Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg faldt lige over en beskrivelse af en nem måde at lave en ret billig og temmelig præcis vægt. Ifølge teksten er den langt over 90% nøjagtig helt nede i så små mængder som ½mg! Nogen der har nogle kommentarer? Jeg overvejer meget seriøst at prøve at lave sådan én.

Men læs og døm selv: https://www.rhodium.ws/chemistry/equipment/scale.html

Jeg synes i hvert fald det ser lovende ud!

(Jeg vil lige tilføje at TJiLLe sagde at den har været postet før, men jeg brugte et kvarter på søgemaskinen uden held, og besluttede derfor at poste den på ny.)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Rimelig nice... se rikke alt for indviklet ud og til dels nem at lave!
Syntes du ska prøve ög så lige skrive om hvordan det går med den :D

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skyd-Sven skrev:
Rimelig nice... se rikke alt for indviklet ud og til dels nem at lave!
Syntes du ska prøve ög så lige skrive om hvordan det går med den :D

Hvis/når jeg får den lavet, skal jeg nok lige skrive en "anmeldelse". Er der evt. nogen som ved hvor man får fat i et "galvanometer"? Hedder det det samme på dansk?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jep samme navn på dansk

Du ka nok finde noget her: http://www.cambridgetechnology.com/inde ... erture.asp
Ledte lidt rundt på nettet og det billigste jeg har fundet indtil videre koster 179$!
Her er en side hvor du ka bestille et: http://sciencekit.com/category.asp?c=404259

Et hvert veludstyret fysik lokale har et par stykker så de skulle være til at opdrive!
[/url]

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 18 dec 2003 12:47, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skyd-Sven skrev:
Jep samme navn på dansk

Takker.

Citat:
det billigste jeg har fundet indtil videre koster 175$!

Okay, jeg håber jeg kan finde et gammelt brugt et til en væsentlig lavere pris! Hvis jeg skal give $175 for sådant et, kan jeg jo lige så godt købe en Tanita 1210-50, den koster $200, og vejer med intervaller på 2mg, hvilket er nok til mit behov.

Men tak for links'ene :)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

NP.

((Kommentar fjernet fordi den egentlig var dum))

Senest rettet af Optimus Crime 18 dec 2003 20:49, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skyd-Sven skrev:
Hvis du stadig går i skole (folke, gym osv osv) skulle det være muligt at liste af med en hvis du vil ty til den slags midler.

Skyd-Sven: den slags kommentarer synes jeg du skal holde væk fra boardet, de hører ikke hjemme her.

Titel:
Insane psychedelia user!

FUCK AF!

Der er ikke noget mere irriterende end når vores forsøg i skolen bliver ødelagt eller forsinket, fordi det rette udstyr ikke er tilgængeligt, fordi at idioter, uden respekt for andre mennesker, er rendt med det !

Child, hvad med at spørge om galvanometeret i dk.videnskab på google ? ;) Ind og debattere lidt med Bo Warming, heh

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MuseJens skrev:
Child, hvad med at spørge om galvanometeret i dk.videnskab

God idé, det havde jeg faktisk ikke skænket en tanke.

Citat:
på google ?

Næh tak du, google groups er ALT for tunge at danse med, jeg foretrækker at bruge en ordentlig newsserver :P

Citat:
;) Ind og debattere lidt med Bo Warming, heh

ARGH!!!!! :shock: :mrgreen:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
FUCK AF!

Der er ikke noget mere irriterende end når vores forsøg i skolen bliver ødelagt eller forsinket, fordi det rette udstyr ikke er tilgængeligt, fordi at idioter, uden respekt for andre mennesker, er rendt med det !

Citat:
Skyd-Sven: den slags kommentarer synes jeg du skal holde væk fra boardet, de hører ikke hjemme her.

Tjaeh tænkte mig ikke lige da jeg sagde det sry...
Det er dumt at stjæle og det skal på ingen måde tages som en opfordring!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Child > Du har jo stadigt lige problemet med at skaffe kalibreringsvægte til den bagefter...

Jeg var inde i brinck elektronik sidste år, eller forrige år, og der havde de ikke alle de nødvendige komponenter til vægten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]