Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 21:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Jeg er blevet lidt nysgerrig.....*S*

Hvor mange af jer, tror I stadig ville tage stoffer, hvis I fik al den:

kærlighed
nærvær
forståelse
varme
ømhed
nænsomhed
og omsorg

I havde brug for og lidt til....?????

Stort varmt knus herfra... :D

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

jeg tror jeg ville ta præcis den samme mængde... og jeg sys da jeg får alt det jeg har brug for lige nu... af alle punkter du nævner!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det er et rigtig godt spørgsmål.
Spurgte du mig om dette for en måned siden ville jeg have svaret; ja, jeg ville da ikke lade en pige bestemme mit forbrug af stoffer. (altså stoffer såsom opiaterne, bdo'en og andre lamme-stoffer, som lægger låg på følelserne og fylder "hullet")

Men her på det sidste er min lyst til at tage de stoffer helt forsvundet. Jeg har ikke lyst til at lamme mig mere. Jeg har føler nemlig nu alle de ting du beskriver, har mødt en pige med et rigtig godt hjerte som er så god, venlig og åben overfor mig... og hendes nærvær i mig gør at lysten forsvinder...

Jeg kan sagtens se mig selv tage psykedelika stadigvæk, men det er også noget andet...

Lidt rodet svar desværre, men jeg håber i får pointen.

Love and light til jer derude :-)

-Satori

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Vejle
-Sven jeg tror faktisk ikke jeg vil tage ligeså meget af et stof hvis jeg fik det hele beder med kærelighed, omsorg osv.
eftersom der er mange som faktisk ikke har det så godt altid der tager stofferne som en udvej.....
Men jeg dømmer ikke nogen det er nok bare noget fra de "skræk kampagner" man hører alt den slags... Men der er da nogen gange hvis jeg har nedture på og så ryger jeg lige en pind.... Men langt fra tit men man føler sig tit meget mere "levende" når man er pårvirket
Men det er kun min holding

Peace and Love -Flip

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Interessant spørgsmål...
Ærligt talt tror jeg ikk det ville være mindre, da jeg aldrig har taget stoffer for at slippe væk, selvom det kan virke fristende. Hvis dette har været tilfældet, har jeg da løjet godt og grundigt for mig selv :wink:

Dog skal det nævnes jeg er stoppet, med alle slags stoffer...
Undtagen alkohol :mrgreen:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Jeg tager ikke psychedeliske stoffer i mangel af hverken kærlighed eller tryghed, men fordi jeg føler at jeg kan lære noget igennem dem. Noget om mig selv og verdenen jeg befinder mig i.

Faktisk kan et trip sammen med en man holder af være en utrolig bekræftende ting. Folk viser gennerelt føelser endnu kraftiger end de normalt ville gøre under påvirkelsen af psychotropper, så hvis man i forvejen elsker hinanden kan det nå ret utrolige højder! (sexen er heller ik dårlig :lol: )

Jeg tager ikke stoffer for at flygte fra verdenen, men for at intensivere udtrykkene den giver mig...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tror ik det ville ændre mit forbrug specielt meget, men det ville ik være helt ringe :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cirkel : Godt emne!

Jeg tror ikke jeg ville holde op 100%, men jeg ved at jeg ikke længere ville tage stoffer blot for at "lamme mig".

Til gengæld ville jeg måske genoptage en lejlighedsvis brug af de stærkere psykedelika med selvudvikling til formål, eftersom den situation du beskriver er det helt ideelle grundlag for en sådan proces.

Titel:
Insane psychedelia user!

Godt sagt Child.

En kæreste vil klart formindske min "trang" (jaja, jeg er jo ikke afhængig), men jeg tror også at indtagelse af stoffer som LSD eller MDMA sammen, vil kunne bringe hinanden tættere på hinanden. En absurd tanke for mennesker der ikke indtager stoffer, men der er ingen forskel på det også drikke vin med kæresten IMHO.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu har jeg en kæresteog har haft det i snart 1½ år, og jeg har ikke lyst til at lamme mig helt vildt... Jeg tror ikke selv det har noget med hende at gøre, og jeg tror derfor ikke at jeg ville tage mere hvis jeg ikke havde hende. Måske hvis vi slog op at jeg ville lamme mig i en kort tid for at glemme sorgen og få det hele lidt på afstand, men det ville ikke være noget jeg ville bruge som en erstatning for en kæreste/kærlighed.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror mange af jer har forstået Cirkel's spørgsmål på en mere begrænset måde end hun mener det.

Man kan godt få al den kærlighed, forståelse etc. man har brug for uden at have en kæreste. Og det at man har en kæreste er absolut ingen garanti for at man får alt det.

Faktisk tror jeg det er meget få mennesker, singler eller ej, som får alt den følelsesmæssige næring de har brug for. Det er så bare ikke alle der lige vælger stoffer som en måde at kompensere for det på.

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu overdriver Cirkel jo lidt bevidst ved at skrive "og lidt til" :)

Alle kan vel altid bruge lidt mere kærlighed! :)

Jeg får (næsten) al den varme, kærlighed og omsorg fra min familie og kæreste jeg har brug for. Og mit forbrug er det samme, hvilket nu heller ikke er så voldsomt :)

Titel:
hej cirkel .

jeg tror selv det er det mange mangle .i den her stof verden .der er næsten altid nåde der trykke folk der tage drugs .som vi har snakke ,

jeg er helt sikker på jeg ville få fyld min behove vis jeg hade de ting i live

mvh trold

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu handler det jo også lidt om hvad for stoffer vi snakker om.

Men jeres teori (hvis jeg må kalde den det ;)) passer altså ikke på mig!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

det tror jeg også!

der er jo stor forskel på den "sociale faktor" for fx. depresanter, stimulanser og psychotropper!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Min tanke om kærlighed var følelsen af en dyb samhørighed med et andet menneske. At føle sig elsket ubetinget. At kunne smide "masken" og bare være sig selv, og blive modtaget med varme og omsorg. Ikke at skulle leve op til andres forventninger, at der er plads til at være fuldstændig ærlig. At kunne rumme hinanden - også de mindre pæne sider og rumme hvor hinanden er i hver deres udviklings forløb. Støtte og elske hinanden, være forenet og forbundet på et dybt plan.

Mit spørgsmål kom af mine egne tanker om stoffer. Om nogle stoffer fungerer som en beskyttelse for at komme i kontakt med ens dybere følelser. Om andre stoffer bliver brugt i ens søgene efter svar. Hvorfor tager man stoffer, og hvad er det man søger efter???

Om ovennævnte ord om kærlighed kun handler om et kæreste forhold er rigtig nok. Men jeg ser også, at man sagens kan lære at give sig selv, barnet i sig selv, al den kærlighed og nærvær det har brug for, så det kan lege og vokse i tryghed.

Jeg håber at mit spørgsmål vil give jer noget at tænke lidt nærmere over, og jeg er meget glad for jeres svar.. :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hmm.. kom faktisk selv til at tænke på det forleden, om man ville droppe pga. en anden person, men det hænger vel også sammen med de begreber Cirkel beskriver.. Det kan virkelig få tænkeren igang! :)

I hverdagene går jeg konstant og keder mig og føler mig ret ensom, jeg vil ikke whine over hvorfor, men har bare ikke modet eller overskuddet til at gå igang med noget.. skylden er selvfølgelig helt min egen. Arbejder fuldtid i hverdagene, tar ret tidlig afsted og relativt sent hjemme, uden de vilde transportmuligheder, så jeg er for det meste kun rigtig hjemmefra i weekenderne hvor jeg tilbringer tiden med folk jeg 'elsker', rigtig gode venner osv., hvor man virkelig har det godt.. I sammenhæng med dette er der oftest også en del kemi.
Grundet min kedelige dagligdag og underskud af sjov, omsorg og en masse andet får jeg ekstra lyst til at feste igennem og gøre hvad jeg kan for at more mig mest muligt i weekenden, og har et par gange taget ting selvom jeg havde bestemt ved mig selv at holde en pause, fordi jeg var sur/ked..

Det bringer mig til pointen, som jeg overvejede tidligere.. om jeg ville droppe stofferne for en tøs.. og min konklusion var ja, eller i hvert fald nedsætte forbruget til et minimum. Har stadig visse ting jeg har bestemt mig for at opleve, men en nedsættelse i stor omfang i hvert fald..

Nok ret rodet, men jeg er forfærdelig til at få mine tanker og følelser skrevet ned.

Titel:
Insane psychedelia user!

Cirkel skrev:
Om andre stoffer bliver brugt i ens søgene efter svar. Hvorfor tager man stoffer, og hvad er det man søger efter???

LSD gør i høj grad for mig. Dan Türell har også sagt noget i stil med at det er ikke så sjældent at han har taget LSD for at finde ud af hvorfor han tog LSD. Roden til mine problemer bliver så tydelig under LSD påvirkningen og sætter sig fast, jeg ved det også godt efter trippet. LSD vil selvfølgelig aldrigt kunne løse ens problemer, eller fungere som en flugt. Jeg kan godt li den indsigt i mig selv at stoffet giver, og ville da ønske at tingene altid var så lette at se.

Er det et acceptabelt svar Child ? :roll:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hvis jeg fik fisse efter behov? Tjaeh, så ville jeg nok skære ned på forbruget (hvordan det så end kunne lade sig gøre!)

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psyko : så du mener simpelthen at fisse giver dig alle de ting Cirkel opremser? :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]