Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Pig æbler?
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg tænkte på at de Pig æble frø man kan købe hos ethoplanet.dk
er de til at spise eller mere til at plante......?
Nogen der ellers har erfaring med pig æbler vil jeg meget gerne hør fra jer....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Du kan få nogen af mig, hvis du LOVER IKKE at æde dem!!!!

Det vil sige at jeg at du skal plante dem.. Flot plante btw..

Hvor gammel er du forresten?

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Han er på alder med mig (16)
Måske lyder det lidt ekstremt at vi allerede vil præve pigæbler... men såns er det!

Vi (han) vil gerne have nogle frø men vi ka ikke garantere at vi ikke spiser dem. Vi ka love at plante NOGEN af dem...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ønsker jeg ikke at tage del i..

Beklager..

Ashoka

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvad vejer de frø ca.? Pr stk.? 10 stk.?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skyd-sven og Babyflip har I læst dem her? :

http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Datura_Train_Wrecks_&_Trip_Disasters.shtml

og dem her:

http://leda.lycaeum.org/?Table=Trips&Ref_ID=283

og ikke mindst det her:

http://www.psychedelia.dk/trips/trips.php?show=Natskygger

Der er langt mellem positive rapporter ikke sandt? Fortæller det jer noget?

Hvad med det her:

STUDENT CUTS OFF PENIS AND TONGUE
A student cut off his penis and tongue with garden shears while tripping on an hallucinogenic drug.

The 18-year-old German went into his garden and set about severing his organs after downing a tea made with the plant Angels' Trumpet.

The plant is a powerful and dangerous hallucinogen.

Doctors were unable to re-attach either his penis or tongue.

The student has been named only as Andreas, from Halle in Germany.

His mother said: "Andreas was behaving normally the whole day until he left the house and disappeared into the garden for a couple of minutes."

When he returned to the house he was wearing a towel wrapped around him and was bleeding heavily from his mouth and between his legs.

Angels' Trumpet is the latest drugs craze to sweep Germany.

Doctors said the teenager would need years of support.

Dr Andreas Marneros, from the local psychiatric hospital the student was admitted to, said: "Andreas will have to receive psychological help for years.

From Sky News Sept 23

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
Hmm det kunne sQ godt være man skulle vente et par år ihvertfald hvis det er man vil fråde dem... er ikke så tændt på ideén mere.... Men vil nok overvejer at plante nogle efter-som det er rigtigt det du siger det er en pæn plante....

Til BRB aner ikke hvad de vejer eftersom det er de der fra ethnoplanet.dk og der står intet om vægten....

Senest rettet af BabyFlip 09 dec 2003 17:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BabyFlip skrev:
Til BRB aner ikke hvad de vejer eftersom det er de der fra ethnoplanet.dk og der står intet om vægten....
Nemlig også dem jeg havde kigget på, men tror heller ikke jeg vil eksperimentere med dem, der er nogen temmeligt sindsyge historier! :o

Ved du hvad de vejer Ashoka?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
De er vist temmelig små, jeg har selv en god portion til at ligge (bare rolig, jeg har IKKE tænkt mig at spise dem, så syg i bøtten er jeg ikke) og hvis jeg tager 10 af de frø så vejer de ikke et gram...

Btw. tak til Ashoka for links og den slags, det er sgu på tide at folk får banket nogle af de seriøse skræmmehistorier op på siden...

PIGÆBLE ER IKKE LEGETØJ!!!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
noname: Du brokker dig da ellers når du hører at børn i skolen lærer skræmmehistorier om f.eks. hash og lsd... hvorfor er det iorden og påkrævet med pig-æbler.
Jeg ved godt de ikke er for små børn, men det er lsd heller ikke. Og istedet for bare skræmmehistorier kan man vel også give folk visse forholdsregler til hvordan disse ting skal behandles, da det er meget kraftige sager.
Jeg har ikke selv vildt meget lyst til at prøve pig-æbler, men mener at dem der virkelig har lyst til det skal have lov, uden at folk her indirekte dømmer dem som små-sindssyge ved at smide vilde skræmmehistorier op. Altså skræmmehistorier KUN om natskygger.
jeg kan sådan set gå med til det hvis der også er skræmmehistorier om LSD o.a. da dette så ikke vil virke favoriserende på nogen måde.

-Satori

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Satori: Nu er jeg godt nok ikke noname(og heldigvis for det :mrgreen:), men vil alligevel godt kommentere det du skriver.

Jeg synes det er vigtigt at man får alle sider med når man informerer om et stof. Grunden til at jeg selv er utilfreds med hvad det offentlige spyer ud vedrørende stoffer, er at de næsten er ensidigt negative, og næsten totalt negligerer de mulige positive effekter. På et board som dette synes jeg det er vigtigt at vi holder os det modsatte for øje, nemlig at vi husker at fortælle om det negative også, så det ikke fremstår som en dans på roser.

Lige præcis natskyggerne er noget af det mest risikable man kan indtage, og derfor er det ekstra vigtigt for potentielle brugere at kende til farerne ved dem. Derfor synes jeg lige som noname at det er en god idé at understrege netop dén side af sagen.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg skriver også det er iorden, hvis det så også bliver gjort ved alle andre stoffer... Jeg ønsker bare ikke nogen umiddelbar favorisering.
Der skal selvfølgelig også være visse forholdsregler til hvert stof der sådan fortæller lidt om hvordan man håndterer den givne rus.
Og ja, natskygger er meget anderledes og vildere, i manges øjne, end andre stoffer. Men vi skal altså heller ikke have nogen ensidig skræmmekampagne til den type planter her på siden...

-Satori

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ved godt at det ikke er til at lege med men... nysgerrighed.... Jeg maa prQve det...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skyd-Sven skrev:
Ved godt at det ikke er til at lege med men... nysgerrighed.... Jeg maa prQve det...

Ja jeg skal ikke lægge skjul på at jeg synes det er en dårlig idé. Men hvis du absolut vil, så sørg for at have en bisidder som ikke er påvirket!!! Man aner virkelig ikke hvad man laver når man er langt væk på pigæblefrø. Jeg har hørt en historie om én som stod midt ude i et lyskryds og var helt overbevist om at han stod og satte ting på hylder. En af mine venner lukkede sin klapperslange ud af dens terrarie, uden at have nogen som helst erindring om det bagefter, han kunne bare konstatere at den altså var ude. Derfor:

HAV NOGEN TIL AT HOLDE ØJE MED DIG/JER!!!

Det kan ikke understreges nok! Og vær forsigtig med doseringen! Det er bedre at tage for lidt end for meget, og sådan nogle frø kan altså variere i styrke!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

har tænkt mig at tage mild dosis og self. have en tripsitter!!

Titel:
Dedikeret medlem

har et par kammerater der tog 60-80 stk hver især over en uge, de rendte rundt i konstant trip og troede nogen nisser med økse jagtede dem... Var sjovt at se på de første 10 min.. indtil man egentlig fandt ud af hvor fucked de var.. IKKE noget jeg overhovedet ivl prøve efter jeg har set dem..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Satori<-- Det jeg mener er, lidt som Child skriver det, pigæble er virkelig ikke for uerfarne, nok kun for de allermest erfarne trippere!

LSD og hash er ikke uden risiko, men der er stadig ikke tilnærmelsesvis den samme fare forbundet med de stoffer som der er med pigæblerne.
Og hvor lang tid varer et pigæbletrip sammenlignet med et syretrip??

Hvis man ser på skyd-svens alder vil jeg mene der er en ufattelig risiko forbundet med det, nu ved jeg sæføli ik hvor erfaren han er, men jeg håber da ik at han har prøvet alt for meget i den alder!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvordan virker trippet egentligt? :roll:

Synes bare man hører folk siger de er fucked, men er det euroforisk fucked eller er man bare som normalt man laver bare nogen lamme ting fordi man TROR man virkelig gør det?

Kan ikke helt forestille mig trippet :?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
BRB skrev:
Hvordan virker trippet egentligt? :roll:

Synes bare man hører folk siger de er fucked, men er det euroforisk fucked eller er man bare som normalt man laver bare nogen lamme ting fordi man TROR man virkelig gør det?

Kan ikke helt forestille mig trippet :?

Jeg taler ikke af erfaring, men her er hvad jeg har hørt (blandt andet fra http://www.erowid.org under "Datura"): Et sådan trip kan ikke sammenlignes med andre, da det du ser virker som 100% virkeligt. Sammenlignet med LSD og svampe, så kan man på disse to stoffer sige til sig selv, at det er syner man ser. På natskygger sker det som det sker i virkeligheden. F.eks. som ovennævnte eksempel: En der stod i et vejkryds og troede han ordnede hylder! :shock:

Men det er vist rimelig normalt. Det nyeste triprapport under Natskygger, beskriver egentlig også trippet rimelig godt... Du er 100% overbevist om at det virkelig sker, og du kan ikke rigtigt sige til dig selv, at det ikke er virkeligt (det kan man nok i små doser). Og CEV's er vist rimelig... jah, hvis forfatteren til triprapporten kunne læse underteksterne til et tv-program hun så med lukkede øjne, så tror jeg det er pænt vildt.

Men læs lidt i triprapport-sektionen og på erowid.org - man får faktisk pænt meget at vide.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg kendte engang en totalt smadret fyr som var 15 år ældre end os, som vi købte hash af. Han fortalte at ham og nogle venner engang i 80erne havde spist nogle pig æble frø fra botanisk have (den gang stod de bare frit der inde) Da de så en halv time efter kom ud igen, gik de over vejen, og da de så var på det der lille stykke græs imellem vejbanerne, var vejen pludselig en bundløs kløft. Så var der ikke noget at gøre, så de sad der en 1½ time, hvorefter en politi bil kom og prøvede at få dem væk. Men det var rimelig besværligt fordi de hele tiden havde forstillet sig bilerne som træplader skåret ud som skyer og bemalet, og busserne som kæmpe larver der snurrede sig rundt om husene. Han fortalte at under hele trippet følte man ikke at man var på trip. Det havde på ingen måder nogen effekt som f.eks alkohol. Og at alle hallu'er virkede helt naturlige. Så det er rigtig nok at man ikke ved om man er på trip. Det skulle forresten også kunne give et ekstremt hukommelses svigt, så man hele tiden glemmer hvad man er igang med. Ik så fedt. . Han fortalte så videre om alle mulige sindsyge ting der skerte bagefter. Men den må I få en anden gang.

Her kan I læse en anden historie om pig æble, som jeg også kan:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=20

Jeg vil også på det aller stærkeste fraråde alle at ekspermenter med pigæble. Medmindre man har en shaman eller anden spirituel person som vejviser under hele trippet. Det her er en histrorie ud af måske 1000 hvor alle er sluppet helskinet fra sådan en dosis.

Hold jer fra det og spis nogle svampe eller ryg en joint istedet. Men husk ALT med måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]