Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jun 2025 20:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Badtrip???
Dedikeret medlem

efter have læst en del posts om folk der har fået badtrips igennem det sidste ½år, her på boardet, vil jeg gerne hører hvad folk definere som et badtrip, personligt har jeg aldrig haft badtrip, jeg har altid haft det enomrt fedt på svampe, og så tænkte jeg om folk ikke overfdriver en smule.

Når man tripper er kommunikationen mellem ens sansecenter og den del af hjernen der får en til at forstå ens sanser, totalt fuckt, og nogle gange tror jeg at folk fokusere på alt hvad der er dårligt ved trippet, og derved graver deres egen grav, hvis jeg tripper og syntes at jeg er helt væk, så slapper jeg bare lige af i 1 min oveni hovedet, trækker vejret og drikker noget vand eller øl, lader være med at sige noget og stener over et eller andet, og straks er jeg nede på jorden igen, og kan trippe videre uden at være alt for fuckt.

Jeg har det ikke sådan selv, men er der nogle af jer som føler de ikke kan styre deres trip, således at trippet styrer dem, og evt leder dem i et badtrip..???

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
hey smurff.
det kommer and på så meget,da det er her et et sort emne af det hele.da jeg engang kom på noget jeg trode der var et bad trip.af nogle mexi'er inde fra indra.der regeret jeg sq med at gå i seng.og der jeg havde jeg langt der i en halv time.tog jeg mit tøj på igen og gik . uf for at finde nogle jeg stolet på,som jeg oven i købet forstod regtik og,jeg vidste også at de forstod mig.jeg fortate dem bland andet,at min svampe rus var så stærk at jeg ikke regtik vidste om hvor vidt de ting,der skedte roundt om mig virklig skedte, lidt efter lidt forsvandt det hele,

men da jeg tog hawhaii,det vil jeg nok nerme sammen ligne med at være bevestløst.prøv at forestille dig at blive banket bevestløs med en flaske og så bagefter spedt efter et praiserhjul.prøv at forstille dig at alt ting lige pludselig bliver levne.og så at trippet bare tar deig fuldstendig.og at du midster dinge egne tanker.og de tanker der så kommer,kommer i bølge og så 1000 vis af dem på en gang.og så en masse faver.samt følsen om man man sveder mens man fryser.

der vidste jeg at det andet bare var noget.tingel tankel der snoret lidt roundt mens jeg var blæst,men det her var den fuldendte bad trip.på et tidspunk begyndte jeg at høre andres tanker inde i mit hvodet -badtrip-badtrip,bladt andet begyndte jeg at sammen ligne mit trip med de aller grommeste trip reporter inde på cmc.det hele her er meget svært at foklar.du skulle "næsten" prøve det selv,men så er jeg ikke sikker på at du vil trippe mere.jeg har den ihvertfald som en tanke i baghovdet være gang jeg sidder med svampe i hånden og tænker på at guffe dem.nu ved jeg hvad konsikvenses kan være.(det vidste jeg heller ikke før,bare at russen kunne blive mere stærk end man entlig syntes om.
et trip et ikke gromme så lenge man kan se tinge i sine omgivelser,nej det var ikke det var var slemt.det var den nermest bevestløse tilstand.jeg vil sige jeg lå i koma i.der var det slemste.og man legger bare og føler sig mere og mere sindsyg.jeg har også fået meget støre forstålse for hvilke ting der forgår inde i hovdet på dem nede på viborg øst.efter den oplevelse

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Personligt vil jeg definere et badtrip, som når man ikke længere kan styre hvad der foregår, og man føler at man er ved at gå i brederne, og ikke kan stå på sine benm og bare vil væk fra det hele.

Selvfølgelig kan man godt have et fedt trip, og så opleve ubehagelige ting/tanker, hvor man tænker fuck man hvad nu??? er dette bad??? og så kort tid efter have det zyrligt igen.

Jeg har tænkt meget over definitionen "bad-trip", og jeg er efterhånden kommet til den konklusion at der ikke findes noget som er et bad-trip - det er bare det trip du er i, og hvis du forestiller dig at det er bad, så er du i helvede.

Jeg har selv været ude for nogle ubehagelige trips, men det var mere på grund af set og setting, at det ikke var så skide rart. Jeg har bl.a. fundet ud af at det ikke lige er mig at trippe i byen på et diskotek. Hvis jeg havner i en situation hvor et trip ikke er rart, så finder jeg på noget andet at lave.

Jeg tror også grunden til at man får disse ubehagelige trips nogengange er at man bliver overrasket over hvor intens trippet egenlig er, og at man derved bliver skræmt fra vid og sans. Tanker som: "Fuck, jeg bliver aldrig normal igen", "Jeg er sindsyg og skizofren" osv. er vildt destruktive på et trip. Jeg tror kuren er at tænke: Wow, dette er intens, men jeg skal ikke lade mig destruere ved det og blive skræmt til panik.

Jeg er enig med dig smølf, tag nogle dybe indåndinger og lad dig flyde med, og få den vildeste selvransagelige oplevelse ud af det.

Damn jeg glæder mig til at trippe igen [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img].

mvh
Loonie

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
loonie/smurf3000 i sætter ord på mine tanker

Insane psychedelia user!

Første gang jeg trippede på svampe troede jeg var et badtrip, men jeg tror at det var frygten for det ukendte der skræmmede mig og ikke selve trippet. Jeg mener fordi jeg ikke vidste hvad der ville ske og jeg synes det blev lidt for mystisk så troede jeg var blevet sindsyg. Nu ved jeg jeg ikke er mere sindsyg end før jeg tog dem. Jeg har dog kun trippet en gang siden og det var ikke så kraftig, men der blev jeg ikke bange for de underlige ting der skete.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
det er en rar fonemmelse at kunne feje det dårlige trip væk... men de der har oplevet det ved det er der, i andre har kun set toppen af isbjerget.

.. når I har været der så ved i det

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem

guffe> det du beskriver som bad-trip er ikke badtrip for mig, jeg tror du gør det til mere end det er, det er jo bare din hjerne der fuckker, og det gør den jo oxo egang imellem når du er normal, der er du bare vant til det, og så virker det ikke så underligt. Jeg elsker når det hele bliver levende og der er masser af visuals, eller tog jeg da ikke hallucinogener.

FB> jeg tror at man altid kan styre hvad der foregår, så længe man husker at man bare er på fx. svampe, så er det jo ikke så underligt at der sker sære ting, men det er snadt at man nemt kan blive opslugt af alt det fede, og så accelrere det bare derud af hvis man ikke lige stopper op og tænker 1 sec. engang imellem.

Loonie>kan kun give dig ret.!! man styrer sgu sit eget trip. Hallucinogerne øger bare sanseindtrykkende, Du styrer selv hvor vildt det skal være.

Syntes sagtens at et svagt svampetrip kan være lige så sjovt som et meget stærkt. ingen tvivl om det.

Doenog>takker!!

Jensus> fedt navn... hehe, det har du ret i hvis man tror at et svampe trip påvirker hjernen lige som øl/hash/speed (stimulerende)

så bliver man helt sikkert meget forvirret og kan ikke hitte ud af hvad der sker med en, men havde dog læst mig til at svampe ikke lige frem var det samme som en stimulant, og derfor ttror jeg at jeg ikke er blevet forskrækket, jeg kan huske at på mit 1st svampe trip for meget længe siden, tænkte: " ja nu har jeg ædt dem, så lad dem fører mig derhen hvor de (svampene) vil, altså forstået som at man kan jo aldrig læse sig til hvordan et stof på virker en, men man kan lade stoffet vise hvad det kan udrette, og så tror jeg bare man skal tage det stille og roligt den første gang og ikke lave noget overilet, så man roder sig ud i noget der kører trippet helt vildt op, det er nok oxo derfor at man første gang bør trippe med nogle der har trippet før, eller bare tager en svag dosis for at mærke hvordan virkningen er, imens man uden problemer kan gøre hvad man vil.

Briller> ja, jeg har set en af mine veninder forsøge at hoppe ud fra 7.sal på svampe blandet med moderat dosis alkohol, det skal så lige siges at pigen i forvejen er er depresiv, og tage lykkepiller, så egentligt er det ikke så underligt. men jeg tror da at hvis man ikke kan sige til sig selv at man er enormt påvirket af svampe, eller ikke lægger synderligt mærke til det og tror man bare er lettere påvirket, så kan man jo nemt gå hen og gøre noget sært. Et "bad-trip" kommer jo ikke bare af sig selv, psilocybin er psilocybin, og det kan man ikke ændre ved tror bare at nogle folk misforstår virkningen og derofr ender i en situation de slet ikke magter...

Svampe virker jo det ene øjeblik meget og det andet kan man føle sig helt oppe på dupperne og slet ikke blæst, hvor efter man pludselig ikke fatter en brik.

tror bare hle tiden man skal huske at man er på virket af svampe, og ikke kan gøre alt det man normalt gerne ville/kunne, ting så simple som at brænde en CD på svampe kan jo gå hen og blive ligeså hårdt som at løbe et maraton... og andre tidspunkter er det lige så nemt som at trække vejret....

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg tror at hele den badtrip ting kommer når du oplever noget du ikke kan håndtere, bliver bange, eller lign. Det gør at du prøver at styre det og kæmpe imod. Det gælder ikke om at styre det for at komme over i det positive, men derimod om at acceptere det. Lad være med at være en kylling og løbe som en bitch, men vær en mand og kig din værste frygt i øjnene. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Jamen så forklar. dog hvordan det er hvis det virkelig er såp slemt som folk siger...

jeg tror ikke på at man kan få et Badtrip, som man ikke selv har ført sig selv ud i...

Forklar hvad der sker oppe i hovedet... mister i kontakten til jorden og mister selvkontrollen, hvad sker der... forklar.. ikke hvor meget i har ædt.. eller hvor og hvordan ..fortæl hvad der sker oppe i knolden på jer... ellers er der ingen der forstår hvad i mener med et "bad-trip"...

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
hmm. smurff det ved jeg alsår jeg nu ikke.
jeg plajer godt at kunne styre mexi'er.men de hawhaii det var bare lige som en anden tog over mig. og så smæltet jeg bare ind i den her fave verden hvor der kun var faver,så vil jeg alsår sige at det er svært at kunne styre sit trip når man ingen gang er i den her venden eller har signe egne tanker for dens sags skyld.det var det stærkste shit jeg nogen sinde har prøvet og kommer til at prøve jeg kan ikke forstille mig noget der er vildere end det på nogen måder.jamen smurff syntes du ikke også den rus du havde på mosegaard af hawhaii var meget anderledes og mere ukontoleret end normalt på mexi svampe.

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Jeg sammenligner bad trips med en slags akut depression, selvom jeg aldrig har været depressiv og kun engang har oplevet et bad trip. Det er sikkert meget individuelt hvilke følelser man har på et bad trip, men jeg tror da at selvmordstanker og følelsen, at alt (hele livet) ikke giver en mening længere, er meget almindelige på det sted.

Jeg tror man må skelne mellem bad trips og dem, der bare er for stærke til én. Det er sket for mig to gange at trippet blev for stærkt i begyndelsen, hvor jeg næsten troede det ville blive bad, der kunne jeg bare lægge mig ned og vente, til det blev federe igen - i det mindste var jeg da klar over, at det ville gå over med tiden, hvad der ikke var tilfældet på det dårlige trip.

Medlem

Yeppers Briller..... man er sgu ikke i tvivl når man har været der! Ikke rart overhovedet!

Junior medlem

Der er jeg ikke helt enig, jeg har kendt til svampe i 3 år, og har prøvet dem mange gange... Men jeg fik alligevel et badtrip af format for en lille uge siden (hovedsageligt fordi jeg havde mistet respekten for svampe, og ikke troede at "bad trips" existerede)

Jeg er sikker på at en høj dosis svampe, kombineret med Harmala, vil få de fleste inkarnerede svampe-spisere i knæ... Mit bedste råd er at undgå harmala HELT, for det gør ikke kun trippet mere kraftigt, det giver det også nogle meget negative dimensioner..

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
hmmm, jeg har lige læst din report joker, og må sq indrømme at det ikke er for børn, men som du selv siger går du i panik (ikke at jeg ville kunne have holdt hovedet koldt) men det er jo først derefter det går galt, du glemmer den 1. gyldne regl -don't fight it!

og jeg er ikke i tvivl om at jeg nok også selv villet have panikket, og jeg tager hatten af for den person, der ville kunne have holdt hovedet koldt i den situation!

men bad-trips er jo med i prisen når man tripper, om man vil det eller ej, og som du selv siger er respekt for svampene essentiel!

det er let nok at sidde og sige at man bare skal flyde med, men når man selv står i lortet, og intet fungere, kun panik og ANGST, så er det begrænset hvad man kan gøre... derfor er det vigtigt at man er sammen med nogle folk man stoler 102% på, som kan hjælpe en...

og ang, de "after visuals" som du beskriver i dit trip, tror jeg det er meget normalt, efter mit første trip (hawaii) havde jeg både små flashbacks og "synsforstyrrelser" i et par uger efter... men okai hvis det bliver for alvorligt er en psykolog nok det bedste...

Medlem

og lige en anden ting... har lagt mærke til at det er et udbredt fænnomen at man efter et "bad" trip siger til sig selv: "det her er SIDSTE gang jeg rører det lort..."
(har også selv gjort det)

men det eneste jeg fik ud af det var at jeg under mit næste trip (½ år efter) sad og grublede over hvorfor fanden jeg nu igen sad på det lort, når jeg havde lovet mig selv at holde mig fra det...osv -heldigvis var det kun for en kortere periode...

Junior medlem

Geografisk sted: Norway
Kunsten er å flyte med, hvorfor skal man kontrollere en trip? Inntar man svamper for å ha kontroll og sikre hendelsesforløp?
Når svampene griper fatt i en, skal man flyte med, fokuser på pusten eller hva som helst enn dårlige tanker.
Det største problemet, tror jeg, er klisjeen Set og Setting og dosering. FOLK GIR FAEN.
Gir du faen, får du faen.
Grunnen til at folk opplever bad-trips på hawaii svamper men ikke på meksikanske, tror jeg skyldes at hawaii-svampene sender deg på tripp,noe "normale" doser på meksikanske ikke gjør.
Det er stor forskjell på å kjenne virkningen av å ha inntatt svamper, og det å trippe.
Jeg har ikke prøvd noen av svampene( bør kanskje ikke uttale meg, men jeg gjør det likevel ).
Det er først når du blir grepet skikkelig fatt i, at man kan snakke om tripping. Det er såklart heftig og forvirrende, men med rett setting kan du tillate deg å konsentrere deg om det som skjer.
Ikke spis svamper mens du skal se tv. Ikke sitt foran datamaskinen når du skal innta svamper.
GLEM DEN VANLIGE, "FYSISKE",KJENTE VERDENEN NÅR DU INNTAR SVAMPER,DA ER DET LETTERE Å KOMME GJENNOM VANSKELIGE FASER UNDER TRIPPEN.
Hvorfor ble noen sjamaner, jo fordi de gjennomgikk sitt livs verste badtrip, og det var gjennomen slik opplevelse at de ble istand til å glede seg og påvirke livet sitt.
Ikke vær fiende med badtrips,de er våre største læremestre,hvis du tør.

"alt er såre vel"

Medlem

det der sker rent psykologisk, er at "jeg'et" ,altså ens personlighed, bliver nedbrudt under et trip, derfor kan man f.eks identificere sig med hvad som helst, man kan føle at man er et stolben, tiden går i stå, og man er et med "kosmos"

men det kan være svært at acceptere at ens ego bliver fuldstændigt udvisket, og derfor kan man gå i panik over det, men det er ikke værre end at man har sit gode gamle "jeg" tilbage når man vender tilbage til "normal" tilstand, oven i købet har man sikkert lært en masse om sig selv

men hvis paniken først får fat på en, og man for alt i verden vil have trippet til at stoppe, så går det galt -man kæmpe for at få de "underlige" tanke til at holde op, og det gør dem jo bare værre, man prøve måske at fungere som man normalt gør, og det går næppe godt, og derfor bliver man fucked

man føler at man ikke længere kan styre sine tanker, og det bliver man selvfølgelig skræmt af, igen har vi panikken, frustresion osv.

jo flere trip's man har prøvet, jo bedre bliver man til at håndtere situationen

hvis man hele tiden er indforstået med at man er påvirket af et stof, og derfor kommer til at være "underlig" i x tid, så er chancerne for et bad-trip minimale

det var min 25 øre

Medlem

tjaah

Senest rettet af fyzzt 12 sep 2005 14:18, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

c a q t u s - der var ikke meget at gøre der for at undgå panik, selvom jeg prøvede alt... men det kom extremt hurtigt, og bag på mig... først var det et normalt trip, nød det med fede visuals og sjove tankter etc... 2 minutter efter (og jeg mener 2 minutter efter) blev jeg grebet af total panik, ved til dato stadig ikke hvor det kom fra... Som ud af den blå luft.

Anyways nu er der gået noget tid og jeg er kommet mig 100% over det, bare lige et par dage efter hvor jeg ikke havde det så fedt... Men når man ser i bakspejlet var det faktisk den eneste livsændrende oplevelse jeg har haft, og det er jo ganske fedt !!

Det kan da oxo godt være jeg hopper på svampe igen hvis jeg føler mig klar om f.eks. et års tid, men lige nu er der intet jeg har mindre lyst til [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]