Hej Drugster
Du kan forsøge at vise hende nogle af de mange artikler der kommer for tiden, om hvordan MDMA, psilocybin svampe, eller LSD, bliver brugt konstruktivt til behandling, og meget peger på at det vil blive en del af det fremtidige behandlings system. Altså at det syn på stoffer de fleste har idag, er forældet, og ikke særlig objektivt. Jeg synes slet ikke der er noget galt i at tage stoffer, det er en hobby som så mange andre, og grundlæggende tror jeg på ens ret til at gøre hvad man har lyst til med sin krop, og sit liv. Men, det vil desværre formentligt ikke virke, hvis hendes drømmeliv inkludere dig som værende en helt almindelig familiefar og mand (som jo ikke tager stoffer).
Jeg sidder selv i rigtig meget samme situation, og med samme historie, bare et år ældre. Hvor sikker er du på at hun smutter, hvis du insistere på at stoffer er godt for dig? Synes du er lidt for sød, og burde prikke noget mere til hende på den kant, vis hende hvor meget det betyder for dig, og at det ikke er så slemt (det er jeg næsten klar over du allerede har gjort, men jeg tror sgu ikke den slags skal tages i en ultimativ diskussion). Man skal selvfølgelig være villig til at rykke sig i et forhold, men hvis du ender som en tom skal af den du engang var, og gerne vil være, så bliver ingen af jer glade alligevel - går i så fra hinanden efter flere år, hvem har så tabt?
Kort opsummeret: Insister på at være den du er stille og roligt (selvfølgelig ikke så hun får det værre end det du selv føler ved at lade være), og hvis hun smutter, så kommer der altid en pige og en sporvogn til, og den næste vil nok være en der er tættere på det liv du ønsker, fordi du er fortsat ud af en den vej.
Er klar på at diskutere det, for der er mange ting man kun kan gætte sig til udfra det du skriver her, og du sender også bare en PM hvis det er

Nu hvor jeg læser hvad de andre skriver, så kommer det også lidt an på hvad det er for nogen venner, laver i en masse andet end bare at tage stoffer, og udvikler jer til det bedre sammen, så står jeg ved det jeg skriver, hvis det bare er NARKO! og din kæreste lidt er redningen fra det, så det en lidt anden snak.