Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 15:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Hey folks, har kastet nogle frø i jorden for noget tid siden.
De er kommet op, og kim bladene er som de skal være, men næste bladsæt ligner lidt en tidsel. Nogle der har oplevet dette før? ;)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor let sammenlignelig med en tidsel er den?
-Har den pigge?

Men jeg tror måske godt at jeg kan fornemme dens udseende, da den i min forestilling udfælder som en meget kompakt version, af en normal kim plantes udseende, altså efter takkerne har vist sig på bladene.
-Eller ja, næste blad sæt, men du ved vel hvad jeg mener.

Jeg troede engang at jeg havde fået en tvilling plante, men da jeg høstede dem, viste det sig at være to forskellige planter, eller samme sort, men to planter :joint:

Moderator
Brugeravatar

Er det et udegrow? For så kan det være det er en tidsel eller andet ukrudt. Mange planter har 2-kim blade om kimplante. Men det kan sagtens være en deform plante, som regel ændre de til mere normalt bladtype senere i forløbet, men nogle planter har atypiske blade gennem hele forløbet. Se f.eks. sorten ducksfoot for atypisk bladtype.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Den er meget sammenlignelig med en tidsel, og det er udendørs ja, så frygter også det er tidsler og ikke mine planter der vælter op af jorden.
Bismann kan du uddybe de atypiske blade på de 2 sorter du nævner?
Bladene får en form for pigge, men de stikker ikke, og er faktisk relativt bløde og røre ved :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

Narko, har du mulighed for at smide et billede op? Så skal vi hurtigt finde ud af om der blandet hamp i linen :)

Moderator
Brugeravatar

Nævnte nu kun en sort men ducksfoot ser ca. sådan her ud, bemærk "svømmehud" melldm bladfingrene: Billede
Deforme planter kan også være krøllede i bladet, mærkelige antal bladfingre, buds på selve bladet og mange andre mutationer.
Men der du beskriver lyder ikke som hamp, men som en form for ukrudt. Hamp er ikke behåret før blomstring. Hvis der er flere planter med samme træk som du beskriver sætter jeg mine penge på at det er ukrudt. Men tag evt. et billede, så vi kan fastslå det med større sikkerhed.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]