Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 15:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej venner. Jeg ved ikke om det er blevet skrevet før.
Jeg bor i Midtjylland, og har ført flere der har fået sendt ting fra Sjælland med posten. Men også flere og flere via nettet. Men hvor farligt er det?. Hvad er jeres erfaringer

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Velkommen til! :-)

Det er super farligt.. :hm:

Men hvis det er stoffer du refererer til så er der to muligheder;
  1. Du kan risikere at få en bøde hvis dit brev opsnappes, måske endda en dom hvis indholdet overstiger hvad end grænse der er fastsat til egenforbrug.
    2. Du modtager din pakke.

Risikoen i sig selv, ser jeg nær irrelevant at belyse, da den er svært forudsigelig. Den er da til stede, men tvivler på at de tillægger kontrollen af indenrigs forsendelser særligt stor betydning, da det er politiet der varetager denne. Hvoraf jeg formoder at de har en forestilling om den gennemgribende paranoia i befolkningen/brugerene, over for totalitær supermagt som de selv mener at besidde, hvoraf de derfor går mere efter "fysiske" forhandlere.
Post Danmark er ligeglade.

Jeg selv har aldrig fået taget noget, hverken fra udlandet eller indenrigs.

Junior medlem

tak Alfn :)

Og tak for dit gode svar. Er nu stadig lidt skeptisk, men det du siger er præcist det samme jeg har hørt

1. Du kan risikere at få en bøde hvis dit brev opsnappes, måske endda en dom hvis indholdet overstiger hvad end grænse der er fastsat til egenforbrug.

Risikoen i sig selv, ser jeg nær irrelevant at belyse, da den er svært forudsigelig. Den er da til stede, men tvivler på at de tillægger kontrollen af indenrigs forsendelser særligt stor betydning, da det er politiet der varetager denne. Hvoraf jeg formoder at de har en forestilling om den gennemgribende paranoia i befolkningen/brugerene, over for totalitær supermagt som de selv mener at besidde, hvoraf de derfor går mere efter "fysiske" forhandlere.

Jeg selv har aldrig fået taget noget, hverken fra udlandet eller indenrigs.[/quote]

Dedikeret medlem

Jeg ville være betænkelig ved større mængder hash indenrigs, ihvertfald har jeg fået taget det med posten 3/6 gange ca, og da jeg ikke har hørt fra dem efterfølgende, er min vurdering at rygetrængende postmænd er en reel fare når man sender indenrigs. Så det skal pakkes ind, så det ikke kan lugtes eller ses på pakken.

Udenrigs er lidt en anden sag, fordi de hvis hjemmesiden ikke tager forbehold for det, kan finde din transaktion og derfor virker "det ved jeg ikke noget om" ikke. Så som Alf siger, er det ret svært at forudse, men jeg vil nu alligevel slå et slag for at man kan miste penge indenrigs, men måske har jeg bare været mere uheldig end de fleste?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det undrer mig ikke :lol:
Men trist, og lidt komisk syntes jeg alligevel at det er.

Nej det du siger er selvfølgelig rigtigt, man skal være betænkelig, og selvfølgeligt inddække sig for så vidt muligt at ens ordre ikke kan dokumenteres og at pakken heller ikke skal vække opsigt, men jeg tog bare udgangspunkt i at man forinden var bevidst om omfanget af hvad handling man forsøger at udføre, og derved forsøger at inddække sig for hvad end faldgruber der er beslægtet med denne.

Dedikeret medlem

Hæhæ, det har også fået mig til at synge mangt en hadefuld udgave af postmand Per :lol:

Enig med dig i at man burde kende lidt til risici og falgruber, men OP fortæller ikke så meget, så jeg tænkte at det må være retorisk i sådan et tilfælde. Men jeg er også selv meget betænkelig ved at bestille over nettet, så meget at jeg ikke har forsøgt mig :)

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Alf'n skrev:
Velkommen til! :-)

Jeg selv har aldrig fået taget noget, hverken fra udlandet eller indenrigs.

Der er også en tredje mulighed. Dealeren bliver taget, og han har dit navn liggende - det skete for mig, og jeg fik en dom på 32 timers samfundstjeneste for 20 gram cannabis op til 5% renhed (i Bayern gives straffe efter renhed af stoffer, modsat Danmark). Han havde navn, adresse og beskrivelse af køb på alle sine kunder liggende ukrypteret på et USB stik. Dumt ja, men det sker oftere, end man umiddelbart tror. Jeg ved dog ikke om den slags rækker til en dom i Danmark - Tysklands retssystem er en del mere arbitrært, og det kan variere meget fra dommer til dommer, hvor stærke beviser de kræver, før de dømmer folk. Der er ingen fast standard ligesom i England.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]