Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 19:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jeg er komplet nybegynder og har aldrig prøvet at ryge noget før.
Jeg begyndte at dyrke tomater i år, og gik i den forbindelse på jagt efter andre spise/nytteplanter at dyrker og synes det kunne være spændene at prøve at dyrke cannabis.
Jeg har problemer med at falde i søvn og har læst at cannabis kunne hjælpe og dels kunne jeg godt tænke mig at prøve at blive skæv :)
Jeg dyrker i min udestue sammen med tomater/agurker/peber. Jeg har købt 5 "indica low ryder" feminiseret autoblomstrende frø da det virker til at være nemt at gro.
I forbindelse med min opstart har jeg et par spørgsmål jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med:

-Skal planterne have noget gødning? i så fald hvornår, og kan jeg bruge mit tomatgødning?

-Jeg har også købt nogle sativa uden thc som prydplanter jeg gerne ville plante udenfor, ca 2m fra mine vinduer i udestuen. Skal jeg være bange for at de kan bestøve mine indica og gøre dem dårlige?

-Planten skulle blive op til 50cm, hvor stor en potte tror i jeg kan nøjes med?

-Jeg vil gerne tage stiklinger for at kunne dyrke flere planter, hvor gammel skal planten være før jeg gør det, og skal det være et direkte sideskud, eller et af dem der kommer mellem sideskud og hovedstammen?

-Jeg har læst dcf's guide, hvor der står man skal tørre høsten 1 uge i et mørkt rum, og derefter i et glas i køleskab i et par måneder. Er det bare et almindeligt drikkeglas uden låg,
og kan høsten ligge oven på hinanden eller skal det ligge i et enkelt lag?

-Planten skulle være klar fra frø til høst på 10 uger, og blomstringstiden skulle være 8 uger. betyder det at den blomster efter 8 uger eller at den skal strå i blomst 8 uger?

-Mine 5 indica er 3 uger gamle, ser de ud som de skal? synes de virker lidt høje/ustabile, skal de have støtte ligesom en tomatplante?
Billede

Og til sidst, har i andre gode råd/tips til en komplet begynder der aldrig har røget eller groet før? :)

Medlem
Brugeravatar

Hey mate. Du skal nok ikke ryge sativa inden sengetid, hvis du har problemer med søvn. Så er det nok mere indica du leder efter.

Jeg råder dig til at købe en bong, den behøver ikke at koste ret meget. Du kan sagtens få billige bongs på danske hjemmesider til 130 kroner. En bong er meget lettere at ryge, da røgen er blevet kølet. Det betyder at du ikke hoster nær så meget :)

Held og lykke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
LSD-25 skrev:
Hey mate. Du skal nok ikke ryge sativa inden sengetid, hvis du har problemer med søvn. Så er det nok mere indica du leder efter.

Jeg råder dig til at købe en bong, den behøver ikke at koste ret meget. Du kan sagtens få billige bongs på danske hjemmesider til 130 kroner. En bong er meget lettere at ryge, da røgen er blevet kølet. Det betyder at du ikke hoster nær så meget :)

Held og lykke.

Jeg hoster sku mere af at ryge på Bong, kan ikke anbefale det heller. Det er også nemmere at tage et par hiv på en joint. Hvis han mere vil bruge det som sovemiddel, end rusmiddel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]