Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Hej Psychedelia,

Første gang jeg røg en joint er ved at være 25 år siden. Jeg har siden den første joint været hygge ryger. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft et misbrug, men altid nydt en joint med vennerne eller engang imellem alene. Det er oftest mild skunk ryger og ofte en halv til en hel joint på en aften.

Gennem de seneste år har jeg i højere grad oplevet at når jeg er skæv, at min "indre stemme" begynder at tale om alle dagligdags bekymringerne. Det er faktisk ofte job relateret(uanset hvilket job jeg har haft). Det skal siges at jeg har et job jeg er glad for og gode kolleger. Men, stemmen og tankerne skaber en tvivl på mig selv og jeg bekymrer mig om mine arbejdsopgaver og beslutninger jeg har taget som førte til småfejl og det er SÅ drænende. Ofte har jeg rigtig meget lyst til en joint, men ryger ikke, da jeg ikke orker mit mind fuck.

Nogen der har erfaring med at komme igennem dette? Eller teknikker til at udelukke den indre stemme der begynder at skabe en negativ stemning i mit hoved.

Tak for input :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej =)

Meditation - den eneste måde at undslippe den, er ved at forene sig med den, den er jo trods alt dig selv, og kan vel betragtes som en selvregulerende mekanisme der byder dig at gå dybere ind i det fundament der er dig. Men ja - det er drænende, men samtidigt også givende, og ikke kun for dig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Enig med Alf'n. Forsøg ikke at slippe af med dine tanker, det kommer der intet godt ud af..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tror det er meget almindeligt at man evaluerer sin arbejdsdag, især på en joint.
Nogen gange bliver det meget kaotisk, og man tænker nærmest “hvordan skal jeg overhovedet kunne se dem i øjnene i morgen” Men næste dag er man ikke skæv mere, og så går det fint igen.
Sådan virker den fede tit, og det gør måske at man bliver et mere reflekterede menneske.
Næste gang du ryger så prøv at sige, pyt med det og hva så, skide vær med det, det går nok.
Lad vær med at ligge så meget i det- fordelen ved at ryge er åbenlys.
Jeg har været “forfulgt”af de tanker i en menneskealder, men jeg ryger stadig og er ikke blevet sindsyg endnu.

Moderator
Brugeravatar

Prøv at skriv dine bekymringer ned, ofte synes jeg problemet er at det ene problem afløser det andet, i hovedet, og da man ikke nødvendigvis får løst problemet afløses det af et andet, der tager opmærksomheden, og sådan kan det hurtigt komme til at virke meget uoverskueligt det hele. Næste gang du har disse tanker, så skriv dem ned, og list dem op. Ofte kan det hjælpe bare at nedfælde dem, ved at skabe overblik og identifikation, men at genbesøge dem senere (så man kan nyde sin skævert) giver også en distancering til problemerne, og en tendens til at se bekymringerne med mildere øjne, end da de blot farede rundt i hovedet.

Dedikeret medlem

a) Hør højt musik.
b) Ryg mere skunk.

Junior medlem

Tusinde tak for gode input. Jeg vil helt sikkert prøve at meditere. Jeg tror også det hænger sammen med lavt selvværd, hvis jeg skal skal pille mig selv lidt i navlen..

Men ja, jeg tror teknikken med at acceptere bekymringen og sige "pyt-det jo væk i morgen" kan der arbejdes videre på. Måske er det sundt, sådan generelt, at skrive sine bekymringer ned og forholde sig til hvilke man kan gøre noget ved og lade de man ikke kan gøre noget ved, være.

og naturligvis skrue op og rulle en mere ;-)

Medlem

Jeg vil ikke anbefale at ryge mere, det vil sikkert bare forværre tankerne.
Forsøg i stedet at bearbejde tankerne og årsagerne dertil i ædru tilstrand, som du selv nævner med mediation. Det vil med garanti afspejle din skævert :)
Min egen erfaring siger at pause ofte virker på den slags tanker, muligvis fordi det afspejler en dårlig samvittighed over at ryge for meget.

Junior medlem

@DDSIT: Det var ironisk jeg skrev at "skrue op og ryge mere" :) Jeg har holdt pause fra joints og ca. røget 1 joint sidste 2 mdr. så det er ikke dårlig samvittighed over at ryge for meget der nager.

Jeg er også kommet frem til at jeg er nødt til at bearbejde tankerne i ædru tilstand..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]