Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hola folkenz.

Mig og min Roomie har fået blod på tanden og har fået lyst til at prøve absinth.

Jeg har læst igennem en masse topics her på boardet og har egentligt ikke rigtig fået de svar jeg føler at jeg har behov for at vide.
så her kommer der lige et par skud fra hoften.

1: Hvordan er Rusen af Absinth
2: hvis jeg nu tager 50 g malurt smider det i en flaske vodka ( 70 cl ) hvor meget skal der så drikkes af denne for at opnå den ønskede virkning

Så hvis i har nogle klare facts eller en lille historie om jeres oplevelser´, En fed opskrift eller noget så kom med det så vi kan få nogle klare facts på boadet.

Titel:
Junior medlem

en lille artikkel omkring

"Den grønne ekstase"

http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=157993

Titel:
Insane psychedelia user!

Jo tak, ifølge den artikel er absinthe rusen nærmest som MDMA :P

Jeg + 3-4 venner delte en flaske vodka hvor 50g malurt havde stået og trukket i en uge.

Smagen var ret grim og rusen kedelige. Ligesom at være fuld, bare med et minimalt twist af en hashrus.

Titel:
Junior medlem

Er der ikke flere der vil dele ud af deres erfaringer?

Titel:
zea

de gane jeg har drukke det.har det være færdig købt .

vil sige du blive mega fuld på en ny måde .jeg blive dæle ramt da mig og nogen venner dele en flaske.........

lige et link jeg har haft glæde af :)

http://absinthe.alkem.org/absinthe/absinthebiba.html

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil da godt indskyde at 50 g Malurt tilsat en flaske vodka - frembringer en kraftig gift!
Ifølge mine egne beregninger, udfra et gennemsnitlig indhold af Thujoin i Malurt - bør der ikke bruges mere end 10-20 g Malurt pr. flaske. Så matcher Thujoin indholdet de rigtige "mærker".
Dødsfald i forbindelse med overdosering af Malurt er ikke ukendte rundt omkring i verdenen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Here we go again... :roll:

Den urtesnaps du selv kan fremstille vha. vodka, malurt og diverse andre urter, kan på ingen måde sidestilles med den fornemme spiritus, som en rigtig fransk absinth er. Hvis jeg var dig ville jeg flække sparegrisen og investere i en ordentlig absinth. De kan. bla købes lige Her
Du får et langt bedre produkt, som smager helt kanon! Ang. absinths virkning, så finder jeg den langt fra kedelig og ej heller lig en hashrus. Virkningen er ret subtil under alkoholen (det er trods alt en 60-70% vi snakker om her) men den er langt fra umærkelig. Malurten giver alkoholen et psykoaktiv tvist og i stedet for den sædvanlige rus opnår man en form for "high". Dine tanker flyder klare og jeg har hørt om en del som bliver mere kreative efter et par glas af den grønne fe.
Hvis du forventer at vlive "herreblæst mand" så er absinth ikke noget for dig. Hvis du deerimod har lyst til at træde 100 år tilbage i tiden og prøve de gamle bohemers muse, kan jeg varmt anbefale det.

/karma!

Titel:
som du dow kan skive det Halifax666 :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Istedet for at komme malurten i en flaske vodka kan man vel komme malurten i en flaske af det der nymodens absinth uden de tilsatte urter... så får man vel den rigtige smag og farve med!?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Nå, jamen hvad så med at lave en forholdsvis stærk Absinth i finsprit/hospitalssprit.
Jeg tænker på noget med 70-100 gr. i 1 liter finsprit (96%).
Og så bare drikke et par shots (Selvfølgelig er man nødt til at fortynde shotsene en smule først).

Mon ikke det ville medføre at man indtager mere malurt i forhold til mængden af alkohol, således at urtens virkning bliver mere distinkt i forhold til branderten?

Bare et foreslag, da jeg aldrig selv har prøvet det.
Men jeg har tit overvejet det, for jeg har en god connection til noget finsprit..He :twisted: Det må blive snart...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Pas på med den stærke alkohol, har drukket Reiner Alkohol (96%) fra tyskland, og det er ikke mildt for dine rør...

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvis i vil prøve den rene thujon-rus istedet for kan jeg anbefale at i laver en butan-ekstraktion (lightergas) af noget malurt.
Resultatet bliver en sort snasket masse som minder om hash, men mere fedtet og blødt og ret ildelugtende.
Mix det med noget tobak (50/50) og ryg det på en bong, det smager næsten godt!

Ca. 0,4-5 gram af ekstratet gav mig en dejlig virkning.

Rusen minder en del om hash-rusen men dog var jeg ikke så stenet og min tankegang var blevet twisted lidt over i den psykedeliske retning.

Helt klart værd at prøve og så koster det jo næsten intet :D

VH Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Du har ret killahkristian, man kan ikke ustraffet drike 96% finsprit. Det er jo derfor jeg skriver, at man naturligvis må fortynde sit udtræk.
Jeg har forsøgt at drikke finsprit rent. Bare lige for at se hvordan det virker :? Og det gør nasszz...
Og ja, selvom det er fortyndet, kan man stadig komme ud for at være lidt tør i halsen dagen efter, men det må man så tage med hvis man kan få den slags interessante varer i pæne mængder helt gratis - wont you say?
I øvrigt - men det er tæt på off topic - synes jeg at en finspritbrandert er HELT anderledes end en brandert i biologisk fremstillet alkohol.

Og dig 'MuscleFarmer': Det lyder da meget interessant at ryge det. Men hvordan laver du sådan et gasudtræk?

Sump*

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Skyd Sven* Du kan ikke få Absinth uden Thujon. Du skal heller ikke købe "nymodens" Absinth, men et af de klassiske franske mærker. Oxygénee, Pernod eller Pontarliér. Især Un emile fra sidstnævnte firma er alle pengene værd.

Hvis du overvejer at købe en flaske Pastis fra Pernod (den slags som bare sælges under navnet "Pernod" herhjemme) og så tilsætte malurt, så glem det. De øvrige krydderurter er tilsat uden henblik på at skulle kamouflere smagen af malurt, så smagen vil stadig være afskyelig.

/karma!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
FarmerJoe Aka. MuscleB. skrev:
Rusen minder en del om hash-rusen men dog var jeg ikke så stenet og min tankegang var blevet twisted lidt over i den psykedeliske retning.

VH Jonas!

Den kemiske struktur i malurt minder en hel del om skrukturen i THC, derfor binder stoffet sig vel til de samme eller lignende reseptorer!?????jeg spørger jer :?:

Titel:
Junior medlem

lige en hurtig en:
kan malurt blive for gammelt ?
jeg fandt lige en pose som jeg ikke fik brugt for et par år siden.
og tænker på lige at brygge en flaske absinth.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
cf skrev:
lige en hurtig en:
kan malurt blive for gammelt ?
jeg fandt lige en pose som jeg ikke fik brugt for et par år siden.
og tænker på lige at brygge en flaske absinth.

Var posen godt lukket og var det meste af luften klemt ud?

Titel:
Junior medlem

ja det var sådan en zip bag, som den blev sendt i fra ethnoplanet, den har vist aldrig rigtigt været åbenet, og den er prop fuld, så det udelukker vel luft i posen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]