Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 10:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,

Jeg har i omkring et halvt år røget 4-7 ugentligt og er begyndt at gå mere op i, hvad jeg fylder kroppen med :)
– Jeg har derfor besluttet at gro mit eget.

Mit mål er at være 100% selvforsynende. Hvor mange planter vil du tror der skal til?
Det skal lige siges jeg har et budget på 5.000 - 6.000,- alt-i-alt.

Jeg ved godt der er et utal af guides/tråde omkring dette emne,
men jeg har dog besluttet at skrive denne tråd alligevel (no hate please).

Efter at have læst et hav af forums og blog oplæg er jeg begyndt at se på det udstyr som skal til.
Hold da kæft der er meget! Jeg er kommet dertil, hvor jeg er begyndt at samle en indkøbsliste.
Men jeg vil meget gerne have en second opinion eller hvis jeg har overset noget (hvilket er meget muligt).

Indendørs i min lejlighed. Jeg har en “udestue” på ca. 5 m2.
Det er 2 store vinduer som jeg tænker vil være fint til at udlufte og styre temperaturen med.

Jeg er dog lidt nervøs med lugten under blomstring. Jeg har ikke nogen erfaring med dette,
men vil du tror et kulfliter samt stærke blomster vil kunne skjule lugten fra min underbo?

Lys:
Omkring lys har jeg besluttet mig at gå med LED. Grunden til det er strøm, temperatur og levetid. Jeg har kigget på 2 modeller.

Mit første valg er denne “LED UFO vækstlampe, 50w, 220v”
http://mrperfect.dk/led-vaekstlamper-vaekstlys-plantelys/218-led-ufo-vaekstlampe-50w-220v-grow-lamp.html
Fordelen ved denne er den er billig og har et utroligt lille strømforbrug.
Dog ved jeg ikke om den er kraftig nok. Denne koster 735,-

Min alternativ er “LED Apollo vækstlampe, 140w, 230v”
http://mrperfect.dk/led-vaekstlamper-vaekstlys-plantelys/655-led-apollo-vaekstlampe-140w-230v-led-grow-lamp.html
Fordelen ved denne er power og at den har hvidt lys. Ulempen er prisen. Denne koster 1475,-

Telt:
Her har jeg valgt at gå med 1x1x2 m. telt. Valget fladt på “SilverBox DR3 100 Grotelt”.
Det er vigtigt at teltet kan holde på lugten, og denne model har en vandtæt bund,
hvilket er vigtigt da teltet kommer til at stå på et gulvtæppe. Det er ikke det billigste, prisen ligger på 1199,-

Hygrometer med termometer:
Bare det billigste. Pris: 115,-

Mekanisk timer:
Bare det billigste. Pris: 39,-

Urtepotter:
Planteskolepotter 1 ltr. 10 stk. Sort plast
Planteskolepotter 5 ltr. 10 stk. Sort plast
Pris: 70 + 24 = 94,-

Ventilation:
“160 Eco Ventilation kit Ventilution” som er anbefalt til 1x1x2 telt med 400w lys.
Af hvad jeg kunne læse er kulfilter et must-have, hvis lugten ikke skal blive for meget.
https://chillo.dk/komplet-kulfilter-kit/1974-160-eco-ventilation-kit-ventilution.html

Lille ventilator:
Til at styrke planterne. Bare en standard ventilator med klemme.
Den er Ø 42 cm. så lidt stor, måske for stor?

Gødning:
Her har jeg valgt “GHE Gødnings Kit”. Det er et nemt skema som virker overskueligt sammen med pakken.
Sættet kommer med pH down og pH måler.
Se skemaet på hjemmeside: http://billiggrow.dk/ghe-godning/544-ghe-godnings-kit.html
Prisen for sættet er 315,- Hvis du har noget andet du kan anbefale er jeg meget interesseret i at høre fra dig.

Jord:
Jeg har flere stedet læst at “BioBizz All-mix” er rigtigt godt at starte med.
Igen, hvis du har andre tanker lad mig høre :) Prisen er 129,-

Frø:
Jeg har en hel liste over frø som jeg ikke kan vente med at så. Men som det første vil jeg prøve “Skunk #1”,
da mange anbefaler nybegynder at starte med den.

Jeg har et lille dilemma, min kammerat fortalte mig at det er lovpligtigt for dem som sælger frø
(fx. Online ) at indbrette hvem der køber dem. Ved du om det er rigtigt?

Alt-i-alt løber dette setup op i ca. 4400,- (med det store LED vækstlampe).
Jeg håber du vil give en tilbagemelding med dine tanker.

Junior medlem

Hej Mr. Gone,

Første tak for dit svar :) Tillykke med det, jeg glæder mig selv til at komme igang, og smage høsten.

Jeg ryger 4 - 7 gange om ugen, en session jeg vil tror er 0,9 - 1,1 g. Hash eller en joint m. skunk, dog er det et stykke tid siden.

Jeg må indrømme jeg ikke har læste så meget om autoflower før nu, men det lyder godt nok nemt.
Jeg har besluttet at gå med det, de koster lidt mere, men det lyder til at det er pengene værd.

Om potterne har jeg læst lidt nærmer på nettet og jeg tror du har ret. Jeg valgte 5L. Pga. jeg så de var med i en færdig pakke. Jeg udskifter dem til 10 L. Tak!

Jeg ved heller ikke hvor vigtigt pH værdien er her hjemme, vores vand er rigtigt god kvalitet. Jeg har læste lidt om de forskellige gødning og BioBizz har en indendørs startpakke som har et endnu nemmer skema, så det tror jeg også jeg starter med. – Man skal ikke gøre tingene sværere end de er :)

Grunden til jeg har valgt All-mix fra BioBizz er den kommer klar til brug, med alt hvad der skal til.
– Den skal bare stå en dags tid inden brug.

Du har dog ret, det er meget dyrt for jord :P Lige første gang tænker jeg at gør det så nemt som muligt. Man kan hurtigt drukne i nye viden, når man kaster sig ud i noget nyt.

Et lydløs kulfilter? Det lyder ikke som en dårlig ide. Jeg har lavet et pr. Google søgninger og kunne ikke finde et lydløst kulfilter, men som du skrev fandt jeg masse under “lydløs kanalventilator”.
Ved du/i og man kan sætte et kulfilter på en kanalventilator?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]