Jeg var nok noget forsigtig med doseringen af psilocybin-svampe; jeg oplevede i grunden intet usædvanligt, bortset fra en øget klarhed, en pædagogisk omsorgs-følelse, bogstavelig højheds-fornemmelse, klarere farver/lys, kendte omgivelser fremstår i en 'forskudt stemning', men jeg oplevede ikke så meget, måske fordi jeg var for forsigtig med doseringen i den periode, jeg tog dem, fra september 2000 til marts 2001, med en lille ekstra rennæisance juli 2001, hvor jeg tog dem for at holde mig vågen, idet jeg havde meget travlt.
Der var en umiddelbar efter-effekt af søvnbesvær, en mere snigende effekt i form af påfaldende humørmæssige udsving, altså svingninger i min hjernens serotonin-koncentrationer - psilocybin-svampe giver endogen frigørelse af 'det psykedeliske signalstof', serotonin. Serotonin-systemet er et af hjernens primære, hvor det cannabinole system synes mere sekundært, supplerende.
Man leger med et primærsystem. De forskellige signalstoffer repræsenterer jo nemlig foraskellige typer af bevidsthed, og kan siges at udgøre forskellige 'systemer'. Disse 'systemer' er tæt hvævet ind i hinanden, men kan betragtes særskilt, idet rusmidlerne går ind og virker specifikt, mere eller mindre på dette og hint signalstof-system. Herefter er der kommet uorden i signalstofbalancen.
Det kan så meget vel tænkes, at det er forskelligt fra person til person, hvordan hjernen kompenserer for en ændring af balancen mellem signalstoffer.
Jeg synes lige, det var værd at tænke over...men godt trip, da! Andre, der rent faktisk har oplevet noget interessant, kan naturligvis følge op på dette tekniske indlæg, og lægge andre vinkler på.
P.S. Det skal med, at jeg kombinerede svampene med hash, sommetider sådan, at de neutraliserede hinanden - med resultat, at jeg følte mig noget tåbelig...men i andre tilfælde gav kombinationen af svampe og hash mystiske oplevelser, på det stemningsmæssige plan, forstås, en sans for mystik, en åbenhed, åbenhjertighed, øget indlevelses-evne...jeg taler altså om 'KEMISK BUDDHISME' udsat for 'STORE STYGGE ULVS PSYKISKE ONANI', og i dén dur.
[ 01 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]
|