Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Tidligere holdmedlem

JEg syntes det ville være en rigtig god ide at lave et religiøst fora her på siden.......jeg syntes efterhånden at der er rigtigt meget snak om hvem folk de render og tror er messias lige nu...og hvordan alle kan reddes osv.

Om ikke andet for at seperere det ufaglige(religiøse) fra resten af boardet........

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Efter dette er diskuteret på Irc, vil jeg give Tjujoin temmeligt meget ret.

Synes de religiøse indlæg bliver spredt mere og mere rundt i de forskellige fora.. Mest i generel diskussion, blæst forummet og filosofi, men for min skyld måtte det hele gerne samles i et enkelt forum, som man så kan undgå hvis dette emne netop ikke interessere en selv (i fatter mit hint :roll: )

Jeg bakker ham ihvertfald 100% op :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

min stemme på et Religøst fora oss...

Det ville nok også give mulighed for mere diskussion om religion

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
og hvorfor er det religiøse diskussioner ikke kan holdes i "psykedelisk filosofi"?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

AoD skrev:
og hvorfor er det religiøse diskussioner ikke kan holdes i "psykedelisk filosofi"?

Det spørger jeg også om. Thujoin, du må lige forklare dig. Som udgangspunkt synes jeg ikke om idéen.

Titel:
Tidligere holdmedlem

det ville også være ligeså fint hvis de kunne holdes derinde......
syntes blot ikke at fora beskrivelsen ligger op til det, jo der står shamanistiske/filosofiske overvejelser men syntes ikke at f.eks. kristendom ryger derind under......
jeg har også lige søgt lidt og det lader til at de fleste nyere religiøse indlæg er derinde, undtagen Fråder der spreder sig ud i andre........ og de gamle topics af bla. Anima de er vel oprettet før at det fora kom.

Hvis der eventuelt blev tilføjet ordet religiøse emner under fora beskrivelse ville det også være 10 4

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Jeg synes ikke mængden af religions-relaterede diskussioner er overvældende, og ser egentlig ikke noget problem i at det diskuteres der hvor det bliver diskuteret nu.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg vil ikke have noget imod specifikke navne til de frosk. fora's så ville i adm. også slippe for at flytte fejlplacerede poster!! :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

killahkristian skrev:
Jeg vil ikke have noget imod specifikke navne til de frosk. fora's så ville i adm. også slippe for at flytte fejlplacerede poster!! :D

Hvad mener du? Hvordan kan vi specificere det bedre?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Alle fora her på boardet er i en eller anden grad afledt af hovedtemaet : brug af (psykedeliske) stoffer. Det filosofiske forum hedder f.eks. PSYKEDELISK filosofi osv. Religion er et tema for sig, som ganske vist kan relatere til oplevelser fremkaldt af stoffer, men det kan lige så vel være noget helt andet. Man kan ikke rigtig tale om psykedelisk religion - kun om psykedeliske, religiøse oplevelser. Religion hører til i forskellige kirker og trosretninger, som jeg ikke synes er relevante for det her sted. Jeg kunne forestille mig at man kunne tiltrække en masse irrelevant snak til boardet hvis der begynder at komme folk her som mere er interesseret i den religiøse side af sagen end den psykedeliske side.

Citat:
Om ikke andet for at seperere det ufaglige(religiøse) fra resten af boardet........

Alt det ufaglige er forsøgt separeret fra boardet i retningslinjerne for hvad samtalen på boardet egentlig bør handle om. Jeg synes ikke det er en god ide at lave fora til de forskellige off-topic-emner der kommer op, bare for at slippe for dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]