Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psychedelia.

Jeg står og skal i retten for salg af 25-NBOMe (ikke rekreativt brug).

Politiet har angivet det som LSD, hveived jeg har kontaktet min advokat, og fortalt ham at det er 25B-NBOMe, som jeg via. Et tidligere indlæg, fandt ud af gik under analog lovgivningen omkring phenetylaminer, hvorved stoffet tilhører Liste B.

Min advokat kunne dog ikke finde dette, og mener derfor det tilhører liste A. Jeg har læst bekendtgørelsen om euforiserende stoffer gennem flere gange, og jeg kan simpelthen ikke finde det. Er der en som kan linke mig til det, hurtigst muligt, så jeg kan forelægge det for min advokat?

Jeg skal i retten i morgen.

Medlem
Brugeravatar

Jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke ved meget om emnet, men...

Ifølge wikipedia er 25B-NBOMe et derivativ af 2C-B, der ifølge denne side er på liste B. Det kunne du jo prøve at vise din advokat :)

Admin
Brugeravatar

Jeg vil ikke mene, at det er ikke liste A og det burde politiet godt selv kunne finde ud af, når de analyserer stoffet. Advokater har sjældent ret meget forståelse for kemi og analoglovgivning (hvorfor skulle de også det? Analoglovgivningen er så tvetydig, at den er svær for selv lovgiverne at forstå). Så jeg tror, det er sort snak for din advokat og han blot forholder sig til, hvad sigtelsen lyder på. Hvis de vil straffe dig hårdere, fordi de stadig tror, at det er LSD, så ville jeg anke dommen og indkalde et ekspertvidne, der kan forklare dem, hvad det er. Men mon ikke de kan finde ud af det i retten. Det kan være, du er så heldig, at du kan så tvivl om det faktisk er omfattet af analoglovgivningen og derfor få mildere straf. Men jeg har ingen anelse, om det vil virke i praksis for sådan en gråzone. Min viden om retssager og jura er meget begrænset.

-Jimmy Carter

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er bekendtgørelsen hvor analoglovgivningen indføres: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=142729

Her er bekendtgørelsen hvor phenethylamingruppen tilføjes "methoxybenzyl" på R1, hvorved NBOMe-stofferne også er omfattet er loven: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=158765

Som du ser, er det nummer 243 på liste B.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]