Har valgt i denne omgang ikke at inkludere psykedelisk trance og psykedelisk ambient/chillout, selvom det er en genre som ligger mig meget på hjerte.
Ret interessant med et topic som afspejler den musik vi hver især hører, på en mere detaljeret vis, tak for det.
DeuterVi er ovre i en genre, som man hovedsageligt kan beskrive som New Age. Alligevel er det hele ikke sukkersød og klam New Age, men også musik vekslende mellem det dramatiske, intense og indimellem harmoniske. Der er brugt harper, klaverer, fløjter og et væld af andre instrumenter i musikken, og Deuter har formået at konstruere en hel masse forskellige stemninger i sin musik. Meget af musikken er også optagelser fra hav, jungle/skov og hverdag. Jeg finder hans musik ret fascinerende, det er også ret meditativt at lytte til det. Melodierne er mange og forskellige.
Jeg lyttede en del til musikken som barn. Netop derfor er musikken for mig også musik til eftertænksomhed, til minder.
Anbefalinger: Light, Brazilian Love, La Ilaha Il Allah.
Det skal nævnes at en del af hans musik er det mere almindelige kedelige og lalleglade New Age, men det er ikke denne del af reportoiret som interesserer mig. Valget er jo heldigvis frit
Future 3Fenriz nævnte Opiate, og Future 3 er et sideprojekt af samme mand, Thomas Knak (med to yderligere medlemmer). Også chillout. Musikken er jazzy, let, flydende med sprøde beats. Opløftende, let krydret med svævende finurlig melodi. Stort set det hele kan anbefales. Ret svært at komme i dårligt humør af dette musik
Solar QuestRet trippet musik er jeg kommet frem til. Åndende (ikke åndeligt), dybt, svævende, pulserende, melodisk chillout. Virkelig dejligt musik fyldt med stemning, som skal opleves. Det er ret varierende fra nummer til nummer. Levitation har et ret specielt nærmest asynkront beat som man kan vende som man vil, det fascinerer mig

Det er som sagt chill-out, men jeg har svært ved at definere om det er psykedelisk eller ej. Det må være op til den enkelte at vurdere.
Anbefalinger: Hele Orgisms -albummet (Fremhævet: Levitation, Misantrophy, Singtree, Save The Whale).