Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan stå inde for, at Rivea Corymbosa ikke har nogen bivirkninger. Jeg har prøvet at spise mellem 4 og 7 HBWR-frø, og uanset dosis har jeg fået det så overdrevent, sindssygt, motherfucking, røvhamrende forfærdeligt. Da jeg spiste (drak) 5 Rivea-frø, kunne jeg ikke mærke nogen bivirkninger. Der var selvfølgelig heller ikke virkning, fordi jeg gjorde det forkert, men hvis de havde været så giftige, havde jeg stadig villet kunne mærke gifteffekten.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg syns kun der er problemer med HBWR hvis man bevæger sig alt for meget rundt, hvis man sidder stille og ser film/hører musik så er der ingen problemer. Men når man så skal ud og skide/pisse, SÅ er der ballade!

Så sørg for at have al mad og drikkelse indenfor rækkevidde inden du går igang så du ik skal rejse dig så mange gange!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Noname - Det er så meget individuelt, for jeg kan ligge lige så stille og slappe af, det hjælper ikke. Jeg får den værste hovedpine efter bare 15 minutter, og jeg har det bare generelt fucking ubehageligt. Det er virkelig et levende helvede, og det varer i flere timer, hvor jeg bare ligger og ikke kan snakke af ren utilpashed. Mens én af mine venner slet ikke får det dårligt af dem, han får kun lidt ondt i maven.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
nemerlig.. Jeg kan kun gi PsyGoa 100% ret! men trippet er tilgengæld også ret intenst bagefter nedturen

I ka prøve at læse min rapport om dengang jeg åd 12 frø uden at lave udtræk

ikke nogen superfed start kan man sige

Men med rivea.. Ingen smerte eller utilpashed overhovedt!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Trippet er nemlig for lækkert, efter at man har brækket sig (for mit vedkommende er det dér, der skal til - det tager bare 2-4 timer, før jeg brækker mig, frygteligt). Derfor tror jeg også, at jeg vil blive temmelig glad for Ololiuhqui, når jeg får prøvet dem.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg fandt dette om frøene:
Citat:
The seeds are used, for their psychedelic purposes, by the Aztec priests in order to commune with their gods. Because of the extremely fine line between effective and lethal doses, the ground seeds were only ingested by experienced persons.. Dosages of less than 8 seeds are usually employed for psychedelic experiences

Dette kunne jo tyde på at de ikke er så ugiftige som i siger?

hmm så er dette link også meget godt som lidt info om frøene... Men såvidt jeg kan forstå indeholder alle frøene i denne fammilie disse ergoliner, så der burde vel ikke være forskel på effekten og indtagelsesmetoden andet end at mængden er større i nogle af genotyperne?

http://www.erowid.org/plants/morning_glory/morning_glory_info2.shtml

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

undskyld mig DR-D men prøv at lav noget mere research.. næsten/alle dem der har skrevet om Ololiuhqui og næsten/alle de folk der har taget helt op til 15 frø har haft det ganske udemærket dagen efter..

Det er første gang jeg hører noget negativt om frøene..
Noget andet, har du selv prøvet dem?

Og nej de skal trække i VAND!!
Jeg gidder ikke skrive det mere!!

Hilsen Cope

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
undskyld mig DR-D men prøv at lav noget mere research.. næsten/alle dem der har skrevet om Ololiuhqui og næsten/alle de folk der har taget helt op til 15 frø har haft det ganske udemærket dagen efter..

Og hvor mange er det så du har læst om? 10 personer?

Det er ikke for at flame dig eller noget, men de her frø er vel stadig relativt lidt udbredt, så hvis der er bare den mindste grund til at tro at de ikke er helt ufarlige er det da værd at være på vagt.

Det vil trods alt være møg trælst at være den første der OD´er og viser at det kan lade sig gøre :!:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe.. nej ikke 10.. langt flere.. En af mine venner groer dem selv og ham og mange af hans andre venner siger også at de ikke finder disse frø farlige i en dosis under 12-15 stk!

Det er både min research og personlig erfaring fra de andre jeg skriver for!

over 15 kan en OD vist hurtigt forekomme men kender dog en der har taget 20 og hun lever stadig hehe..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:

Det er første gang jeg hører noget negativt om frøene..
Noget andet, har du selv prøvet dem?

Og nej de skal trække i VAND!!
Jeg gidder ikke skrive det mere!!

Hmm lav noget mere research? er det ikke netop det jeg gør?

og se hvis du nu lavede din ville du finde ud af at det ikke burde gøre nogle forskel om man åd dem eller puttede dem i vand.

LSA er et Lyserg syre. Vedmindre der er en eller anden obskur kemisk reaktion mellem vandet og syren, kan jeg absolut ikke se nogle grund til at man ikke skulle kunne optage syren igennem frø-kødet.

Det kan ganske vist kræve at man maler frøene til mel, da nogle frø's skal er ufordøjelig og ikke kan nedbrydes i mavesyren, men vedmindre du kan komme med en videnskabelig kilde til din påstand, vælger jeg at stille mig kritisk overfor den.

For det burde også sige at alle de andre frø i denne familie ikke skulle kunne optages igennem andet end et vandigt udtræk? og jeg har selv både spist BHWR og Morning glory uden nogle vandige udtræk.

desuden er der flere kemikalier i ergot familien som er yderst giftige så det er ikke helt utænkeligt at nogle af disse kunne befinde sig i frøene, specielt nu når der allerede er nogle i BHWR frøene ik?

David

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Med Maldini og drengene i Athen - mentalt
Der er dog en stor forskel på kvaliteten af de frø der bliver solgt rundt omkring.. egen erfaring siger at de mexicansk dyrkede frø er klart overlegne.. Frøenes relativ høje pris skyldes det faktum at der kun er et frø pr. blomst..

Senest rettet af rossoneri 01 feb 2004 17:37, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jojo men som jeg har sagt mange gange efterhånden så har Ololiuhqui ikke nær så meget gift som HBWR.
jeg vil næsten sige at de på det område overhovedt ikke ligner hinanden!
HBWR indeholder en meget høj dosis gift pr. frø
men ikke River frø!

Jeg er udemærket klar over hvad Lysergiske syre er!
Men HBWR som indeholder Lyserg Syre Amide giver et stærkt trip på sin egen måde fordi den også indeholder meget gift!
Men Rivea Corymbosa / Turbina Corymbosa ( Ololiuhqui, Yaxce 'lil, "Morning GLory" ) frø indeholder langt mindre gift i forhold til hvad HBWR frøene gør. Rivea har samtidigt et næsten ligeså højt indhold af D-Lyserg Syre Amide som HBWR har og alt dette gør at trippet føles mere "rent" for gift, og derfor ligner Rivea trippet mere trippet på LSD end HBWR frøene gør.
Derfor er der ingen grund til at lave ekstrakt af frøene da det ikke kan betale sig at bruge kræfter på.

Ja Rivea frøene er nye på markedet men som jeg også har sagt før, så skriver jeg på mange menneskers erfaring!
De siger: at hvis man spiser dem så kan du spise helt op til 5-7 frø før de begynder at virke! Ikke 60 - 100 som jeg skrev førhen ( undskylder )

Desuden vil jeg sige "hvis du ikke kender dosen på det stof der er overfor dig, så tag det dobbelte!"- citat Terence Mckenna.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja den er go nok den med blomsten og frøet

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
lige en tanke... var det ikke en mulighed at det du har set med at man skulle spise 60 - 100 frø for at få en virkning, hvis man ikke lader dem trække i vand. gælder hvis man heller ikke knuser dem eller tygger dem, men bare sluger dem helt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Copelandia skrev:
Desuden vil jeg sige "hvis du ikke kender dosen på det stof der er overfor dig, så tag det dobbelte!"- citat Terence Mckenna

Det er jeg temmelig sikker på at McKenna ikke har sagt, og hvis han har må det være rykket temmelig meget ud af kontekst.

Er derudover oxo 99.9% sikker på at det med vandet ingen hold har i sig. Og især koldt vand, synes omsonst at anvende i denn sammenhæng.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gør hvad i vil..
Jeg gider ikke at skrive i denne tråd mere!!
Folk ser sig tvivlende overfor alt hvad jeg skriver! og det er fucking irriterende!!!!!!!!

I kan gøre det på jeres egen måde.. Tvivler dog stadig på at I får noget som helst ud af at æde en, men hvis I opløser den i vand virker det.

Jeg har efterhånden ofte drukket et-to frø og det virker fint!

ses i en anden tråd
Hilsen Copelandia

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

og jo jeg har hørt et interwiev med Terence og der siger han det (bare ikke på dansk), men jeg ved jo ikke om han mente det! :(

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Cope* Det er ikke noget personligt, når folk betvivler dine udsagn. Der mangler bare videnskabelig underbyggelse, eller dokumentation for dine postulater. Det ville være rigtig fedt, hvis du både skrev et svar samt linkede til nogle verificerende kilder. Det gælder især når vi bevæger os ind på ukortlagt område, som Corymbosa jo må siges at være :)

/karma!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det virkede overhovedet ikke, da jeg indtog 5 frø, som ikke havde trukket i vand. Er det så ikke grund nok til at ligge dem i blød?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ved godt at jeg har skrevet at jeg ikke gidder at skrive her mere..
Men som PsyGoa siger... er det ikke bevis nok?

Jeg ved godt at det er rart at vide en masse om det kemiske bag Corymbosa frø men da der ( som Halifax666 skriver ) er meget lidt kemisk viden om frøene vil jeg sige: Hvorfor ikke høre på dem der fortæller om virknningen istædet at skulle lave beviser ved hjælp af kemiske formler? Jeg er en dør til kemi og derfor har jeg lidt svært ved at linke noget da jeg ikke kan alt det i har skrevet om f.eks. LSD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 105 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]