Bismann skrev:
Dejligt at se endnu en growlog fra din hånd! De ser en smule overvandede ud (opsvulmet mellem bladripperne), men ellers ser det fint ud so far. Dejlig terrasse du har dig. Jeg tænker måske, om det kan være problematisk at potterne står nedenfor skråtaget, så de fungere som en slags opsamler/tagrende for der vand der lander på taget, således at de får en betydelig større andel regn end de ellers ville, når det regner. Hvis du flytter dem lidt længere fra skråtaget og hæver dem lidt, så de kommer over det nederste tagniveau, vil du nok kunne afhjælpe den problemstilling en del, selvom de nok stadig vil rammes af mere regn end hvis de stod helt frit. Det vil nok gøre det nemmere at undgå overvanding.
Ja, det er lidt træls, men de får ellers en masse sol, når der så er godt vejr

Jeg kan dog ik rigtig flytte dem, for så er de "meget" tydelige at se, hvis man kører på en hovedvej forbi mit hus

(kan være, at jeg bare er paranoid. meeeeen)
Men ja, jeg har også overvejet at hæve dem netop pga. det, du beskriver
Det er mere, hvordan jeg gør det i praksis. Sidste år, da planterne blev store og højre, så kunne blæsten godt vælte dem omkuld, hvis jeg ikke omringede alle potternes 4 sider med tunge sten.
derfor kan jeg ikke bare sætte alle planterne oven på nogle spande. Eller jo, men kun her i starten så, hvor planterne er så små.
Har du/I nogle forslag?