Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 14:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hejsa Psy'ere! :hjerte:
Jeg har indtaget 60mg knust contalgin oralt i dag.. -kan da godt mærke den virke lidt..
(har middel-høj tolerence..)

jeg har et par spørgsmål:
jeg har lidt bøvl med at få et komplet overblik over pillens virknings-mekanisme mv.. :/ -og derved svært ved at beregne den optimale dosis..

hvordan fungerer depoteffekten? -altså hvordan, hvor længe og i hvilke mængder udløser (en uknust) pille morfinen over tid?

for mig er det er ret svært at finde nogen chart med contalgin (dansk handelsnavn).. -> går det blot ind under MS-sulphate på udenlandske hjemmesider?
og er der en chart der har depoteffekten med?..
mvh STW

Medlem
Brugeravatar

Hey STWOD :hjerte:

Morfinen er sammensat i et matrix i tabletten, og på den måde slippes stoffet løst over længere tid.
Virkningstiden svinger fra 8-12 timer. Variationen er individuel, men for mit vedkommende dækkes jeg ind i 12 timer.

Hvordan indtog du det knuste materiale? At hælde det i vand fungere ikke, da det klumper sammen, og selve idéen med instant release ødelægges.

Her er evt en side du kan kigge på: http://www.aspirusmedicalstaff.org/media/pdf/PHARM-033.pdf

Jeg synes, at morfin er problematisk for folk med høj tolerance, fordi der ofte kræves store doser.
I de perioder hvor min tolerance var grande havde morfin i injektionsvæske, som den eneste formulering værdi for mig. 20 mg IV kunne liiiige give eufori, hvorimod 80mg rektalt eller oralt kun afholdte mig fra abstinenser.

Dedikeret medlem

Hej Hr Hyyl :) tak for svar
Jeg tog det pakket ind i papir, som en såkaldt "bombe" i jointpapir.. og med sodavand til.. Jeg er helt enig i at det er for høje doser man skal op i; når man har tolerence.. :) det var egentligt min plan at space lidt ud på dem, men det føles ikke som i gamle dage mht virkning.. -det er depot-effekten + tolerencen der gør det ret svært at ramme en effektiv dosis på contalgin, syntes jeg at fornemme.. og har opgivet planen igen! :D
MVh Stop

Medlem
Brugeravatar

Det var så lidt :-*

Hvordan knuste du contalginen? Én morter har givet de bedste og letteste resultater for mig. Jeg synes at det kan være besværligt, at få findelt tilstrækkeligt ellers.

Og, ja du har sikkert ret :D Har man været på sub i x tid, så oplever jeg også, at ens sensitivitet er meget lav overfor fulde agonister. Aller værst for den med et ønske om at genopleve en opiat kokser, som det var baack in the days, for det varer ved i måneder.

Nu er vi jo alle forskelligt indrettet, så måske Oxycontin ville være et forsøg værd? :)
Hydromorphone endnu bedre, men det er svært tilgængeligt. :(

Dedikeret medlem

heh jamen jeg gav den et hak med håndvægten og morterede dem skam osse :)
har haft en tur de sidste par ugers tid.. hhv. oxycontin, oxcodon, og contalgin.. :eyes:
så nu er det tilbage til sub, og få lidt ro på igen..
hydromorphone ringer ellers godt i øret.. :mrgreen: hehe
-hmm, er ikk faldet over dem endnu, så ja de må sku være ret svære at finde..

igen tak for svar, peace out :peace:
Vh Stop

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]