eb skrev:
det er ikke et parti, men et råd!
deltag seriøst i debatten her:
http://www.dcfonline.dk/forum/viewforum.php?f=37Aha, og du mener altså ikke vi kan diskutere det seriøst her?
Jeg er langt mere villig til at diskutere det her, end på DCF, da min opfattelse af hash-rygere, som ikke tager andet, kun gider at kæmpe for fri hash. Dette gør deres argumenter om menneskets personlige frihed (til at ryge så åbenbart kun) tomme, for går man længere sætter de sku hælen i, og mener at det alligevel er at gå for vidt at ting som de psykedeliske substanser, opiaterne, stimualnserne, etc.. De meler sådan set bare deres egen kage, og når de så for lov at ryge fed lovligt, gider de sku ikke mere... det er min opfattelse af de hash-rygere jeg kender og diskuterer dette med.
Se f.eks. Themuss udtalelse på side 3:
Citat:
man kunne få nogle økonomer til at se på, hvad statskassen ville kunne gøre med de penge den IKKE skulle bruge på mere politi... evt en kamp mod det hårde narko, jeg tror masser af familiefædre/mødre kan gå ind for mindre exstacy eller ghb eller mdma eller fantasy eller hvad det nu end hedder i den by i jylland de bor...
Og eftersom der ikke er nogen der tager dette op eller modargumenterer dette, må det åbenbart være den generelle holdning. Samt at i, i jeres brev snakker om hash adskilt fra det hårde narkotika-miljø. Hvad er dette hårde miljø, er det det miljø der er skabt pga kriminaliseringen af heroin, kokain, oa. som gør at folk ender i dårlige forhold når de skal have skaffet disse ting, og som ved ulovligheden af disse ting, ikke har nogen viden om hvordan disse substanser skal omgås... Jeg håber du kan følge mig eb..
Det jeg prøver at siger er, at jeg synes DCF og mange andre cannabis forkæmpere mangler perspektiv i deres kamp. De har set sig blinde på at det er cannabis der skal lovliggøres, for det er det de/i selv nyder. Og alt andet er ligegyldigt.. dvs. i er ikke bedre end hr. og fru danmark som så bare stopper et tak før, nemlig ved alkohollen, af hvad de vil acceptere som lovligt.
Og derfor ønsker jeg ikke at smide for mange kræfter ind i sådan en bevægelse, da den egentlig ikke fører særlig langt... For vil i tage kampen videre når cannabis er lovligt, eller stopper i bare der?
Men ellers er det godt at se at der er så mange gode ideer, og at i får arrangeret noget.. At få cannabis lovliggjort er et skridt på vejen, men ikke målet, kun et skridt. Og hvis i ser fri cannabis som jeres endelige mål.. Jamen, så er det for mig at se, ret ligegyldigt.
-Satori