Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 07:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Efter en mindre heldig første gang hvor jeg har været ude og lede, så har jeg fået samlet mit sind lidt igen, og kunne derfor godt tænke mig at score en mere positiv oplevelse af et psilocybin trip..

Sidst stod den på nogen selvfunde SN'e... Men de resulterede i et ret ubehageligt mindfuck :roll:

Men tilbage til emnet.. Kunne godt tænke mig at prøve ngoen svampe igen og noget.. Har læst mig frem til at nogen cubensis thai halløjer skulle være et godt bud..

Kunne også godt tænke mig at få lidt visuals/halluer ud af trippet..

Så er der nogen anbefalings værdige svampe, jeg skulle støve mig frem til?

Har læst et par trip rapporter med folk der har spist hendholdsvis haw, cub, mexi og de danske psyller.. Men for det meste er det folk der virker mere erfarende inden for spisning af det.. og da det er min anden gang og haw, cub og mexi signes skulle være en del stærkere (taget i hensyn af mængden der blev indtaget).. og min spekulation er så om det vil være godt at tage disse som 2 trip, hvis man gerne vil opnå visuals o.lign?

Hvad erfaringer og råd har i ?

På forhånd mange tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
for at opnå virkelige halluer skal du indtage en mængde der for stor til at det er anbefalelsesværdigt de første gange..
Det ville ikke være dumt at vænne sig lidt til det mindfuck du får ved mindre dosiser, være klar over hvordan din hjerne snyder dig og hvilke tanker du kan bruge til noget og omvendt... for når du først står i trippet er der sku ikke andet at gøre end at flyde med!!! :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!

Cub og mex som du omtaler dem er da vidst de samme? Og mindre potente end dansk psilocybin-svampe.

Det er ligemeget hvad for svampe du spiser, de virker ens. Det er kun forskelligt hvor meget du skal spise af de forskellige svampe, fordi de indeholder forskellige mængder psilocybin.

Hvis du har fået det dårligt på danske svampe, kan du altså ligeså godt få det dårligt på alle andre.

Titel:
Dedikeret medlem

kunne godt være jeg skulle slappe lidt af med for store forventninger og noget de første par gange... men tænkte mere på om psilocybin er noget man opnår en vis resistens for, og derfor engang skulle have mere for at opnå halluer og noget (kan godt forestille mig det ikke lige sker de første par gange).. Og i det man tager større doser, ved jeg ud fra nogen få andre eu-stoffer at det bare forøger chancen for at det kan gå helt galt, også selvom man ikke engang var så blæst osm de første par gange man prøvede..

Daffy: Troede bare cubensis og mexican var af lidt stærkere sort, da jeg har hørt en 3g danske ca. svarede til 1-1½g mexican. Og under triprapporterne er der ikke mange der er gået langt over 2g med de cub. og mex sorter.. men derimod oppe på lidt større doser af de danske.. :?:

Men under det med alko/svampe trip, der er der et par stykker der nævner alkohold + svampe giver stærkere effekt, men mindre mindfucks?
Men nu ved jeg godt som så mange siger at det ikke er smart at blande forskellige euforiserende produkter de første gange man prøver dem..

Igen kunne jeg godt tænke mig at høre om der så er nogen sorter man får det dårligere af (mindfuck, kvalme mm.) end andre :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Man opnår hurtigt en resistens over for svampe, men den forsvinder efter en pause uden brug.

Nu må du ikke hænge mig op på det, men der skal vist 2-3g mexikanske svampe til 1g danske.

Jeg vil lige råde dig til at lade være med at blande alkohol med svampe. Det kan blive alt for vildt - en af mine venner fik alt, alt for vildt mindfuck af det forleden faktisk. Desuden får du mere ud af diverse trips, hvis du ikke blander med alkohol.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
sorn skrev:
Troede bare cubensis og mexican var af lidt stærkere sort, da jeg har hørt en 3g danske ca. svarede til 1-1½g mexican. Og under triprapporterne er der ikke mange der er gået langt over 2g med de cub. og mex sorter.. men derimod oppe på lidt større doser af de danske.. :?:

Der har du hørt forkert... Begynderdosis på mexier er 1-1½g alt efter hvem du spørger men jeg tvivler stærkt på at nogen vil anbefale den dosis i SN til en newb! Der syns jeg personligt ik man bør starte med større end ½g.

@Daffy: Alle svampe virker altså ikke ens, det kan godt være de burde virke ens da det er de samme aktive stoffer, men jeg kan feks tydeligt mærke forskel på SN og mexier, og der er jo også philosophers stone som jeg desværre ikke har prøvet, men som skulle være helt anderledes end det man er vant til(hvad det nu end måtte være :) )

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Bare min mening, men jeg syntes klart at det er bedre at starte med en rimelig potent dosis, da man der ikke er i tvivl om man tripper eller ej!

Det plejer at være småhalluer og mindfuck der giver folk dårlig reaktion, ifølge min effaring. Når man er på stadiet lige mellem halluer og ændret tankevirksomhed, bliver tvivlen ofte til noia og noia til dårlige reaktioner.

Start dosis vil efter min menning være omkring 2 - 2.5 G mexicanske
el. 0.5 G Cambodianske.

Det er dog også vær at notere sig, at den grimme smag også kan give dårlige reaktioner pga. man føler sig mere forgiftet hvis man fråder noget der smager af sok.

Derfor syntes jeg at Psilocybe Tampanensis er en glimrende begynder svamp, som dog kan være svær at få fat på.
Den smager jo næsten godt....Nam Nam :D

Senest rettet af DR-D 11 nov 2003 19:24, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tampanensis eller Phillosophers Stone er en udemærket spisesvamp :)

Og ja den giver et helt anderledes trip... ikke nær så visuelt som f.eks. Spids Nøgenhat, men mere heftig tankevirksomhed. Jeg synes jeg opnåede et enormt abstraktionsniveau på Tampanensis... Da trippet faldt ned syntes jeg at det jeg havde tænkt og set var åndsvagt... Men gad vide om det egentlig var et par sandheder jeg fandt frem til ;)

For at vende tilbage til topic, jeg synes at man bør lægge ud med mindre doser. 1-1,5 mexicanske er ikke så dumt i mine øjne. Bare sørg for at passe på dig selv og vær i trygge omgivelser... så kan det ikke gå helt galt :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Et sted i DK
Philosopher truffle er ihvertfald gode...! Er der forøvrigt nogle der kennder trip forskellen mellem mexican truffle og Philosopher truffle? :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

som nævnt ovenfor. at smagen vil påvirke en lidt i retningen af man følte sig forgiftet.. så vil det ikke være smart at blande det op, (hvor meget i end har frarådet det) et shot finsprit eller bare en ren vodka og lade det trække i et par dage... så forsvinder smagen vel lidt

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

- Klart virker alle svampe ikke ens... Da der er meget stor forskel på de aktive stoffer psilocybin, psilocin og baeocystin) og deres koncentration i de forskellige arter og mængden af psykoaktivt stof iøvrigt svinger fra svamp til svamp, gi'r det næsten sig selv.

Hvis du vil ha' noget homogent og forudsigeligt snask - handl i Netto, ikke i naturen! :idea:

Titel:
Dedikeret medlem

er vist kun katteurt man kan få i netto (ud over alkohold) der har en synderlig euforiserende virkning :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Psilocybin bliver omdannet til psilocin i kroppen, så det er kun koncentrationen der gør forskellen, der er ikke en strain der giver mere eller mindre chancer for mindfuck eller halluer, hvis de alle doseres lige...

Nogle svampe indeholder så baeocystin, og denne giver en lidt anden effekt, men det er vist ikke så aktuelt da der bliver diskuteret cubensis og tampanensis....

David

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Citat:
Start dosis vil efter min menning være omkring 2 - 2.5 G mexicanske

Nu har jeg selv trippet en del svampe og har været med til at introducere denne herlige verden til andre, kender kun en der startede ud med 2g og han sagde senere at det havde været for meget at lægge ud med.
Dem der er startet med lavere dosis, dvs max 1½g, har meget bedre kunne kontrollere det og har haft mere lyst til at prøve igen senere.

Iøvrigt er jeg af den overbevisning, at man kan undgå (svampe)mindfuck næsten fuldstændigt, hvis bare man tripper med nogen, der har prøvet det nogle gange og ved hvad det handler om, og som man ellers stoler på...

@DR-D: Det er meget muligt, at der ikke er forskel på svampe rent teoretisk, men virkeligheden er altså en helt anden. Feks har jeg i meget lang tid kun trippet på mexier, og da jeg så endelig fik prøvet SN var det et HELT andet trip, et andet onset, andre tanker og andre visuals.

Og hvordan vil du så forklare at tampanensis giver mere tanketrip end visuals, hvis det er fuldstændig den samme dosis (i psilocybin+psilocin)?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvordan jeg vil forklare det? Jeg tror, at det ligger i en psykosomatrisk effekt... en form for placebo der fører dit trip en anden vej end du normalt er vant til...

Tampanensis giver for mig nøjagtigt de samme hallucinationer som alle andre svampe gør, selvfølgeligt dosering-mæssigt ligeligt.
Jeg tror på samme måde, at det er en form for placebo effekt her, og at folk tror de bliver mere filosofiske, fordi den jo netop bliver kaldt
"The philosopher's stone"
det skal måske lige tilføjes at jeg selv bliver mere filosofisk af alle svampe uanset strain. :D

Jeg har selv haft stor succes med newbies på 2-2.5 til 3 g mex... Sålænge man er et trygt sted, sammen med folk man stoler på og har lidt kyndig trip-vejledning, mener jeg ikke at det skulle være et problem overhovedet.

Jeg tror at jeg personligt har introduceret mere end 20 forskellige personer for svampe og andet psychedelia, og ingen af gangene har der været problemer el badtrips..... jaaa ok måske en enkelt gang, men det var heller ikke svampe der blev indtaget der :wink:

jeg har selv haft succes med dette, det betyder jo selvfølgeligt ikke at det virker ligeså hensigtsmæssigt hos andre, men vi er her jo også bare for at dele erfaringer...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nu er der sæføli også en del forskel i styrke på forskellige mexier, dem jeg fik i starten fra staden var sindssygt svage og 3 g var langt fra en stor dosis, men dem jeg har haft det sidste års tid er ganske potente...
2g af dem er for mig en pænt stor dosis, det er der hvertfald flere fra boardet der kan skrive under på :D

Mht tampanensis så må der jo være en grund til at de bliver kaldt philosophers stone, jeg tror ikke på den placeboeffekt...
Hvis man indtager sine svampe i en the kan man vel ikke se svampene, så det må være muligt at lave en blindtest, hehe... :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Etisk forkert post.

Slettet.

Senest rettet af Dr. Phibes 16 nov 2003 17:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

selv om det er en joke er det da en go ide...
Eller sige man er repræsentant fra nesquick også gi dem guldkakao... eller gi dem ohm mærker og sige det er frisk-ånde mints...
Cubensis svampe suppe nudler og sige man er fra yumyum...
dexofaner og sige det de nye panodil zap

=)

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Skyd-Sven skrev:
selv om det er en joke er det da en go ide...
Eller sige man er repræsentant fra nesquick også gi dem guldkakao... eller gi dem ohm mærker og sige det er frisk-ånde mints...
Cubensis svampe suppe nudler og sige man er fra yumyum...
dexofaner og sige det de nye panodil zap

=)

Ja det ER virkelig en god ide, det må sku arrangeres..

guldkakao - smager jo egentlig ikke så skide meget af ren kakao, men af "guld"..
Ohm mærker som mints - ja hvis pap er den nye dille inden for mints..
den med svampene kunne måske gå, for yumyum nudler er virkelig stærke, så efter et par mundflulde er ens smagsløg brændt af!!
Dexofaner som Zap - du skal alligevel liste en 6-10 stk i dem, det bliver svært!!

HELD OG LYKKE SKYD-SVEN, ej vel :lol:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

det ska sq nok lykkedes :D

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]