gider at lave en skid...

på nogle punkter er det måske godt nok,

fks hvis det blev under langt kvalitets kontrol lige som med slagterierne,
så man evt kunne gå ind og se smailes for de forskælige forhandler,

hvis det bliver lovligt har jeg nu ikk tænkt mig at betale en korne i skat af det aligevel, hvis jeg dyrkker noget goé shit det så skal det kræftstegme ikk gå til
( FÆLLESKABET) :evil:

Skal ikke kobles til aktuel kamp
Selv om Folketinget fremlægger en handlingsplan for rydningen af Christiania her i begyndelsen af februar, er det ikke derfor, rådet bliver stiftet.

For Cannabisrådet er det meget vigtigt, at kampen for fri hash ikke bliver koblet sammen med kampen for Christiania.

det bliver cool at se et mere bredt udvalg af mennesker der komme på skræmen for at tale for fri cannabis istedet for at man (altid) skal se på
lang håret arbejdes løse, (og så er jeg lige glad om det er fri mennekser med 1 nødaktig syspunkt ude fra staden af eller om det er folk fra skuer vogen i viborg,)

jeg kender masser af goé borger der ryger den fede passer deres jobs og uddanelse

Titel:
Dedikeret medlem

det er ikke et parti, men et råd!

deltag seriøst i debatten her:
http://www.dcfonline.dk/forum/viewforum.php?f=37

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
eb skrev:
det er ikke et parti, men et råd!

deltag seriøst i debatten her:
http://www.dcfonline.dk/forum/viewforum.php?f=37

Aha, og du mener altså ikke vi kan diskutere det seriøst her?

Jeg er langt mere villig til at diskutere det her, end på DCF, da min opfattelse af hash-rygere, som ikke tager andet, kun gider at kæmpe for fri hash. Dette gør deres argumenter om menneskets personlige frihed (til at ryge så åbenbart kun) tomme, for går man længere sætter de sku hælen i, og mener at det alligevel er at gå for vidt at ting som de psykedeliske substanser, opiaterne, stimualnserne, etc.. De meler sådan set bare deres egen kage, og når de så for lov at ryge fed lovligt, gider de sku ikke mere... det er min opfattelse af de hash-rygere jeg kender og diskuterer dette med.
Se f.eks. Themuss udtalelse på side 3:

Citat:
man kunne få nogle økonomer til at se på, hvad statskassen ville kunne gøre med de penge den IKKE skulle bruge på mere politi... evt en kamp mod det hårde narko, jeg tror masser af familiefædre/mødre kan gå ind for mindre exstacy eller ghb eller mdma eller fantasy eller hvad det nu end hedder i den by i jylland de bor...

Og eftersom der ikke er nogen der tager dette op eller modargumenterer dette, må det åbenbart være den generelle holdning. Samt at i, i jeres brev snakker om hash adskilt fra det hårde narkotika-miljø. Hvad er dette hårde miljø, er det det miljø der er skabt pga kriminaliseringen af heroin, kokain, oa. som gør at folk ender i dårlige forhold når de skal have skaffet disse ting, og som ved ulovligheden af disse ting, ikke har nogen viden om hvordan disse substanser skal omgås... Jeg håber du kan følge mig eb..
Det jeg prøver at siger er, at jeg synes DCF og mange andre cannabis forkæmpere mangler perspektiv i deres kamp. De har set sig blinde på at det er cannabis der skal lovliggøres, for det er det de/i selv nyder. Og alt andet er ligegyldigt.. dvs. i er ikke bedre end hr. og fru danmark som så bare stopper et tak før, nemlig ved alkohollen, af hvad de vil acceptere som lovligt.
Og derfor ønsker jeg ikke at smide for mange kræfter ind i sådan en bevægelse, da den egentlig ikke fører særlig langt... For vil i tage kampen videre når cannabis er lovligt, eller stopper i bare der?

Men ellers er det godt at se at der er så mange gode ideer, og at i får arrangeret noget.. At få cannabis lovliggjort er et skridt på vejen, men ikke målet, kun et skridt. Og hvis i ser fri cannabis som jeres endelige mål.. Jamen, så er det for mig at se, ret ligegyldigt.

-Satori

Titel:
Dedikeret medlem

jeg siger bare at det er på dcf debatten foregår og der folk læser, ikke her, ikke særlig mange ihvertilfælde. så hvis du vil høres må du være der hvor debatten er.

iøvrigt løsriver dansk cannabis råd sig snart fra dcf og får eget debat forum og hjemmeside.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]