Du bør helt sikkert oplyse din læger om dit amfetamin forbrug. Det kan have slidt dit hjerte i en grad, hvor de er nødt til at vide at du måske har svagheder her, og samtidig skal de vurdere om du eventuelt skal have en større dosis bedøvende for at falde helt i søvn. Samtidig kan der være 100 interaktioner, jeg ikke kender noget til.
Jeg synes det lyder vanvittigt at de på kun én uge diagnosticerer dig som skizofren. Ville tro det er noget der kræver måneders udredning. Så jeg synes du skal få din læge til at kontakte en psykiater og få en orden vurdering af din psykologiske tilstand.
Selvmedicinering som 18-årig er meget tidligt og hvis du ikke gør noget nu, bliver det bare værre. Jeg vil virkelig håbe, at du vil overveje at snakke med den psykiater. Du behøves ikke stoppe med at tage stoffer med det samme, og du behøves ikke skjule det for ham. Vær åben overfor ham og se hvordan han hjælper dig.
I mine unge dage blev jeg fejldiagnosticeret i psykiatrien. Det jeg TROEDE at jeg havde en sygdom havde en kæmpe negativ effekt på mig. Pludselig mente jeg, at jeg havde alle mulige symptomer, som en person med den diagnose burde have. Diagnosen gjorde det hele værre for mig. I sidste ende vidste det sig at jeg "kun" fejler af nogle personlighedsforstyrrelser, som er langt mere behandelige end den oprindelige diagnose. Lad ikke folks forsøg på at putte dig i kasser afgøre hvilken identitet du danner. Dan din egen identitet. Find ud af hvad du interesserer dig for. Find ud af hvad du er god til.
Du kan godt på nogle måder lyde som mig. Jeg har også problemer med at FØLE og VÆRDSÆTTE glæden, som opstår i nogle situationer, hvor jeg burde være glad. Hvis jeg får 12 til eksamen tænker jeg "nå det var da fint" og tager videre. Bliver jeg forelsket i en pige tænker jeg "alle skal jo være i et parforhold, så det er godt nok på tide jeg er i et". Får jeg et jakkesæt af mine forældre tænker jeg "Jeg håber ikke de forventer jeg begynder at gå i sådan noget hele tiden. Får jeg et job jeg har jagtet længe og håbet af få tænker jeg "Jeg ville også være en taber, hvis jeg ikke kunne få jobbet, så det er da det mindste jeg kan opnå". Samtidig nægter jeg at vise og fortælle når jeg er såret og ked af det. Hvis folk viser store følelser, finder jeg det ubehageligt og tænker "jubelidioter, har de ikke lært at styre deres følelser". Følelser er noget svage mennesker viser, ikke? Nej, følelser er noget de stærkeste personer tør udtrykke og vise og føle. Er man ked af det gør det ONDT at føle det, så vi tager stoffer for at slippe for følelser. Men man er nødt til at få behandlet følelsen. Den forsvinder kun midlertidigt med stoffer og jo flere gange man gør det, jo mere negativt bygges der op inden i en. Men lærer ikke at håndtere modgang. Man lærer ikke at være glad, når der er medgang. Man er lige glad. STÆRKE PERSONER TØR FØLE OG TØR VISE DET TIL ANDRE.
Når du oplever noget imorgen, så overvej "hvad får det her mig til at føle. Hvorfor får det mig til at føle sådan?". Gør det ved alting. Selv små ting. Du ser et smuk træ, istedet for bare at gå videre tænkt "Naturen er fandeme flot. Jeg bliver glad af at være uden for". Når din ven siger "hva så ven, godt at se dig" tænkt "Jeg er glad for at se min ven. Jeg sætter pris på, at han vil være min ven" og fortæl ham at han er en rigtig god ven og at du sætter pris på ham. Tro mig, følelserne er der, vi har bare gemt dem væk og tænker ikke på dem. Behandl hver eneste følelse. Hvis du bliver ked af det, så find ud af, og løs den ting, der er årsagen til tristheden. Hvis du er ked af noget, som du ikke kan løse, så prøv at tænk på noget andet. Det hjælper ikke at være ked af at du ikke kan flyve, du kan aldrig opnå det. Brug din energi på at opnå noget andet. Lav eventuelt en dagbog, hvor du noterer et par gode ting, du har oplevet hver dag.
Du begyndte at ryge hash den gang du var 13. Den gang var du ikke voksen, og du var ikke mentalt og intellektuelt i stand til at løse de "voksen-problemer" du stod over for. Det her lyder åndssvagt, men lov mig du prøver det. Sæt dig alene og helt i ro. Tænk på dig selv, som du var, da du var 13 år. Gå tilbage til den 13-årige dig i fantasien og sig til ham "Du skal ikke være ked af det længere, jeg er her nu, jeg kan løse dine problemer nu. Fortæl mig om dem og vi løser dem en efter en. Du skal ikke være bange længere". Det lyder åndssvagt, men lov mig at du giver det et seriøst forsøg. Find eventuelt et billede af dig i den alder, så du for alvor kan forestille dig, hvordan du så ud den gang.
Mange af dine problemer kan føres tilbage til dårlige oplevelser, du havde den gang. Hvis du i fantasien hjælper den 13-årige dig, hjælper du den 18-årige dig i dag. Jeg forsøger at føle min følelser hver dag, selvom det er svært. Jeg forsøger hver dag at fortælle om en af mine følelser til en person. Du huskede min fødselsdag i dag min vej, det betyder virkelig ubetydeligt meget for mig. Du har reddet min dag.
Jeg håber du kan bruge mit indlæg til noget. Spørg mig endelig om mere. Jeg har stået med nogle af de samme problemer som dig, lyder det til. Snak om dine problemer, det hjælper. Allerede i din post har du udtrykt nogle af dine følelser og hvad de betyder for din hverdag.
|