Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 01:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Her kommer lige et hypotetisk spørgsmål :)

Lad os nu sige, at en person ville bestille en større mængde psykoaktive urter som kava kava, kratom, knust san pedro kaktus, blue lotus, kanna eller lignende, som er ulovlige at indføre i følge den danske lovgivning. Og lad os nu sige at den pakke blev snuppet i tolden, og at den blev videregivet til en yderligere undersøgelse. Men hvis nu at der står "Herbal produkt","Green tea","Herbal tea" eller lignende på pakken. Tror i nogensinde, at de vil kunne konstatere, at de har med en pågældende substans at gøre? Det ligner jo alt sammen hinanden i en mere eller mindre grad - Pulveriseret organisk materiale, og skildrer sig nok ikke vildt meget ud i lugten. Tror i nogensinde, at de ville kunne sigte en for det, og bevise det i forbindelse med sigtelsen?

Dedikeret medlem

Det bliver selvfølgelig testet hvis den bliver snuppet men ja tror ikke chancerne er så store nu når det blot nok rimeligt "ukendte" urter for tolderne men vil ikke sige det ikke kan ske :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg fik konfiskeret en 4.5kg pose sort the I tolden. Den blev testet og erklæret for Kratom. Tror godt du kan regne med de finder ud af hvad det er.

Junior medlem

Har i en ide hvad straffen lyder på hvis en lille mængde kaktus (peruvian torch). Det drejer sig kun om et cut, nok til 1×psychedeliske oplevelse. Tror min forsendelse er blevet fanget i tolden og prøver lige at forbedre mig på hvad jeg skal forvente, ingen tidligere straff. Syns ikke jeg kan finde nogle info angående kaktus og straff.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Vil umiddelbart tro du får et rap over nallerne eller en bøde på 700 - 2000 kr

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

husk du er uskyldig til det modsatte er bevist og du kan altid benægte men hvis du har betalt fra egen konto er den lidt sværere at løbe siger ikke det er umuligt men så skal du nægte dem adgang til at tjekke din kontoer kan ellers skal de bruge en dommerkendelse og for så lidt tvivler jeg på de gider gøre så meget ved. God vind og held og lykke med det.

Medlem

Mange tak for jeres svar.

Jeg spørger egentlig bare af ren interesse. Er lidt nysgerrig på at vide, hvor meget der bliver lagt i det, når det kommer til psyko-aktive urter, og om det er noget de bruger resourcer på undersøgelser og politimæssigt arbejde.

DIY skrev:
Jeg fik konfiskeret en 4.5kg pose sort the I tolden. Den blev testet og erklæret for Kratom. Tror godt du kan regne med de finder ud af hvad det er.

Må jeg spørge, hvad der skete yderligere i sagen? Og blev du sigtet for noget?

Dedikeret medlem

Har du ikke set Grænsepatruljen i fjernsynet (på TV2)? De har nogle smarte apparater, som hurtigt kan teste hvilke stoffer en prøve indeholder. De danske toldere har sikkert nogle tilsvarende apparater.

Medlem

Enspænderen skrev:
Har du ikke set Grænsepatruljen i fjernsynet (på TV2)? De har nogle smarte apparater, som hurtigt kan teste hvilke stoffer en prøve indeholder. De danske toldere har sikkert nogle tilsvarende apparater.

Jo da det har jeg set :) De kan teste for narkotiske stoffer, THC og sikkert også opium mm. Men har svært ved at tro, at de er kodet ind til at teste planter som san pedro, kava, kratom osv.

Dedikeret medlem

Tag San Pedro, for eksempel. Kaktussen indeholder det aktive stof mescalin. Jeg er sikker på at apparaterne vil registrere at pulveret indeholder mescalin.

Junior medlem

God tommelfinger regel : Hvis det er under 10g det drejer sig om, såå går det nok - de gider man ikke bruge tid på.. men man kan aldrig være sikker.. Har en ven :roll: der fik snuppet en enkelt g bob. men det lugter nok også en del!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]