Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 08:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hello fellow shroomers!!

Jeg har nu flere gange steriliseret i store gryder. Det er simpelthen for besværligt og tidskrævende. Det kan vel lade sig gøre i en mikrovn?? Jeg har ren-plastic beholdere fra Imerco, der er SUPER gode. Kan man bare knalde en færdigblandet ris/verm + tør verm i mikroovnen, med huller og hele baduljen og så bare vente, til det småkoger(ved lav effekt). Har i nogle kommentarer, ideer?? Det ville jo gøre det NOGET lettere(right??)

mvh
Bandil

Jeg tror ikke det virker 100%, Jeg er uddannet Body piercer og har der igennem haft en del om sterilistion. Men der imod skulle det være muligt at bruge en varmlufts ovn, det tager bare langtid. 3 timer ved 180 grade C. skulle gøre det.

Prøv det og se hvordan det virker du kan jo bare tager nogle få glas og koge resten.

MVH
Piercer

Dedikeret medlem

Bodypiercer eller eJ..

Microovn må kunne bruges lige så godt som alt muligt andet...

microovnen sætter jo bare gang i molekylerne, så de danne varme... det er vel lige så godt som hvis man kogte dem i en gryde eller trykkoger. man kan vel oxo tage en storglasskål og sættet det hele ned i inde i ovnen og så på den måde koge dem derinde...

I microovn fastholdes oxo størrer mængde af mineraler og vitaminer, hvis det kan have nogen indflydelse på "kagerne"

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Nej, det er ikke lige så godt som en trykkoger, idet en trykkoger har en højere temperatur en 100 grader, hvor vand koger ved 1 atmosfæres tryk.
Derimod burde det være lige så godt som i en almindelig gryde, forudsat at det hele koger.

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg er overbevist om at det ikke virker i en mikroovn, da den trods sit rygte varmer pisse ujævnt og sikkert vil brænde nogen af risene i stedet for at koge dem. Men prøv det - det kunne være interessant at høre om.

Medlem

OK, here goes!

Igår fik jeg prøvet at sterilisere i mikroovnen. Der var et par pro og cons.

Det gik dejligt hurtigt! Jeg havde ikke dækket hullerne til, så dampen kunne slippe ud. Jeg varmede først ved fuld effekt i to minutter. Derefter fik den ved halv effekt i fem minutter(to glas af gangen). Den blev gennemvarm osv.

Jeg havde desværre problemer med lågene. Jeg havde været så ignorent at glemme at se på hvad de kunne tåle. De kunne maks klare en temp på 90 grader, så de var absolut ikke i topform efter behandlingen, da de blev godt og grundigt dampet.

Idag vil jeg forsøge at varme dem i mikroovnen, uden at have lågenen på. Det beskyttende lag verm, burde holde urenheder ude, indtil de kommer på.

Jeg poster lige imorgen/iaften om hvordan det gik.

Jeg er meget åben for forslag/forbedringer/ideer til teknikken. Det kunne jo være at det endte med at blive et hit...

mvh
Bandil

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg tror ikke at du vil få samme success uden låg som med låg, da du så ikke har den varme damp til at dræbe bakterierne med.
Nu har jeg ingen erfaring med svampedyrkning, så det er da muligt at du vil kunne få et tilfredsstillende resultat til det formål, men jeg ville i hvert fald aldrig pierces med et instrument der har været behandlet på den måde ;p

Medlem

Geografisk sted: Mars
Der er en der har skrevet noget om det på Shrommery-websiden, jeg har selv prøvet det en enkelt gang, det gik godt men jeg har ikke prøvet siden. Det kan være der er noget om snkken og bølgerne gør et eller andet ved bakterierne som vi ikke lige kender til. Der må eksistere nogle artikler om det et eller andet sted.

/Lyn

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]