Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 20:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hvilken væske vil bedst egne sig til at opløse 2Ci i ? Demineraliseret vand (kan man ikke købe det i Matas?), alkohol eller noget helt tredje ?

Og hvis man vælger at opløse det i en form for spiritus, hvor høj alkohol-procent skal denne så helst have ?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg ville (som næsten altid) vælge alkohol af en eller anden slags, for at undgå mikrobiel vækst i opløsningen. Desuden er det sikkert nemmere at opløse stoffet i alkohol end i vand.
40% vodka plejer at fungere helt fint til de fleste ting. Husk at afmærke flasken du opbevarer det i GRUNDIGT, så folk ikke tror det er normal sprut og driker det ved en fejltagelse. Du kan eventuelt også farve det med f.eks. frugtfarve for at undgå den slags potentielt katastrofale fejltagelser.

[ 02 Juli 2003: Besked ændret af: Prometheus ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Er 2-CI´en udfældet som salt, eller er det på freebase form?

Hvis det er et salt, er svaret; alle polære opløsningsmidler, f.eks. vand. Glem det destillerede og brug det gode danske postevand!

Hvis det er på freebase, skal du bruge en upolær solvent, som f.eks. EtOH - i en given mindstekoncentration. Måske madolie kan bruges [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Prometheus:
Husk at afmærke flasken du opbevarer det i GRUNDIGT, så folk ikke tror det er normal sprut og drikker det ved en fejltagelse. Du kan eventuelt også farve det med f.eks. frugtfarve for at undgå den slags potentielt katastrofale fejltagelser.<HR></BLOCKQUOTE>

Så kan folk da lære at stjæle ens sprut! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Tak for svarene !

Jeg tror alligevel at jeg skal have mig noget vodka, så det passer jo fint med at jeg kan købe en flaske slave-skidt.

@Cannechem: Det er på salt-form (HCl så vidt jeg ved).
Kan jeg virkelig opløse det i postevand ? Jeg har fået en indædt paranoia overfor postevand efter at have haft kemi på mellemniveau i gym [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].

Moderator
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Det er på salt-form (HCl så vidt jeg ved).
Kan jeg virkelig opløse det i postevand ? Jeg har fået en indædt paranoia overfor postevand efter at have haft kemi på mellemniveau i gym <HR></BLOCKQUOTE>

ØHHHH [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Med postevand menes det, der kommer ud af vandhanen, ikk´? skal lige være sikker...

Hvilken oprindelse har din frygt for postevand egentlig?
Sammenlignet med f.eks. ionbyttet(ikke demineraliseret) vand, er postevand tilnærmelses bakteriefrit mens der i en ionbyttersøjle kan være stor kimvækst.

2-CI*HCl opløses lige godt i dem. vand såvel som postevand. I Københavnsområdet kan der måske opløses en lille bitte smule mindre stof, pga. vandets store hårdhedsgrad - ellers er der såmænd ingen forskel [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Jeg vil mene, at 2-CI sagtens kan opløses i 40% alkohol, i de mængder vi er interesserede i...f.eks. 1 g/l

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
2C-I tager ikke skade af postevand, men f.eks. med LSD ville en pænt stor del blive nedbrudt på grund af chlorindholdet.
Så hvis man lige står og skal opløse et gram krystallinsk LSD, må man hellere bruge destilleret vand eller alkohol... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

jeg har her i weekende netop opløst 100mg 2ci i 100 ml vodka (40%) og det virkede jo fint [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Men når man nu har opløst det, hvor lang er holdbarheden så? Og hvor lang er den i salt formen i en lufttæt beholder?

Insane psychedelia user!

Travelogue> Det er så vidt jeg ved et meget stabilt molekyle. Jeg tror ikke at det nedbrydes specielt meget, hverken i opløsningen eller i en lufttæt beholder.
De fleste phenethylaminer er meget stabile; tryptaminer er som regel langt mere ustabile, og man skal overveje hvordan man opbevarer dem.

Titel:
Medlem

Når i nu bliver ved med at snakke om en 40% Vodka, SKAL det så være 40% eller vil en 35-37,5 % som de fleste jo er, også virke ?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Citat:
Når i nu bliver ved med at snakke om en 40% Vodka, SKAL det så være 40% eller vil en 35-37,5 % som de fleste jo er, også virke ?

Ikke for at flame el noget, men hvad tror du selv? :roll:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Schotty skrev:

Hvis du har 2-CI udfældet som salt, kan det sagtens opløses i russerlikøren!

Hvis du vil opløse baseformen af 2-CI, tror jeg heller ikke der vil være probs, idet der er tale om relativt små mængder stof, der skal opløses, <500mg/l , og da selve 2-CI-molekylet ser ud til at være "polært nok"...

Titel:
Dedikeret medlem

Når det er så små mængder (500mg/L) der snakkes om, så er det da næsten ligemeget om det er tungtopløseligt vel (med mindre man kommer helt ud i ekstremerne..)

Ellers vil man bare kunne lave en "stærk" blanding også afmåle fx 50 ml til 10mg stof? (hvis det opvarmes burde det være muligt at opløse så meget ?)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg kunne forestille mig 2C-I ikke var et specielt stabilt stof og begynde direkte at varme på det ville nok ødelægge molekylet

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
sorn skrev:
Når det er så små mængder (500mg/L) der snakkes om, så er det da næsten ligemeget om det er tungtopløseligt vel (med mindre man kommer helt ud i ekstremerne..)

Ellers vil man bare kunne lave en "stærk" blanding også afmåle fx 50 ml til 10mg stof? (hvis det opvarmes burde det være muligt at opløse så meget ?)

500mg/L er ikke specielt tungt opløseligt, hellerik uden at gå til ekstremerne.

Og hvis du varmer på en opløsning og stoffet bliver opløst, så udfælder det altså igen når det kommer tilbage til stuetemperatur.

Titel:
Medlem

DR-D skrev:
Ikke for at flame el noget, men hvad tror du selv? :roll:

tjae, jeg tror faktisk det virker. men jeg vidste det ikke, tænkte om der måske var en grund til folk skrev 40 %

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Man skal også huske at man skal indtage den solvent man bruger. Jeg ville personligt aldrig bruge alkohol, eftersom selv ganske lidt alkohol(svarende til ½ genstand) vil være nok til at mit trip blev påvirket af det. Så hellere vand, og så vil jeg gerne acceptere at holdbarheden måske er lidt kortere.

Titel:
Insane psychedelia user!

Ja ok. Men ved en 4mg/ml opløsning ville man jo med en dosis på 40mg stadig kun indtage en kvart genstand.

Hvis det var methanol ville det self. være et problem ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Child_Inside skrev:
Man skal også huske at man skal indtage den solvent man bruger. Jeg ville personligt aldrig bruge alkohol, eftersom selv ganske lidt alkohol(svarende til ½ genstand) vil være nok til at mit trip blev påvirket af det. Så hellere vand, og så vil jeg gerne acceptere at holdbarheden måske er lidt kortere.

Svagdrikker :P :wink: :roll: 8) :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

AoD skrev:
Svagdrikker :P :wink: :roll: 8) :lol:

Ja, sådan går det når man aldrig drikker alkohol. Og hvorfor skulle man dog drikke det lort? :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]