Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Buttkraken skrev:
Enspænderen skrev:
Jeg har aldrig hørt om nogen, der var allergisk overfor MDMA, her på Psychedelia. Og prisen for at teste det kan være høj. Der er mange der mener, at deres første MDMA-trip var det bedste. Men hvis man begynder med at tage 20 mg., så går man glip af det mest fantastiske trip. Jeg startede selv med at tage en halv pille, for mange år siden, og det var måske også lidt dumt, af samme grund.

Hold nu. Du ødelægger ikke magien ved dit første MDMA trip, ved at tage så lille en allergitest. Hvis du googler hurtigt, vil du finde masser af folk som har fået allergiske reaktioner ved MDMA.
Jeg har heller aldrig mødt nogen, der var allergiske overfor Ketamin, men det kan man altså stadig godt være.
Men bare fordi du aldrig har hørt om det her på siden (som i forvejen er ret lille og har en ret lille brugerbase) så betyder det jo ikke at det ikke findes.

Er med kraken her. At du aldrig har (hørt) noget omkring allergiske overfor narko, betyder jo ikke at det ikke forekommer. Men du får til at lyde sådan når du udtaler dig på den måde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
30 mg senere, ingen allergisk reaktion eller effekt.

Tak for svarene allesammen!
Vil lige vurdere om jeg vil springe ud i 150 eller 100 mg

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville nok slå halv skade og starte med 125 mg som initialdosis.
Citat:
Guideline: your weight in kg, plus 50 = total dosage in milligrams for the session. (1.5 mg/kg with a 120 mg max may be more optimal, but the weight + 50 is a good rule of thumb). If you’re more cautious or want something a little less intense, perhaps weight in kg + 35-40.
https://rollsafe.org/mdma-dosage/

Det anbefales at man doserer 1,5 mg/kg - hvilket vil sige at for en på 91 kg, er den anbefalede startdosis 3/2 mg/kg*91/1 kg= 3/2 mg/kg * 182/2 kg = 3*182/(2*2) mg*kg/kg = 546/4 mg = 273/2 mg = 272/2 + 1/2 mg = 136+1/2 mg =136,5 mg
Tommelfingerreglen (til de der ikke kan deres brøkregning) siger; vægt i kg + 50 = antal mg. Så for en på 91 kg vil startdosen i flg. tommelfingerreglen være 91 + 50 = 141 mg
Sammenholdes de to doser finder vi en afvigelse på (136,5-141)/136,5*100 % =3,3%
Altså ikke så meget. Så det er en udmærket tommelfingerregel.
Afvigelsen vil dog vokse jo mindre man vejer - relativt til de to doseringsmåder.

Medlem
Brugeravatar

Dén tommelfingerregel med +50 mg er nok lidt geografisk betinget. Den passer sikkert fint i USA, knap så fint i Vietnam.:d

og de svære slipper fri.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Nu har jeg ikke lige kilderne på det, men kan huske en bruger (basicreality?) pointerede at der ikke var den store sammenhæng mellem vægt og dosis, lige hvad angår mdma, kan desværre ikke lige huske hvem det var eller de links personen sendte mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej naturligvis ikke - det er kun estimater.
Det fremgår måske ikke rigtigt af mit eksempel, men fra hvad jeg citerer.
Folk har jo forskellig kropsbygning, forbrændingsevne, psyke osv.

De kommer ind på det længere nede i samme artikel:
Citat:
From MDMA researcher Matthew Baggott:

“I trained in an MDMA neurotoxicity lab (Lewis Seiden’s) and then went on to do human studies (giving MDMA to volunteers to understand its emotional effects). I think MDMA may well be neurotoxic at the higher end of recreational doses. I wouldn’t personally take/give more than 1.5-1.7 mg/kg and would never take/give a booster dose, unless there was strong reason to think the person would have some clear benefit (as in MDMA-assisted psychotherapy) to offset the added risks. Just my opinion.”

“To the best of my understanding, doses around 1.5-1.7 mg/kg MDMA (roughly 100 to 125 mg MDMA) are unlikely to cause long-lasting serotonin changes. Studies by MAPS have looked for changes in mental abilities after people participated in their studies, with some participants receiving 125 mg followed by 62.5 mg, and have not found any changes.”

“In studies such as this, we sometimes see bigger effects on heart rate than I would want and people frequently say they feel close to maximal effects. As a result, I tend to think 1.5 mg/kg is high enough and I would worry that 120 mg is too high for many smaller people.

I do agree there are limits to mg/kg scaling. Mg/kg is correcting for the volume in your body that the drug dissolves into, with the idea that people will get similar blood (and then brain) concentrations. However, this volume doesn’t scale with weight perfectly because peoples’ bodies are different on the high and low ends of weight. So I would personally suggest 1.5 mg/kg up to a maximum of 120 mg. I don’t have strong evidence for a minimal dose from my studies, but if forced to choose I might use a minimum dose of 75mg.

Interestingly, MAPS is seeing preliminary evidence that lower doses might be more therapeutic, which is consistent with observations by therapist Leo Zeff that people want higher doses than they need.”

“I would discourage total doses over 2 mg/kg MDMA.” (During the entire session/night, including re-doses)
https://rollsafe.org/mdma-dosage/
https://www.mdmawiki.org/wiki/Is_MDMA_Neurotoxic%3F

Buttkraken skrev:
Nu har jeg ikke lige kilderne på det, men kan huske en bruger (basicreality?) pointerede at der ikke var den store sammenhæng mellem vægt og dosis, lige hvad angår mdma, kan desværre ikke lige huske hvem det var eller de links personen sendte mig.

Det er ikke min erfaring overhovedet, igennem min psykonaut karriere, at der er nogen sammenligning mellem vægt og dosis, når man snakker psykedelika i helhed. Det er nærmere mere gældende når vi snakker MDMA, end de andre substancer.

Det er meningsløst at dosere Psilocybin, Ketamin, DMT og LSD udfra kropsvægt. På den anden side ville jeg nok ikke give en pige på 45kg, 150mg MDMA som startdosis.

Xenofanes skrev:
30 mg senere, ingen allergisk reaktion eller effekt.

Tak for svarene allesammen!
Vil lige vurdere om jeg vil springe ud i 150 eller 100 mg

Hvis du er vandt til Meskalin og LSD i moderate doseringer, ca 300-500mg ren Meskalin HCL, og 100-200µg LSD, ville jeg ikke være bange for at smide 150mg som en start. Så er du sikker på nedsmæltende eufori.

Moderator
Brugeravatar

Ø Tripperen! skrev:
Buttkraken skrev:

Det er ikke min erfaring overhovedet, igennem min psykonaut karriere, at der er nogen sammenligning mellem vægt og dosis, når man snakker psykedelika i helhed. Det er nærmere mere gældende når vi snakker MDMA, end de andre substancer.

Det er meningsløst at dosere Psilocybin, Ketamin, DMT og LSD udfra kropsvægt. På den anden side ville jeg nok ikke give en pige på 45kg, 150mg MDMA som startdosis.

Er ret sikker på at der er sammenhæng mellem ketamin dosis og vægt? men nu skal jeg heller ikke spille smart

I narkose sammenhæng så ja givetvis. Men i trip sammenhæng så nej det har jeg absolut ikke erfaret. Hverken på mig selv, eller alle dem jeg har givet Ketamin igennem tiden. Der er ingen nævneværdig sammenhæng.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ud fra mine erfaringer med lige præcis ketamin og Ø tripperen, så tror jeg det er omvent. Han vejer vel 2/3 af hvad jeg gør, men tager vi den samme mængde ketamin er det kun mig der bliver totalt knast.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Moderator
Brugeravatar

Men der har tolerance måske også noget at sige? Synes bare det er meget normalt at lige præcis med ketamin, så skal større folk have en større mængde. Dog er der jo også altid folk, som er mere sensitive overfor stoffet.

Dedikeret medlem

Ø Tripperen! skrev:
Og jeg sørger for ikke at få for lidt, ved at veje mit stof og hellere tage for meget end for lidt, da jeg aldrig har taget skade af at tage 20mg ekstra. Men her er jeg lidt anderledes, end de fleste.

Det er et spørgsmål om temperament. Jeg har den modsatte indstilling: Hellere tage for lidt end for meget, når man skal prøve et nyt stof.

Moderator
Brugeravatar

Har det meget blandet på det punkt. Fra et rent HR perspektiv kan jeg godt se logikken i at mindre er bedre, men udfra et personligt synspunkt omkring nydelse og rus, vil jeg også mene at 10mg for meget er bedre når det gælder mdma. Det er lidt svært at forklare. Men det er også bare trist at se nogen der ikke har en super magisk og fed oplevelse, fordi de har fået for lidt første gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Må nok ærligt indrømme jeg hælder mest til 150 mg, da jeg kan nikke genkende det med at få en for lille dosis første gang.

Og for at svare på dit spørgsmål buttkranken, så har jeg da efterhånden prøve det et par gange ;-)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Buttkraken skrev:
Men der har tolerance måske også noget at sige? Synes bare det er meget normalt at lige præcis med ketamin, så skal større folk have en større mængde. Dog er der jo også altid folk, som er mere sensitive overfor stoffet.

Jeg havde ingen tolerance på daværende tidspunkt. Som sagt så er der ingen yderligere sammenhæng imellem vægt og dose responsekurve på Ketamin. Der er forskel på, hvor meget/lidt egotab der skal til, før stoffet vælter et menneske, og det hænger ikke sammen med vægten af personen. Det er nu meget logisk, at størrelsen på ens krop ikke har så stor indflydelse på, hvor opløst et ego man kan fungere på. Jeg har heller ikke fundet nogen videnskab, der beviser nogen sammenhæng der, tværtimod. Det samme gør sig gældende med resten af de psykedeliske substanser, Grof´s forskning beviser ingen pålidelig sammenhæng, så vidt jeg forstår hans bøger. Der er mange andre faktorer, der spiller en større rolle.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]