Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Listen findes i vores eget leksikon - bonghjerner :P

Svampe (Psilocybin, psilocin).

Titel: Re: Doh
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Kebabb skrev:
Og hold jer da fra de skod grokits - the er da Für die Blöden
betale 200 kr for en bøtte lort med sporer er da for dumt.

Øhh, det er det så ikke for folk der ikke har intentioner om at dyrke helt vildt mange svampe og måske ikke har udstyret til det.
Der kommer nu engang nogle ret stærke svampe fra nogle growkits!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: P3
ja ja hash, mælk og kammerjunker er vel ok!

de var også på markedet for 2 år siden og what a ripoff - desværre dyrker jeg ikke mere. Men tag et print fra kittet istdet for at bestille et nyt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Kebabb skrev: Og hold jer da fra de skod grokits - the er da Für die Blöden
betale 200 kr for en bøtte lort med sporer er da for dumt.

Hva foreslår du istedet? Købe et komplet begyndersæt eller..??
Blev bar fristet af det growkit sæt der, lød næsten for nemt.. :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Kebabb skrev:
ja ja hash, mælk og kammerjunker er vel ok!

de var også på markedet for 2 år siden og what a ripoff - desværre dyrker jeg ikke mere. Men tag et print fra kittet istdet for at bestille et nyt.

Der er ikke noget ripoff i growkits, man kan stadig få gode svampe til en meget fornuftig pris!

Og hold din kæft med min signatur, hvad helvede har det med sagen at gøre? Det er en intern joke som du alligevel ikke fatter!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: P3
sevfølgelig er der ripoff i growkits - ellers ville de jo ikke blive sat til salg. Ang din signatur så må du da meget undskylde jeg gik dig for nær. Vi der ikke er i inderkredsen forstår jo ikke begivenheder hvor I har lammet jer til den udtalelse.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg vil gerne henstille til at vi prøver at køre debatten i en ordenlig tone... hverken tilsvinene eller infantil!

Ikke at mine grænser er overskredet endnu, men min erfaring siger mig at det er bedst at tage evt. problemer i startfasen :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
@kebabb: für die faulen snarere

@Johndeer: Er man fattig studerende er det jo selvfølgelig langt billigere at skaffe nogle sporer (fra en bekendt, fra et growkit eller bare bestille over nettet) og lave sine egne "growkits".

Men sådan er der så meget; det er jo også meget billigere selv at bage sit brød, men hvem fa´en gider det.

Jeg har forsøgt med noget hjemmedyrk en enkelt gang, så skal man til at finde nogen glas der duer, og have en trykkoger, og så går der infektion i lortet og så skal man starte forfra osv. osv. Det kan sgu ikke betale sig med mindre man har et stort forbrug eller bare synes det er skægt at gå og hygge sig med sådan noget.

De færdige growkits kræver intet arbejde og er faktisk rimeligt overkommelige i pris.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Ja, jeg syntes nemlig heller ikke det lød dyrt. Men de skal vel stadig forberedes i hoved og røv, eller hvad? Nu nævner du trykkoger osv?

Men er sgu ikke så interesseret i at gå og hygge om dem, bor også stadig hjemme :D så tror bar jeg bestiller en pakke færdige mexicanske til at starte med. Eller hvilke vil i foreslå som første gang?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Mexier er den eneste type jeg har prøvet.. de har virket fint og været ganske behagelige hver gang, så længe du husker at tage højde for set og setting.

Fre psy.dk's eget dejlige leksikon:
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?art ... nd_setting

Hvis der findes nogle mere 'sociale' typer af svampe, så sig endelig til! :P

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Ja, jeg syntes nemlig heller ikke det lød dyrt. Men de skal vel stadig forberedes i hoved og røv, eller hvad? Nu nævner du trykkoger osv?

Altså growkits skal bare åbnes og så er det stort set det. Det er kun hvis du vælger den billige måde og laver det hele selv at det begynder at blive besværligt. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Johndeer skrev:
Jeg står og overvejer at købe et grow kit med en kammerat, og de svampe der er vist mexicanske og hedder stropharia cubensís?
Nogen der har erfaring med dem? Står at jeg får op imod 200 gr. ud af det.

Tak :)

Stropharia Cubensis er en forældet betegnelse Psilocybe Cubensis. Psilocybinsvampene er en relativ ny opdagelse og der er således stadig en del rod i taxonomien.

/karma!

Junior medlem

Jeg må lige høre... Er det lovligt at bestille et growkit fra en udenlansk hjemmeside og derefter få det sendt til ens egen adresse?

Jeg tænker selvfølgelig kun på et rent botanisk formål!!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Det er det ikke! Growkittet indeholder psilocybinholdige mycelier, og alt hvad der indeholder psilocybin er i DK ulovligt. Og nu ved jeg godt at en eller anden vil sige at der er en fejl i den danske lovgivning og ja, det er der også, men sig det til panserne når de kommer forbi og beslaglægger lortet...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Hej Halifaxx, jeg ved godt at det ikke er så relavant men hvis man tænker over hvilken psychedelisk plante der først blev opdaget vil jeg påstå det var svampene med høje indhold af psilocybin. Men hvis man siger genopdaget så er svampene ret så nye i vesten :D
(Heldigvis er de fundet igen.. vel og mærket)

-Cope :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

*Cope* Det er nemlig rigtigt! Indianerne har kendt til svampene i tusind år, men vi fatsvage vesterlændinge har kun kendt dem i en 80 stykker. Det var den amerikanske botaniker Wasson, som først opdagede Psilocybe Mexicana engang først i 30'erne.

*Nonam* Det er ikke helt rigtigt. Myceliet og sporene indeholder ingen psilocybin. Det er udelukkende frugtlegemerne, som gør det. Det viser bare igen hvor meget politikerne ved om de ting de lovgiver imod... :roll: Så i teorien, er et growkit lovligtm, indtil det begynder at skyde.

/karma!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Halifax og Cope> Ja, og Wasson lærte hvordan man brugte svampene af shamanen Maria Sabina, som indviligede i at spise dem med ham, mens hun skulle helbrede en syg mand fra stammen. Hun var en af de første shamaner som turde åbne op over for vesten og lære om de hellige svampe. Hendes forgængere ville være blevet brændt for hekseri, så det var modigt af hende!

Iøvrigt har det altid undret mig at vi her i vesten intet kendte til vores nuttede lille spids nøgnehat! Jeg mener, når man ser på den, kan man da straks mærke at den er noget specielt!

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

*Halifaxx* Jeg er nu ret sikker på at myceliet også laver psilocybin, det er derfor man kan koge the på sine kager når de er færdige med at skyde. Der skulle sagtens kunne sidde to gode trips i en kage!
Der er også nogen, dem der laver kagerne kun af ris, der hakker dem fint og smider dem i en omelet.
MEN det er jo dig der er psy.dks ekspert på planteområdet (ved godt svampe ik er planter, men alligevel...) :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Myceliet har et næsten ligeså højt indhold af psilocybin som frugtlegemet.

Det er somregelt også mycelia dyrket i "liquid brooth" man laver extracter af.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

noname skrev:
*Halifaxx* Jeg er nu ret sikker på at myceliet også laver psilocybin, det er derfor man kan koge the på sine kager når de er færdige med at skyde. Der skulle sagtens kunne sidde to gode trips i en kage!

Seriøst? Det har jeg sgu aldrig før hørt om. Så lærte jeg også noget nyt idag! :)

/karma!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]