hej.
jeg er 20, og har gennem de sidste 5+ års tid haft rigtig svært ved at sove.
jeg har før fået udskrevet både melantonin, phenergan mm.
derudover er diverse vejrtrækningsøvelser, meditation, sport og lign. også prøvet - intet virker.
ingen af disse har hjulpet det mindste.
jeg har også gennem de sidste 2´års tid ca. haft et mindre misbrug af dololer og diverse benzoer.
jeg har erfaret at benzoerne jo faktisk kan få mig til at sove.
jeg tager ikke benzoer eller dololer længere, men min læge ved, at jeg har haft det her misbrug.
da jeg ikke tager benzoer længere kan jeg derfor overhovedet ikke sove - jeg kan sagtens være vågen i 2+ dage , fordi jeg ikke kan sove - ikke fordi jeg ikke prøver, ikke fordi jeg er på noget, der forhindrer mig i at sove, og sådan kunne jeg blive ved - jeg kan ikke sove.
jeg har tænkt mig at snakke med min læge om det, da jeg efterhånden synes det er et problem - især når min ferie er ovre, og jeg igen skal arbejde.
vil det være dumt at nævne, at benzoer som rivotriler, valium og xanx hjælper mig med at sove? er det noget læger i danmark gerne vil udskrive mod søvn? især når lægen ved, jeg har haft det her mindre misbrug?
eller skal jeg blot forklare problemet og så ikke nævne noget om de stoffer/piller der faktisk kan få mig til at sove?
har i evt. andre ideer til hvad jeg skal gøre?
jeg er ved at blive godt træt af at ligge vågen gennem flere nætter efterhånden
det bliver man altså liiiidt træt af til sidst.
håber mit indlæg er forståeligt og at nogle forhåbentligt kan hjælpe