Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj alle sammen håber at der er nogen herinde der der kan hjælpe med at besvare mine spørgsmål lige lidt info om mig jeg har taget amfetamin siden februar for at tabe mig og det virker har tabt mig 16 kg så magler kun 12 kg igen :P

Mine spørgsmål:

1. Jeg har fået virkelig dårlig hukommelse er det normalt jeg kan tænkte på noget her og nu og så efter min har jeg glemt det :O ?

2. For cirka 3 uger siden to jeg mdma men fik ikke den samme fede effekt som jeg plejer og tømmermændene var meget mere grumme ind hva de plejer kan det have noget med at gøre med at jeg suger amfetamin dagligt at jeg ikke for samme effekt :) ?

3. Jeg ville ikke sige på nogen måder at jeg er afhængig men for nogen uger siden lod jeg være med at tage noget bare en dag og det gik godt men jeg begyndte så at suge igen da de 3 næste dage jeg var så træt og tung i hovedet mit hovede føltes som stor klods og jeg faldte i søvn 2 gange imens jeg havde undervisning og sover hver dag 6 timer dov selvfølglig nogen gange sover man ikke et par dage men det sker sjældent :) ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

1. Måske.
2. Ja
3. Jeg ser kun en konstatering.

Og en skal sige det: Tag seriøst op til revurdering at bruge amfetamin som et slankemiddel. Det kan godt være du taber dig af det nu og her, men hvis du ikke formår at ændre dine kost- og levevaner, holder det ikke en skid i længden.

Medlem
Brugeravatar

Et amf-forbrug for at tabe sig? tror ikke det funker i længden.
Har også hørt at man blive impotent af for meget speed, selvfølgelig ikke noget jeg er 100% på.
Men prøv at hold en 3-dages pause, abstinenserne skulle meget gerne blive grumme, men tror helt sikkert at hvis du kan stoppe i 1-2 uger så har du ikke lyst til at begynde igen.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jo din krop/din hjerne er tilvænnet, og du får abstinenser og nedtur når du skal af det igen.

Jeg kendte engang en, der gik og tog amf til hverdag i nogle måneder. Han blev psykotisk og fik problemer med hjertet. Du udsætter dit kredsløb for et øget pres og gør det over lang tid. Det kan din krop ikke holde til i længden, og der er altså risiko for at komme til skade af det du laver. Genovervej lige din vægttabsmetode. Som incase også siger, så holder vægttabet ikke i længden hvis det ikke er forbundet med ægte livsstilsændringer mht. kost og motion. Der er ingen nem vej til sundt vægttab. Tror du virkelig det er skide sundt at tabe sig 16 kg på så kort tid? Næ, nedbrydning af muskelvæv og svækkelse af hjertet er det meget mulige, hvis ikke næsten uomgængelige, resultat.

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:

Jeg har fået pigmentfejl, måske pga. nogle affaldsstoffer i det urene stof og så har jeg fået et enormt dårligt blodomløb, som jeg vil skyde på skyldes vasokonstriktion. Det har ført til at jeg ALTID har kolde hænder og fødder hvis der er koldt udenfor, med mindre jeg regelmæssigt dyrker motion.

Jeg har fået det samme problem inden for det sidste halve år med altid at ha kolde hænder og fødder, jeg har dog ikke indtaget så meget speed som dig overhovedet, men kan dette være forårsaget af andre drugs ?

Medlem
Brugeravatar

^^ Mr. Gone :hjerte:

Koffein og nikotin er to effektive blodkars-forsnævrende syndere! :eyes:
Tilføjelse: Altså især afbrændt nikotin i "tobaks form".

Jeg døjede meget med kolde hænder og fusser i en periode. Drak 5 kopper kaffe og røg cirka 20 smøger dagligt, og fik ovenikøbet en relativ høj dosis methylfenidat.
Efter jeg droppede kaffe og smøger blev det meget bedre. Når det dukker op for mig, så har det noget at gøre med, at jeg springer på den usunde mad, bevæger mig for lidt og har mange bekymringer og katastrofe tanker (stress).
På nuværende tidspunkt har jeg ikke problemer med det, fordi jeg sørger en tilpasset kost, masser af motion og forsøger at løse de problemer, som kan løses, resten lader jeg være.
Selvom jeg får 70mg elvanse, har jeg ingen kolde hænder eller fusser nu. Det skal så siges, at bare fordi det forholder sig sådan i mit tilfælde, er det nødvendigvis ikke gældende for andre.

Junior medlem

Halløj mange tak for alle de forskellige svar og jeres erfaringer :)

Jeg oplever ikke rigtgtig nogen negative ting har dov altid kolde føder og hænder og fryser generelt altid men har i en uges tid oplevet at tre af mine tær sover og det prikker i dem burde jeg søge læge eller :) ?

Dedikeret medlem

Lovedruggie skrev:
Halløj mange tak for alle de forskellige svar og jeres erfaringer :)

Jeg oplever ikke rigtgtig nogen negative ting har dov altid kolde føder og hænder og fryser generelt altid men har i en uges tid oplevet at tre af mine tær sover og det prikker i dem burde jeg søge læge eller :) ?

kort svar er ja!! Det ka jo ikk skade noget at snakke med lœgen om det.. og han har tavshedspligt, så fortæl at du suger amfetamin dagligt til at tabe dig på!

Junior medlem

Ja okay tror jeg for en tid hos lægen og ja er dov blevet en del bleg i huden og har fået meget uren hud men min næse er blevet hel tør og skaller :O

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Lovedruggie skrev:
Ja okay tror jeg for en tid hos lægen og ja er dov blevet en del bleg i huden og har fået meget uren hud men min næse er blevet hel tør og skaller :O

Huden er tegn på hormonændringer. Til lægen med dig.

Mr. Gone skrev:
Lovedruggie skrev:

Men hold kæft nogle historier han kunne fortælle om sine trips, bl.a. noget med at kunne se de enkelte molekyler i luften og manipulere dem.

Hehe det har jeg sgu også prøvet et par gange efterhånden, imens jeg har været på LSD. Det er sgu interessant når man formår at zoome sig så langt ind, at man kan se luftens densitet og indser, at der er massefylde overalt, og intet er tomt.

Jeg har også oplevet og lært alt muligt andet mærkeligt på mine trips.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Lovedruggie skrev:

Jeg oplever ikke rigtgtig nogen negative ting har dov altid kolde føder og hænder og fryser generelt altid men har i en uges tid oplevet at tre af mine tær sover og det prikker i dem burde jeg søge læge eller

...

Puha, det lyder absolut ikke godt. Første symptom må knytte an til voldsom vasokonstriktion over tid. Det kan potentielt blive rigtig grimt, så jeg vil absolut anbefale dig at lave en udtrapningsplan - hellere i dag end i morgen. Dit hudproblem er ganske givet også en reaktion på dit forbrug, men om det er direkte afledt heraf, eller fx en konsekvens af dine ændrede kostvaner, er svært for os at vurdere. Det er tid til professionel hjælp!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
det er da godt nok den dårligste måde at tabe sig på nogensinde!!!
Udover det, så tager alle folk (som jeg kender/har kendt) stortset hele vægten på igen, når de stopper.
Så du må ligesom gøre op med dig selv, om du vil tabe dig på den rigtige måde eller være amfetamin junkie resten af livet. bivirkningerne bliver kun værre med tiden.

Jeg har selv tabt mig over 10 kilo i en periode pga. dagligt amfetamin misbrug, og jeg tog altså 10+ kilo på i løbet af de første to uger uden ammo.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Hey folks! Jeg haft et regelmæssigt forbrug af amfetamin igennem de sidste år. Ikke noget decideret slemt og tager generelt små mængder sammenlignet med andre, men alligevel oftere end hvad godt er. Lige for tiden er mit indtag steget en del - til måske 3 gange om ugen - og efter en laaang fest i sidste uge vågner jeg op med en sovende fornemmelse i nedre halvdel af venstre hånd (lillefinger, ringfinger og håndpude) sammen med hvad der føles som en svagt nedsat gribestyrke. Forventede lidt, at det ville gå i sig selv igen, men nu har jeg altså haft det i en uge, hvor det kun føltes som om, at det blev en lille smule mindre markant. Festede igår med lidt opkvikkende og har også taget lidt i dag for at komme på benene igen ;) og nu føles det som om, at det er blevet værre. Ud over amf'en har jeg også et mere eller mindre dagligt indtag af koffeinpiller.

Bør jeg være nervøs over denne følelse? Er det tegn på et overbelastet hjerte eller hvordan? Det kan også bare være en nerve, som har sat sig i klemme, men man kan jo ikke lade være med at spekulere lidt, sådan som man har behandlet sin krop igennem årene. Min plan er at tage til lægen i næste uge, hvis det ikke er forsvundet.

Dedikeret medlem

Det lyder lidt som noget vasokonstriktion... Amfetamin får blodkarene til at trække sig sammen, og med tiden kan det betyde der ikke kommer blod nok ud, så det bør du tage alvorligt. Tænker at man måske kan afhjælpe det lidt ved at bevæge hånden ala når man skal varme den op. Men rådene må lyde på at skære ned, læse op, og måske en tur til lægen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
@Entheo

Hvis jeg var dig vil jeg ringe til lægen mandag morgen, og ringe til vagtægen hvis det bliver værre. Det værste der kan ske er at du får at vide at det er ufarligt.
Sagt med andre ord, du har ikke noget at miste ved at tage til lægen eller ringe til vagtlægen hvis det bliver værre. Better safe than sorry.

Selv med mit vanvittigt høje amfetaminforbrug igennem længere perioder af de yngre dage, har jeg ikke oplevet det du beskriver.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ja jeg er også lidt bange for, at det er vasokonstriktion pga. amf'en, men på den anden side, så oplever jeg ikke umiddelbart nogen forbedring ved diverse øvelser (sving den arm osv.), hvilket min logik fortæller mig, peger i retning af en evt. nerve i klemme, men det har jeg absolut ikke forstand på. Og ja Obama jeg må nok hellere kontakte lægen på mandag eller før og gemme posen væk indtil, at det forhåbentlig forsvinder. Det er ikke helt så betryggende, når jeg nu oplever en forværring efter endnu en vild nat. Tak for hurtigt svar og god weekend. Melder nok lige tilbage, hvis jeg ryger forbi lægen og bliver klogere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Held og lykke. Og ja, gem posen væk. Meld gerne tilbage hvordan det går og hvad lægen sagde!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]