'Tolerance' kender jeg et par stykker der godt ku' bruge et digt om

Nu har du godt nok allerede noget om tolerance med i dette, men et digt der ka' få folk, der kun ser deres egen lille verden, til at forstå at der findes mere end det de selv ser, ville være rigtig nice.
Især, hvis jeg ska' være specifik, mangler vi et digt der ka' få folk der _tror_ de er tolerante, til at indse, uden at man slår dem oven i skallen med en løftet pegefinger og sårer dem, at de måske er for selvhøjtidelige og _in-tolerante_. Altså en 'eye-opener' til nogen af dem der sover i sindet i daglig-dagens gøremål, og hviler fejl-agtigt i troen på deres egen korrekthed.
Et digt der feks ku' få Sharon til selv at indse at Israel ikke kun er offeret, men ligeså meget skurken.
Eller få BabyBush til at indse at alle der ikke ka' ride og svinge en lasso, ikke nødvendigvis er mod usa.
(Og jeg ku' nævne mange andre eksempler på folk der tror de er tolerante og korrekte, men indimellem er det stik modsatte (det gælder vel egentlig os alle i en eller anden grad, når man tænker lidt efter. Så sådan et digt ku' jeg godt tænke mig nogen ville skrive

))