Hejsa Alle.
Jeg har valgt at skrive et lille hurtig indlæg her, som jeg godt ved ikke bidrager til ny viden indenfor feltet eller udvider nogens horisont. Det er blot for at sætte spørgsmålstegn omkring det såkaldte Sundhedsskadelige omfang af længerevarende forbrug af Speed? Ved godt at udgangspunktet skal være objektivt ved snak om stoffer for at undgå latterlige kommentarer, er ikke i tvivl om at 2 mennesker ikke er ens

Her er blot mit inden sagens emne:
Jeg sårer ikke tvivl om at der er kraftig kost og beskidt. har mødt flere Skizofrene psykoser der virkelige er blevet sparket igang af speed og andre midler. Skal dog siges efter hva der er blevet mig fortalt, at de fleste af dem oftest har været personlighedsforstyrrede siden barndommen (Tilbage i udvikling psykisk) og mere disponibel og sårbare.Jeg har f.eks selv ved indtag af 0.7 gram fordelt over 15-20 timer været holdt vågen i 42 timer i alt. Altid holdt dosis på højst 1. gram på en dag. Ja, det har da i "comedown fasen"kostet nogle ultra korte(få sekunder)milde, krible, nærmest tics agtige hallu´er i ydre synsfelt efter søvn og kostmangel (som regel først efter 30+ timer) kuldegysninger milde rystelser og let feberfornemmelse ( normalt 12 timer efter indtag, oftest værst hvis man osse har drukket alkohol) rødme af hud på hænder og fødder, let hjertebanken og mild jagen ved brystet, lettere øm i klbe, ryg og ben af spændinger osv. Alt det er jo meget normalt, og det bliver alt for langt det her og det var jo ikke derfor.
Min egentlige udganspunkt for at sætte snakken igang her er at jeg har en en ældre bekendt som er 62 år. Han har benyttet speed on/off i omkring 30 år ugentligt og månedligt, og de sidste 10 år flere gange ugentligt og oftest af ret høje doser (2-4 gram) om dagen + ganske få øl, smøger og lidt tjald som sideindtag. Jeg ville ikke ind på de familieære konsekvenser. Det jeg ved det har kostet fysisk igennem tiden er et sæt nye tænder og svingende blodtryk. Kognitivt må det være lidt for hurtige spring i samtaler og emner, svært ved at fastholde en samtale - i ved, lidt afbrydende uden at det virker alzheimer agtigt. Den korte historie blev lang. Nå, min undren går på om mon Speed ville kunne ligge på samme niveau som hash hvad angår fysisk skadevirkninger - hvis i skulle tage udgangspunkt i et langt forbrug?
Ps. Alt skrevet skal forstås objektivt. Vil på ingen måde være fortaler for noget som helst og gerne blive fri for faderlige opsange og moralske floskler da jeg er en stor dreng på 30 år