Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 23:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Her for et par dage siden snakkede jeg med dopestar om hvor stor en forkel der egentlig er på cambodianske/hawaii og mexikanske svampe.
Der er jo så stor en oplevelses forskel på de to arter at selv om de kloge påstår at der er de samme aktive stoffer i svampene, kan det ikke være rigtigt. Forskellen er simpelthend for stor.

Og dopestar kom op med en ide om et lille eksperiment med at give personer kapsler med A,B eller C i hvor A er mexier B er hawaii og C er nothing.

Jeg har tænkt mig at lave dette eksperiment hvor jeg vil lave til 3 personer 1 kapsel med 2 g mexier, 1 kapsel med 0.5-1 g hawaii og en kapsel med sukker i. Hvorefter vi skal give hinanden kapslerne under præcis samme set and settings uden at fortælle den anden hvad der er i og så se om man kan gætte hvilken art man fik.

Er der nogen her der har nogle gode råd ?`til set&settings, om man skal give anden dosering ? og måske andre ting inden vi går i gang ?

Mvh Bøh.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
lyder som en fed ide, da jeg også synes at de 2 arter ikke kan sammenlignes på nogen måde. men det var nok en ide enten at tage flere g mexi eller mindre hawaii, da 2g mexi i hvert fald ikke kan sammenlignes med måske 0.7g hawaii.
bare min menning, ellers en genial ide!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
vil ikke overskride de to gram mexier, tror heller ikke de andre har lyst til det. så hellere skærer hawaierne ned til 0,5 g hawaii.

Medlem

Jeg har prøvet både Copelandia (Panaeolus) cyanescens, Psilocybe cyanescens, Psilocybe cubensis, og måske en fjerde type.

Jeg synes der generelt var stor forskel på oplevelserne, og Psilocybe cyanescens var næsten altid meget "mildere", mindre klart, og mindre stimulerende end de andre typer.

Men jeg har på et eller andet tidspunkt haft oplevelser på alle typer af svampe som jeg ikke kunne skelne hinanden.

Specielt foretrak jeg i lang tid Copelandia cyanescens, som jeg syntes var nemmere at "tænke på" end cubensis. Lige indtil jeg tog en pakke cubensis med fuldstændig identiske effekter.

Men jeg tror heller ikke på der er i de samme stoffer i alle svampene.

[ 28 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Der er større koncentration af psilocin og baeocystin i c. cyanescens...

Medlem

Okay, måske er det baeocystinen jeg kan lide i blandingen.

Men jeg har ellers hørt at de forskellige alkaloiders mængder afhænger meget af hvilket substrat de bliver dyrket på.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dumbtripper:
Jeg har prøvet både Copelandia (Panaeolus) cyanescens, Psilocybe cyanescens, Psilocybe cubensis, og måske en fjerde type.

Jeg synes der generelt var stor forskel på oplevelserne, og Psilocybe cyanescens var næsten altid meget "mildere", mindre klart, og mindre stimulerende end de andre typer.

Men jeg har på et eller andet tidspunkt haft oplevelser på alle typer af svampe som jeg ikke kunne skelne hinanden.

Specielt foretrak jeg i lang tid Copelandia cyanescens, som jeg syntes var nemmere at "tænke på" end cubensis. Lige indtil jeg tog en pakke cubensis med fuldstændig identiske effekter.

Men jeg tror heller ikke på der er i de samme stoffer i alle svampene.

[ 28 2001: Besked ændret af: Dumbtripper ]
<HR></BLOCKQUOTE>

det kan jeg ikke fatte Psilocybe cyanescens sparker da meget meget meget mere røv end mexikanske,spiste en gang 3 g mexikanske fra indra og damm der var smæk på. så prøve jeg 0.7 Psilocybe cyanescens fra indra og så turde jeg næsten ingen gang at ryge cigarat bagefter.

den rus jeg har fået på 0.7 Psilocybe cyanescens
var ca dobbelt så vild som på mexikanske og hvis ikke mere.

og det var ikke placebo efekt,fordi jeg faldt i søvn og glemte at jeg havde spist svampe og så vågnet jeg op midt i en anden verden.

angåne det eksperiment så vil jeg godt være med,hvis jeg alsår for de 2g mexi'er hihih [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Originalt postet af guffe:
>det kan jeg ikke fatte Psilocybe cyanescens sparker da meget meget meget mere røv end mexikanske,spiste en gang 3 g mexikanske fra indra og damm der var smæk på. så prøve jeg 0.7 Psilocybe cyanescens fra indra og så turde jeg næsten ingen gang at ryge cigarat bagefter.

Mexikanske, er det Psilocybe cubensis? Jeg havde også altid læst at Psilocbe cyanescens var meget potent, og det var den også i mig, men på en lidt tåget, diffus måde.

Nu skal det siges at alle de svampe jeg nogensinde har spist var dyrkede af den samme person.

Dedikeret medlem

Shit hvor en post ...!!!

BØH> 2g. cubensis... det er da lidt i underkanten..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]