Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Nogle folk kan ikke læse en tydelig joke understreget med en smiley.

Alle de personlige angreb der bliver talt om, hvor er de ?

Medlemstallet stiger konstant og mange spørgsmål som er blevet stillet før bliver stillet igen. Moderatorerne bliver nødt til at være hårde hvis at boardet skal fungere proffesionelt.

Er problemet ikke bare at i tager ord for tungt ?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@MuseJens:

aliaarhus skrev:
Hver gang en ny bruger, såvel som en gammel bruger, siger noget forkert eller dumt, så bliver der slået DIREKTE ned på det. Jeg gider ikke nævne konkrete eksempler, fordi jeg netop ikke vil gøre denne post til et personligt angreb. Nævner jeg eksempler, så er jeg nødt til at vælge enkelte citater ud, eller adresser for den sags skyld.

Derfor har jeg ikke tænkt mig at finde de URLs frem... Jeg vil ikke starte et skænderi med nogen, og jeg er rimelig overbevist om, at hvis jeg kommer med eksempler, så vil det udløse noget der ikke nødvendigvis er godt.

Så istedet for at bede om dem, så kig dig lidt rundt omkring. Jeg er ikke det mindste i tvivl om at du vil finde nogle.

Titel:
Insane psychedelia user!

Gu skal der også slåes hårdt ned på misinformation. Du begår heller ikke den fejl at tage ved et elefanthegn igen, når du først hår fået stødet en gang, vel ? Folk må tænke sig om inden de poster, og give udtryk for det når de poster ting de er usikre på. Der er ingen der hader dig fordi du har skrevet noget forkert en gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

alliaarhus, du har ikke været så længe igen på boardet, hvis du så de samme spørgsmål 20 gange ville du nok også kaste en enkelt UTFSE nogle gange :wink:

Jeg synes n 0g dankdawg har ret.

[/quote]

Titel:
elle måske man skulle komme med et godt exsempel ,og gøre det til en godt oplevelse for nybegynder .alle er ikke perfikte .jeg kunne næsten ikke skive da jeg state. men det hørte jeg ikke .fik bare hjælpe .og nårjeg stille et dumt ? .så fik jeg sku et svare der kunne vise mid den rigtig vej fram .

og som jeg sige vis i vil hjælpe nogen nygbegynder sådet være de kan give en masse til bage ..........

og hele spøre en gang for meget end en gang for lidt . jeg vil ikke se fler r.i.p de næste mange år fordi folk ikke har den viden der skal til ....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Nu har jeg også en gang imellem kommet til at være lidt spydig overfor aliaarhus, men det har nu mest været for sjov... selvom det ikke fremgik sådan. Vi talte om det over msn en dag, og jeg kan godt se pointen i at det ikke er det smarteste at være...

Og iøvrigt synes jeg også at UTFSE er temmelig usympatisk. Og at man godt kunne fortælle det på en pæn måde... Det er altså ikke nemt for nye mennesker på et board som dette at vide alle ting, de skal lige lære at finde rundt herinde...

Men, der skal altså også være plads til spas, og jeg synes nu det er meget sjovt med den jargon herinde... men jeg har også altid kunne tage det med et smil... så hvis folk de lige slækker kravene på begge sider, dvs; dem der ikke ønsker jargon'en, måske lige ser at det bare er for sjov for det meste, tager det med et smil og går videre... og at dem der gerne vil snakke "lort" (hehe) lige lægger mærke til om vedkommende de skriver til er nyt... for ligesom at evt. hjælpe personen igang...

Håber dette giver mening (???)

-Satori

Titel:
det gør det satori .

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Satori > Jeg har også forstået på Ali, at han var i tvivl om hvorvidt du jokede med ham eller svinede ham til. Og jeg kan egentlig godt forstå det, da en del af dine posts ikke er udstyrede med de tilhørende smilies. Helt generelt vil jeg sige, at hvis man ikke bryder sig om en person, så skal man bare lade være med at svare på han/hendes indlæg.
Simpelthen ignorere personen, istedet for at bruge en hver mulig chance på at starte en personfight.

Nu kan det godt være det bare er fordi jeg er stiv, men jeg synes også at du, MuseJens er lidt for meget ude efter Trold. Måske er det bare fordi jeg er parnoid, men det virker altså tit som om du stadig bærer nag over fortiden.

Håber dette giver mening, men jeg er somsagt ret beruset.

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Citat:
Derfor har jeg ikke tænkt mig at finde de URLs frem... Jeg vil ikke starte et skænderi med nogen, og jeg er rimelig overbevist om, at hvis jeg kommer med eksempler, så vil det udløse noget der ikke nødvendigvis er godt

Jeg kunne nu godt tænke mig at se nogle konkrete eksempler på, hvad det er du mener. Hvis du ikke vil poste dem her, så smid en PM med nogle links i.

Ali og trold, jeg synes i overdriver lidt. Er tonen virkelig så slemt. Jeg har i hvert sjældent bidt mærke i at nogle bliver svinet til. Er det ikke mest i fuck jeg er blæst forummet dette sker ?!?!.. måske skulle I prøve ikke at tage det der bliver skrevet der så seriøst.

Jeg kan godt følge jer i, at det er det kan være forkert at smide UTFSE i hovedet på nye medlemmmer, de skal lige have en chance. Der er også mange af de gamle emner, der ikke tager skader af at blive taget op igen. Vi bliver jo alle klogere og lærer noget nyt, som der måske kunne bidrages med i et nyt topic, som der egentlig har været oppe før.

Titel:
hej TruckerMuffin

gamle drenge jeg vil se om jeg kan finde nogen .men du er jo hele ikke lige en meste actice her inde på borde og deltage ikke i særlig mange debater :)

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Trold, jeg forsøgte ikke at være grov eller dum at høre, men jeg mente det seriøst: jeg synes det er blevet meget bedre efter at vi har strammet op på moderationen.
Jeg har heller aldrig været meget for UTFSE, og derfor har du da heller ikke set mig sige det nogensinde. Men selv dét er folk slappet lidt af med. Derfor går det i den rigtige retning. Derudover så er sjoveste boards også dem med lidt kant, og synes jeg er fint at psy.dk har. Der skal også være lidt frihed til at være uforskammet en gang imellem på et debat-forum.

Jeg synes bare ikke man skal lægge så meget i det.

Titel:
dank
ja 100% men på en ordenlig måde og sober .man kan godt fyre pis af uden det er groft. men dank jeg har skive et lille brev til dig for der skal da ikke være dårlig luft i mellem os for vi alle er ikke enst .men det er tilladt og tænket lidt på sine medmennsker

tm

nu er det hele ikke bare en ting der har fåde mig her hen :) det er det stor billede ,men for og få det klare må man state i det små ...

mvh trold :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hey allesammen. Jeg synes det er sjældent at der er en dårlig stemning herinde, men det kan have noget at gøre med de forummer jeg læser i. Der har dog været et par episoder, så som den i hamp forummet, det med tias, og sikkert også flere, men de fleste gange har folk håndteret det ret godt, og det har kun været 3-4 medlemmer der har deltaget i den egentlige diskussion.
Den måde skænderierne starter på, næsten altid at der er nogen der ikke kan lade være med at blande deres private skænderier ind diskussionerne, eller ikke kan finde ud af at respektere andres holdniner. Så det må vel blive en henstilling til folk om at følge regelsættet!

Lige en ting til, i skal altså heller ikke tage alting seriøst. Det er tit at folk skriver noget som kunne misforstås, men som egentlig bare er en joke, så man skal altså ikke tage det man læser alt for tungt. Det har jeg lært efter et par skænderier med folk som dankdawg, pga. ting der egentlig var ment for sjov.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Puha, hvor skal jeg begynde...

For det første vil jeg sige at Ali kommer med nogle gode meninger, helt klart... Jeg har også tit følt folk har hakket en del på en, det er desværre nogle af de ting som der sker når de fleste ikk kender hinanden IRL. Specielt fra Københavnerne af, der er bare generelt en hårdere stemning, eller sprog hvis man kan sige det, på djævleøen :wink:

Som TM siger, der er virkelig mange emner som simpelthen trænger til at blive genopfrisket. Man kan også tit blive forvirret ved TFSE. Jeg ville også håbe der ikke kom så meget off-topic, det forvirrer virkelig en. Heldigvis kan man dele post på det nye board, ellers kan man jo bare bruge den gamle metode, slette individuelle posts.

Noget helt andet, som sikkert vil støde mange af jer, men nu er jeg fandme ligeglad, i behøver ikk kunne lide mig, dem jeg snakker mest med herfra ved hvor de kan kontakte mig ellers.
Der er altså mange underlige typer herinde, mange tar fandme skade af at tage stoffer, man tænker altså anderledes. Så kan i sige hvad i vil, det er min mening. Psychedelia.dk er ved at gå op i det nye, mest lamme RC hver uge.
Det kan sgu bekymre mig, se bare udbredelsen blandt BDO her på boardet. På kort tid havde alle næsten prøvet det, jeg skal ikk gøre mig for god, jeg prøvede det selv. Men nu er det bare nogle nye ting, men slap nu lidt af.

Ja, nu kan i blive sure men nu er det kommet ud, der er mange herinde fra som er kommet for langt ud, og det håber jeg vi kan klare sammen i stedet for at skjule det.

I fremtiden håber jeg der kan blive en mere "nem" tone af forstå, hvis i skal tage pis på folk så brug i det mindste flere smileys... Der er "naive" folk derude, som ikk fatter tonen, og godt kan tage den seriøst... Bla. mig!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Ali jeg kan egentlig meget godt følge dig men som de andre allerede har sagt så skal man ik tage tonen herinde så seriøst.... men jo jeg har da osse set en del eksempler hvor det er MEGET svært at finde ud af om det er for sjov eller der faktisk lå noget i det der blev skrevet!

og med hensyn til UTFSM så syntes jeg at det er en mærkelig ting at skrive! jeg mener at hvis alle kun må bruge søgemaskinen så kunne vi sq lige så godt bare lukke psy.dk og bare lave det til en søgemaskine... næsten alle emner har jo været oppe og hvis man stiller et spørgsmål som man undre sig over så er der altid en eler anden der skriver UTFSM... så hvis det er holdningen så lav da psy.dk til en søgemaskine i de gamle topic's

Titel:
helt sikker fedriz .men jeg syns bare et var tid til ogf få det 100% snakke igemmen og finde ud af hvor folk står på område

men jeg syns af vis folk kan mærke det ikke lige er en person .som har lyst til sådan nåde så skal man lade være med og skive.og fra nu vil jeg personlig selv sige at jeg er ikke en af dem der bryder mig om sådan nåde .
for jeg kan godt tage det personlig selvom jeg godt ved det er sjovet .men selvf kan jeg grine af nåde der tage gus på mig det er altid sjovet .men det kan være med en ordenlig tone så man forstår det er sjovet¨

flx backdrop min lillebror uden papir

han er da min lille slave.og hans job er og bukke sig for mig så jeg kan vile foder ;D og jeg er hans os . og det ved vi begge 2 er mend med kærlig måde med et glimt i øje ......

nå lige alt for nu....

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg syns, som andre også har skrevet, at det er lidt af charmen ved boardet at folk er lidt hårde ved hinanden. Folk behøver jo ikke at tage en UTFSE mega personligt og sæføli skal den ikke kastes i hovedet på nye medlemmer uden videre.

Titel:
Medlem

[VÆK]

Senest rettet af Greg Weeks 20 sep 2006 21:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg syntes det er en underlig ting at sige, at der er forskel HER og fra RL ... det syntes jeg bestemt ikke der er, selvfølgelig kan jeg ikke lide en person herinde hvis jeg ikke kan lide ham/hende RL. Hvad man siger her, hænger da også på hvis man møder personen IRL! Der er da ikke forskel ...

Nu er det også lang tid siden folk direkte har bitchet mod hinanden, jeg syntes sitet har fået en fed tone - cool sted at være og bruge sin tid på. Nolge personer tager ting lidt for let til sig, måske de skulle få lidt mere tollerence for folk der bitcher hehe

Titel:
jeg kan hører vi ikke rigtig komme nogen steder medd det her som altid .
men hele ide med det her er der skal sku både være plas til den der stille dumme ? og dem der ved en masse

forsættelse føljer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]